Kia EV9 - pytania?

Łukasz Bigo

Pionier e-mobilności
Członek redakcji
Będę oglądał z bliska jutro lub pojutrze, niewykluczone, że nawet się przejadę. Pytania?

Zastrzegam z góry, że:

Embargo na wszelkie zdjęcia, materiały video, informacje dotyczące europejskiej wersji EV9 mija 30 maja o godz. 9:00.
 

Łukasz Bigo

Pionier e-mobilności
Członek redakcji
Tylko oglądanie, niestety. Produkcja później.
 

BunnyTerminator

Zadomawiam się
1. Kiedy będzie do zobaczenia w salonach?
2. Kiedy będzie można zamawiać i jakie są planowane daty dostaw (wersja GT-Line)?
3. Czy będą jakieś wartości zużycia do podejrzenia?
4. Kiedy będzie jakiś konfigurator do podejrzenia?
5. Cennik w porównaniu do innych aut (Model X, Volov XC90, itp.)?
 

Łukasz Bigo

Pionier e-mobilności
Członek redakcji
Ad 1. W II połowie roku (informacja z wcześniejszej premiery online, ale precyzyjniejsze dane z teraz to potwierdzają)
Ad 2. ---
Ad 3. Coś tam sobie obliczałem, ale te samochody miały poresetowane liczniki i długo stały włączone, więc niczego sensownego nie będę w stanie powiedzieć. Na pewno zużycie zapowiada bryła.
Ad 4. Podejrzewam, że wraz z publikacją cennika.
Ad 5. Cen w ogóle nie chciano nam podać. Robiłem podchody do kilku osób, zyskałem tylko dość szerokie widełki i to dla całej Europy. Nie spodziewałbym się, że będzie tanio, bo to topowy SUV marki.
 

BunnyTerminator

Zadomawiam się
Dzięki - jak możesz jeszcze powiedzieć jak wygląda jakość wykonania wewnątrz? Jak wrażenia? Jak wyglądają materiały?
 
Last edited:

Łukasz Bigo

Pionier e-mobilności
Członek redakcji
Wrażenia dobre, lepsze niż w Kii EV6 z linii GT-Line, materiały kojarzyły mi się z Hyundaiem Ioniqiem 5 w topowej wersji. Czułem się swojsko, nie miałem wrażenia, że coś mi się nie podoba (może nie licząc wajchy do wyboru kierunku jazdy), wręcz przeciwnie, auto było przyjazne, wygodne i nowoczesne.

Wajcha jest po prawej stronie kolumny kierownicy (zdjęcie pochodzi z premiery), cieszę się, że Kia zrezygnowała z tego niezbyt estetycznego pokrętła na tunelu środkowym:

Kia-EV9-zasieg[1].jpg

Mogliśmy obejrzeć dwie opcje wyposażeniowe, podstawową i GT-Line. W podstawowej sporo mnie przyjemnie zaskoczyło, ale coś mnie rozczarowało.

Moje ogólne wrażenie: fajne auto, z racji pewnych decyzji projektowych (pudełkowata sylwetka) będzie się wyróżniać na drodze przez długie lata, bo inni producenci raczej eksperymentują z obłościami. Opcja z 6 siedzeniami idealna pod kątem mojej obecnej rodziny (2+3) i ewentualnych planów jej powiększenia. Natomiast miałem już w dużym mieście samochód o długości ponad 5 metrów i właśnie wtedy przekonałem się, że wolę jednak jeździć komunikacją miejską ;)

Na trasy - pewnie będzie rewelka.
 
Last edited:

zibizz1

Pionier e-mobilności
@BunnyTerminator Tutaj były jakieś infomacje o zuzyciu ale na papierze:
Czyli 21-29kWh

Ja tam jestem mocno napalony na to auto. Długość w mieście tak nie przeszkadza jak szerokosc + grubość drzwi, może dlatego że najczesciej parkuje prostopadle.

Skoro EV6 w wersji GT-Line obecnie staruje od 250. To EV9 pewnie będzie za 330-350. Wersja GT kórę pewnie najwczesniej będzie można odebrac za 2 lata szacuje że bedzie od 499tys (dane z tylnej czesci ciała)
 

BunnyTerminator

Zadomawiam się
Tutaj były jakieś infomacje o zuzyciu ale na papierze:
Czyli 21-29kWh
Też widziałem - ale do teraz KIA podaje wersje dla GT Line tylko z "własnych" wyliczeń a nie według jakiegokolwiek standardu. Może się czymś pochwalili przy okazji.

Ja tam jestem mocno napalony na to auto. Długość w mieście tak nie przeszkadza jak szerokosc + grubość drzwi, może dlatego że najczesciej parkuje prostopadle.
Mi też to auto jakoś najbardziej odpowiada więc jestem niepoprawnym optymistą, że będzie można zamówić w tym roku i w połowie przyszłego odebrać. Liczę, że KIA będzie chciała "zasiedlić" rynki i będzie jakaś sensowniejsza produkcja. Do tego cały rynek USA będzie ogarniać oddzielna fabryka więc kolejka powinna się skrócić.

Skoro EV6 w wersji GT-Line obecnie staruje od 250. To EV9 pewnie będzie za 330-350. Wersja GT kórę pewnie najwczesniej będzie można odebrac za 2 lata szacuje że bedzie od 499tys (dane z tylnej czesci ciała)
Ja patrzyłem na ceny z Korei, więc może być to nieporównywalne bo cła, inny vat itp, ale przynajmniej jakiś rząd wielkości:
Najtańsza wersja (4WD/99.8kWh/5%podatek) - 256.558 PLN
Najdroższa wersja (GT-Line/99.8kWh/5%podatek) - 279.756 PLN
 

Łukasz Bigo

Pionier e-mobilności
Członek redakcji
Też widziałem - ale do teraz KIA podaje wersje dla GT Line tylko z "własnych" wyliczeń a nie według jakiegokolwiek standardu. Może się czymś pochwalili przy okazji.


Mi też to auto jakoś najbardziej odpowiada więc jestem niepoprawnym optymistą, że będzie można zamówić w tym roku i w połowie przyszłego odebrać. Liczę, że KIA będzie chciała "zasiedlić" rynki i będzie jakaś sensowniejsza produkcja. Do tego cały rynek USA będzie ogarniać oddzielna fabryka więc kolejka powinna się skrócić.


Ja patrzyłem na ceny z Korei, więc może być to nieporównywalne bo cła, inny vat itp, ale przynajmniej jakiś rząd wielkości:
Najtańsza wersja (4WD/99.8kWh/5%podatek) - 256.558 PLN
Najdroższa wersja (GT-Line/99.8kWh/5%podatek) - 279.756 PLN

Po pierwsze: nie spodziewałbym się "2" z przodu. Elektrowóz w jednym z artykułów miał sugestię "280-300 tys. zł" dla mniejszej baterii [zakładaliśmy, że taka będzie, ale wszystko wskazuje na to, że nie będzie] i ten nasz artykuł wzbudził zainteresowanie na samiuśkim szczycie w Seulu. Państwo wiecie, kto tam rezyduje... ;)

Ceny z Korei Południowej są ciekawe - przyjrzę im się. Dziękuję!

Co do AER, czyli wyliczeń "według własnego standardu", to zauważyłem, że i Koreańczycy, i Japończycy stosują to oznaczenie na liczby uzyskane według WLTP zanim otrzymają oficjalną homologację. Podejrzewam, że może chodzić o kwestie prawne. Czy tak jest: nie wiem, nie spytałem. W każdym razie przeliczałbym te wartości z użyciem współczynników, które działają dla WLTP.
 

BunnyTerminator

Zadomawiam się
Po pierwsze: nie spodziewałbym się "2" z przodu. Elektrowóz w jednym z artykułów miał sugestię "280-300 tys. zł" dla mniejszej baterii [zakładaliśmy, że taka będzie, ale wszystko wskazuje na to, że nie będzie]
W cenniku koreańskim nie ma tej wersji 77kWh - tam jest możliwa do zamówienia jedynie wersja 4WD/GT Line. Czy tak będzie zawsze? Czy to tylko w przedsprzedaży bo tak mają ustawioną linię produkcyjną a z mniejszym akumulatorem będą w produkcji później to tego nie wiem? Może to będzie opcja na inne kraje?
Ceny z Korei Południowej są ciekawe - przyjrzę im się. Dziękuję!
Jak będę miał chwilę to zobaczę ile kupując w Korei trzeba by za EV6 zapłacić i porównam to z cennikiem KIA Polska - to może pokaże ile orientacyjnie trzeba by doliczyć do takiej ceny.
Co do AER, czyli wyliczeń "według własnego standardu", to zauważyłem, że i Koreańczycy, i Japończycy stosują to oznaczenie na liczby uzyskane według WLTP zanim otrzymają oficjalną homologację. Podejrzewam, że może chodzić o kwestie prawne. Czy tak jest: nie wiem, nie spytałem. W każdym razie przeliczałbym te wartości z użyciem współczynników, które działają dla WLTP.
Spoko. W tych materiałach ze strony KIA Korea jest podana informacja, że co do zużycia dla GT-Line to tutaj jest dopisek: "Efektywność zużycia energii i przebieg na jednym ładowaniu modelu GT-line są mierzone przez naszą firmę i mogą ulec zmianie podczas przyszłej certyfikacji." Dla pozostałych wersji: "Rządowe raporty dotyczące efektywności zużycia energii i przebiegu na jednym ładowaniu". Zakładam więc, że dla wersji 4WD ;podane są odległości w WLTP czy koreańskim odpowiedniku - nie wiem co oni tam stosują.
 
Top