Skandaliczna jakość samochodu

krist

Posiadacz elektryka
To jeszcze takie skandaliczne zestawienie z rynku niemieckiego tutaj zostawię. Kto jak kto, ale Niemiec na premium się zna.
Tesla, zwłaszcza obecny Model 3 jest dobrym samochodem elektrycznym, tego chyba nikt nie kwestionuje. Zaryzykowałbym że w swojej półce cenowej najlepszym. "Premium" sugeruje sugeruje zestaw cech które odróżniają auto od podstawowego standardu pod względem jakości wykonania, użytych materiałów i opcji wyposażenia. No i tu nic nie pasuje, bo ani wykonanie, ani opcje ani materiały nie sa lepsze od przeciętnych. A wbrew pozorom większość Niemców jeździ samochodami marek popularnych, nie premium. Z tego co widze na niemieckim forum to jakość wykonania Tesli jeszcze bardzej nie budzi entuzjazmu. Z tym że ja rozumiem to tak że to jest problem Tesli, nie użytkowników. Mnie nie przeszadza to że reflektory nie leżą a klapa sie rozregulowywuje i wali w zderzak. ALe przy następnym zakupie jak będę miał do wyboru 2 auta o podobnych parametrach, i jedno będzie wykonane super a Tesla nadal tak jak jest, to wole nawet dopłacić i mieć lepiej wykonane auto. Więc to Tesli problem, nie mój.
 

v460

Fachowiec
Tesla, zwłaszcza obecny Model 3 jest dobrym samochodem elektrycznym, tego chyba nikt nie kwestionuje. Zaryzykowałbym że w swojej półce cenowej najlepszym. "Premium" sugeruje sugeruje zestaw cech które odróżniają auto od podstawowego standardu pod względem jakości wykonania, użytych materiałów i opcji wyposażenia. No i tu nic nie pasuje, bo ani wykonanie, ani opcje ani materiały nie sa lepsze od przeciętnych. A wbrew pozorom większość Niemców jeździ samochodami marek popularnych, nie premium. Z tego co widze na niemieckim forum to jakość wykonania Tesli jeszcze bardzej nie budzi entuzjazmu. Z tym że ja rozumiem to tak że to jest problem Tesli, nie użytkowników. Mnie nie przeszadza to że reflektory nie leżą a klapa sie rozregulowywuje i wali w zderzak. ALe przy następnym zakupie jak będę miał do wyboru 2 auta o podobnych parametrach, i jedno będzie wykonane super a Tesla nadal tak jak jest, to wole nawet dopłacić i mieć lepiej wykonane auto. Więc to Tesli problem, nie mój.
Ja to "premium" użyłem prześmiewczo, bo co i rusz tu się przewija. W takie rankingi też średnio wierzę przed poznaniem metodologii badania. Ale na potrzeby tematu o "skandalicznej jakości samochodu" się wspaniale nadaje ;)
Jeździłem kilkoma markami uznawanymi za premium: Land Rover, Volvo, Saab, Mercedes. W zasadzie jedyna marka "nie premium" to była Honda - ale też w modelu Prelude, więc pewnie jednak chociaż trochę premium? A tak naprawdę, Niemcy żadnej z tych marek (poza Mercedesem) nie uznają za premium. Wg Niemców tylko oni robią premium: Porsche, Mercedes, Audi, BMW. Reszta to pólpremium. Ale da się z tym żyć, nawet można być szczęśliwym i nie marzyć o niemieckim premium ;)
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Wiec pora zrobić Premium wśród elektrykow, a to jest wg mnie :
5 sek min do stówy, napęd na obie osie. OTA, dobra lub znośna jazda z AP lub tempomatem na ile nasze Prawo zezwala.
Ergonomia kokpitu i nie rozpadająca się buda w wiecej jak 90% aut.

Wg tego tylko Porsche po to podpada? I Ska Tesli ale to sie zobaczy.
Trojka to np podwentylować tyłek i przypilnować jakości wygluszyć z lekka i prawie jest Premium
 

adamjttk_1

Posiadacz elektryka
"Premium" sugeruje sugeruje zestaw cech które odróżniają auto od podstawowego standardu pod względem jakości wykonania, użytych materiałów i opcji wyposażenia.
Gdyby tak definiowac premium to polowa BMW czy innych Audi sprzedanych w Polsce nie zaliczala by sie do tej kategorii :)
Zaliczylbys wtedy BMW 3-er Business Edition 318i za 122k PLN do premium? Bo 3x drozsza wersja M340i moze byc doposazona w nappe?
A Hyundaia Genesis G90 czy innego Phaetona zaliczasz do premium?

To co definiujesz to bardziej podpada pod auto "luksusowe" a nie "premium".

Premium to cos ponad standard - tak, ale nie tyczy sie to jedynie skory na siedzeniach czy ladniejszych, chromowanych przyciskow.

Jezeli auta producenta maja np dedykowane ladowarki - to jest to cos ponad standard, premium.
Jezeli kazda TM3 ma elektrycznie sterowana kierownice czy 15" navi - to jest to cos premium bo 90% aut w tym segmencie tego nie ma.
Jezeli Tesla ma OTA - to jest to cos premium, cos czego konkurencja nie ma.
Osiagi? - zdecydowanie premium.
Predkosc ladowania - premium.
etc etc

Utozsamiasz premium z ladna kabina gdzie jest naturalna skora i aluminiowe przyciski - wg mnie zupelnie blednie.

"Jakosc wykonania" - czy uwazasz ze przecietny Passat za 150k PLN jest gorzej jakosciowo wykonany od przecietnej 3-er G20 za 150k PLN?

A czy np BMW E90 z 2010r - czy te auta sa jeszcze premium wg Ciebie czy tylko nowe modele? :)

I jeszcze jedno pytanie - czy gdyby TM3 nagle zaczela oferowac np nappe na zamowienie na fotelach - czy przez to zblizyla by sie bardziej do premium jezeli 5% osob by sie na ta opcje zdecydowalo (bo powiedzmy kosztowalaby ekstra 20k PLN)?
 

v460

Fachowiec
Gdyby tak definiowac premium to polowa BMW czy innych Audi sprzedanych w Polsce nie zaliczala by sie do tej kategorii :)
Zaliczylbys wtedy BMW 3-er Business Edition 318i za 122k PLN do premium? Bo 3x drozsza wersja M340i moze byc doposazona w nappe?
A Hyundaia Genesis G90 czy innego Phaetona zaliczasz do premium?

To co definiujesz to bardziej podpada pod auto "luksusowe" a nie "premium".

Premium to cos ponad standard - tak, ale nie tyczy sie to jedynie skory na siedzeniach czy ladniejszych, chromowanych przyciskow.

Jezeli auta producenta maja np dedykowane ladowarki - to jest to cos ponad standard, premium.
Jezeli kazda TM3 ma elektrycznie sterowana kierownice czy 15" navi - to jest to cos premium bo 90% aut w tym segmencie tego nie ma.
Jezeli Tesla ma OTA - to jest to cos premium, cos czego konkurencja nie ma.
Osiagi? - zdecydowanie premium.
Predkosc ladowania - premium.
etc etc

Utozsamiasz premium z ladna kabina gdzie jest naturalna skora i aluminiowe przyciski - wg mnie zupelnie blednie.

"Jakosc wykonania" - czy uwazasz ze przecietny Passat za 150k PLN jest gorzej jakosciowo wykonany od przecietnej 3-er G20 za 150k PLN?

A czy np BMW E90 z 2010r - czy te auta sa jeszcze premium wg Ciebie czy tylko nowe modele? :)

I jeszcze jedno pytanie - czy gdyby TM3 nagle zaczela oferowac np nappe na zamowienie na fotelach - czy przez to zblizyla by sie bardziej do premium jezeli 5% osob by sie na ta opcje zdecydowalo (bo powiedzmy kosztowalaby ekstra 20k PLN)?
Totalnie w punkt! Dodałbym do tego jeszcze coś, na co nigdy nie zwracałem uwagi. Jeździłem wieloma ciekawymi autami (zdecydowanie mniej "masowymi" niż model 3), ale... nikt obcy mnie nigdy nie fotografował. Nigdy też nie słyszałem "o patrz - tesla", "wow - tesla" itd. Nie powiem, że mnie to cieszy. Jeśli wzbudza jakieś emocje, to bardziej krępuje niż raduje. Ale fakt jest faktem - w opinii "ulicy", przygodnych obserwatorów, Tesla Model 3 jest zdecydowanie czymś "ponad standard".
Ponadstandardowa jest na pewno technologia. Ale ponadstandardowy jest nawet sposób opowiadania o tapicerce (świadoma narracja, że to nie jest skóra a sztuczne tworzywo) - w większości marek nadal mówią, że "tapicerka skórzana" a skórzane to tam może jest siedzisko i oparcie... i zazwyczaj z wątpliwej jakości skóry, rozciągniętej do granic możliwości.
Natomiast to czy szpary równe, nie ma większego znaczenia.
 

Bartosz

Pionier e-mobilności
Dla mnie jakość wykonania nie jest tożsama z tym, czy samochód jest premium, czy nie jest. Oczywiście są pewne nieprzekraczalne granice. Jeżeli Tesla byłaby jakości Fiata 126p, to nawet 3 sekundy do setki i gęsta sieć szybkich ładowarek nie uczyniłaby tego auta premium. Słaba jakość wykonania Tesli Model 3 balansuje na granicy, którą jestem w stanie zaakceptować klasyfikując to auto jeszcze do segmentu premium. Pomijając jakość wykonania, samochód ma wiele pozytywnych cech, a jazda nim sprawia przyjemność, o czym wcześniej także pisałem. Obecnie rozważam zakup drugiego auta, tym razem Tesli Model S Paid, jeżeli się zdecyduję będę miał możliwość bezpośredniego porównania.
 
Last edited:

krist

Posiadacz elektryka
Gdyby tak definiowac premium to polowa BMW czy innych Audi sprzedanych w Polsce nie zaliczala by sie do tej kategorii :)
Zaliczylbys wtedy BMW 3-er Business Edition 318i za 122k PLN do premium? Bo 3x drozsza wersja M340i moze byc doposazona w nappe?
A Hyundaia Genesis G90 czy innego Phaetona zaliczasz do premium?

To co definiujesz to bardziej podpada pod auto "luksusowe" a nie "premium".

Premium to cos ponad standard - tak, ale nie tyczy sie to jedynie skory na siedzeniach czy ladniejszych, chromowanych przyciskow.

Jezeli auta producenta maja np dedykowane ladowarki - to jest to cos ponad standard, premium.
Jezeli kazda TM3 ma elektrycznie sterowana kierownice czy 15" navi - to jest to cos premium bo 90% aut w tym segmencie tego nie ma.
Jezeli Tesla ma OTA - to jest to cos premium, cos czego konkurencja nie ma.
Osiagi? - zdecydowanie premium.
Predkosc ladowania - premium.
etc etc

Utozsamiasz premium z ladna kabina gdzie jest naturalna skora i aluminiowe przyciski - wg mnie zupelnie blednie.

"Jakosc wykonania" - czy uwazasz ze przecietny Passat za 150k PLN jest gorzej jakosciowo wykonany od przecietnej 3-er G20 za 150k PLN?

A czy np BMW E90 z 2010r - czy te auta sa jeszcze premium wg Ciebie czy tylko nowe modele? :)

I jeszcze jedno pytanie - czy gdyby TM3 nagle zaczela oferowac np nappe na zamowienie na fotelach - czy przez to zblizyla by sie bardziej do premium jezeli 5% osob by sie na ta opcje zdecydowalo (bo powiedzmy kosztowalaby ekstra 20k PLN)?
mylisz możliwość wyboru, z wyborem. Nawet porsche boxster/cayman przed liftem w podstawowej wersji miał żarówki H4 i felgi jakieś malutkie. Czy to znaczy że boxster nie jest samochodem sportowym premium, no jest, a mazda mx-5 nie, chociaż w mażdzie był już led w standardzie. Ale w porsche masz wybór, dopłacasz i możasz mieć led/led przyciemniony/led matrix/led matrix przyciemniony. Możesz mieć 3 rodzaje foteli i 15 rodzajów tapicerki, a jak dopłacisz to wezmą próbkę lakieru do paznokci malżonki i zrobią Ci dokładnie taki kolor auta. Na tym polega "premium" porsche, i za to przepłacasz, za możliwośc wyboru.
Jeśli chodzi o technologię, to oczywiście masz racje, unikalne technologie czy wyposażenie to coś co wyróżnia producentów premium. Ale nie jest tak że każdy kto wymyśli jakąś unikaną technologię automatycznie staje się producentem premium, nawet jak cała reszta nie nadąża. Kazdy producent samochodów, or Bentleya po Skodę opisuje jak to ma coś czego nikt inny nie wymyślił. Na dotek to częściowo nieaktualne, bo OTA ma wielu producentów, elektrycznie sterowaną kieronice czy duże ekrany też. Osiągi czy "technologia" same w sobie nie czynią auta premium, jeśli nie idzie za tym cała reszta.
Przeciętny passat za 150 będzie gorzej wykonany od przeciętnej g30 za 150, to fakt. Ma może ciut więcej wyposażenia, ma lepszy silnik, i ogólnie daje więcej w tej samej cenie, ale np deska rozdzielcza BMW jest lepiej wykonana. No i do passata nie zamówisz reflektorów laserowych, ani lakieru indywidualnego, i to go odróżnia.
Naprawdę dziwię się że tak trudno Ci to zrozumieć. Popatrz sobie na specyfikacje skody superb/passata/audi a4. Audi w tej samej cenie co superb będzie biedniejsze i mieć słabszy silnik, ALE to do audi możesz zamówić tysiąc bezsensownych często dodatków, typu przeszycia foteli w wybranym kolorze, bo to audi ma konkurować w segmencie premium, a nie superb. I to audi najpierw dostaje najnowsze technologie napędu, świateł czy hamulców.
Jeśli porównasz BMW e90 do specyfikacji skody, vw, renault czy peugota z tego samego czasu to zobaczysz różnicę, co oferowało BMW a czego tamte marki nie miały. Miałem e90 dawno temu i wspominam jakość budowy i technologię napędu tego auta do dziasiaj jako wiodącą w klasie. Więc jest używanym samochodem klasy d premium. To że ktoś wyspecyfikował go sobie w podstawie, to już był jego wybór,

Utozsamiasz premium z ladna kabina gdzie jest naturalna skora i aluminiowe przyciski - wg mnie zupelnie blednie. Sam to napisałeś a teraz z tym polemizujesz. Premium daje przede wszystkim możliwość wyboru, chcesz naturalną skóre i aluminium to wybierasz, chcesz materiały niezwierzece - jest i taka opcja. E-tron możesz też wyspecyfikować w wersji wegańskiej, tylko taka wersja w przeciwieństwie do tej z modelu 3 na przykład nie jedzie taniochą. Sorry ale wnętrze 3, czy poprzedniej S (nowej nie widziałem na żywo) po prostu nie przystają do żadnego premium, są kiepskie nawet jak na standardy popularne. Fajnie zaprojektowane, zapewne z lekkich materiałów, ale i kiepskiej jakości. Tak, gdyby oferowali nappę, alcantarę i kilka wariantów wykończenia to by była oferta premium, nawet jeśli 90% klientów by wzieło podstawę, na tym to polega.

To co definiujesz to bardziej podpada pod auto "luksusowe" a nie "premium". Miałem okazję jechać kilkoma autami które można zdefniować jako luksusowe, i uwierz mi jest różnica. W aucie luksusowym to właściciel wybiera jak auto ma być wykończone, producent się dostosowuje. Przykład rollsa, H. Metcalfe rozmawia z dealerem, o modelu ghost, podstawa kosztuje około 200 tyś funtów. Najdroższy kórego ten gość sprzedał kosztował ponad 2 miliony, a przeciętna cena po dodaniu opcji około miliona funtów. Więc Twoim zdaniem czy własciciel ghosta za 200 tysięcy funtów ma auto luksusowe?

Tesla jest (jeszcze) w polskich warunkach autem mało znanym, egzotycznym, ale w żaden sposób nie pasuje mi do marek premium, tyle. Wiem ze większość osób tu przesiadła się z BMW czy Mercedesa, i teraz na siłę szuka potwierdzenia że kupili coś równie prestiżowego, ale tak po prostu nie jest. Tesla ma byc popularnym autem elektrycznym, i zresztą tak jest wyceniona, to są dość tanie samochody.

No nawet nie zaczynajmy o poziomie obsługi klienta...
 

krist

Posiadacz elektryka
Dla mnie jakość wykonania nie jest tożsama z tym, czy samochód jest premium, czy nie jest. Oczywiście są pewne nieprzekraczalne granice. Jeżeli Tesla byłaby jakości Fiata 126p, to nawet 3 sekundy do setki i gęsta sieć szybkich ładowarek nie uczyniłaby tego auta premium. Słaba jakość wykonania Tesli Model 3 balansuje na granicy, którą jestem w stanie zaakceptować klasyfikując to auto jeszcze do segmentu premium. Pomijając jakość wykonania, samochód ma wiele pozytywnych cech, a jazda nim sprawia przyjemność, o czym wcześniej także pisałem. Obecnie rozważam zakup drugiego auta, tym razem Tesli Model S Paid, jeżeli się zdecyduję będę miał możliwość bezpośredniego porównania.
Dla mnie to nie pasuje w żaden sposób. Jak porównam sobie Teslę z 2021, i BMW z 2017, model F80, to po prostu od progu widać kto tu gdzie i na czym oszczędzał, i z wyposażenia mam w BMW masę rzeczy które w Tesli do dzisiaj nie są dostępne, za żadną dopłatą, jak choćby HUD, wygodne fotele z alcantary, czy reflektory LED adaptacyjne. A to takie dośc podstawowe rzeczy.

Z nowych aut czekam na to co pokaże Mercedes EQS, albo za rok bardziej dostępne EQE, jeśli będzie miał takei zasięgi i technologie jak to co pokazują w pierwszych testach to warto będzie poczekać. Troche czekałem na Plaid+ bo to mogło być świetne połączenie osiągów i użyteczności, ale pan Elon uznał że nie ma potrzeby... Plaid to dla mnie taki one trick pony, mega szybkie na prostej, ale jako auto na codzień to nie widzę sensu. Gdyby z tą samą technologią wypuścił Roadstera, za te 650 tyśiecy złotych, to by miało sens, szybkie auto na weekend, 2 osobowe, zasięg nie jest kluczowy, ważne żeby było ładne i przyśpieszało. Ale ze starymi bateriami i zasięgiem 600, czytaj max 400km na autostradzie, to większy sens widzę w S long range, albo w EQS 450+
 
Top