Kia EV9 - pytania?

Łukasz Bigo

Pionier e-mobilności
Członek redakcji
W cenniku koreańskim nie ma tej wersji 77kWh - tam jest możliwa do zamówienia jedynie wersja 4WD/GT Line. Czy tak będzie zawsze? Czy to tylko w przedsprzedaży bo tak mają ustawioną linię produkcyjną a z mniejszym akumulatorem będą w produkcji później to tego nie wiem? Może to będzie opcja na inne kraje?

Jak będę miał chwilę to zobaczę ile kupując w Korei trzeba by za EV6 zapłacić i porównam to z cennikiem KIA Polska - to może pokaże ile orientacyjnie trzeba by doliczyć do takiej ceny.

Spoko. W tych materiałach ze strony KIA Korea jest podana informacja, że co do zużycia dla GT-Line to tutaj jest dopisek: "Efektywność zużycia energii i przebieg na jednym ładowaniu modelu GT-line są mierzone przez naszą firmę i mogą ulec zmianie podczas przyszłej certyfikacji." Dla pozostałych wersji: "Rządowe raporty dotyczące efektywności zużycia energii i przebiegu na jednym ładowaniu". Zakładam więc, że dla wersji 4WD ;podane są odległości w WLTP czy koreańskim odpowiedniku - nie wiem co oni tam stosują.

Ad 1. Mniejsza bateria była naszym domysłem opartym o Audi e-tron/Q8 e-tron. Nic go nie potwierdza.
Ad 2. Usiadłem i poprzeliczałem :) -> https://elektrowoz.pl/auta/ceny-kia...od-395-000-zl-dla-wersji-awd-gt-line-liczymy/
Ad 3. Potraktowałbym te wartości jak WLTP. Nie pamiętam w tej chwili, czy podano nam już finalne liczby dla WLTP, czy może nadal była przy nich gwiazdka i prognozy z premiery ("do 541 jedn."), musiałbym pooglądać materiały i zdjęcia.
 

BunnyTerminator

Zadomawiam się

lookash_c

Pionier e-mobilności
Mega podsumowanie - jak dla mnie to te 400.000 za elektryka tego rozmiaru z baterią to chyba najlepsze price/value jakie będzie na rynku. Zwłaszcza przy opóźnieniu Volvo i warunkach jakie mają (kupujesz miejsce w kolejce bez gwarancji ceny za auto).
Uwaga ode mnie - "tak to tej elektromobilności nie zbudujemy" - niewielu stać na takie auto...
 

BunnyTerminator

Zadomawiam się
Uwaga ode mnie - "tak to tej elektromobilności nie zbudujemy" - niewielu stać na takie auto...
Ale nie rozumiem....nie uważam że można zbudować elektromobilność zmuszając wszystkich do jeżdżenia Renaoult Zoe. Mam zrezygnować z wakacji, córki czy zabierania rowerów w imię elektromobilności? Nie stać mnie również na Ferrari - rozumiem, że powinienem wnioskować o zakaz produkcji i sprzedaży. Rozumiem również, że powinnyśmy wprowadzić zakaz sprzedaży Tesli X bo droższa? Zawsze mi się wydawało, że lepiej dla wszystkich będzie jeśli po drogach będzie jeździł jedno mniej auto z dieslem a jedno więcej na prąd, ale może miałem niewłaściwe pojęcie :unsure:
 

lookash_c

Pionier e-mobilności
Ale nie rozumiem....nie uważam że można zbudować elektromobilność zmuszając wszystkich do jeżdżenia Renaoult Zoe. Mam zrezygnować z wakacji, córki czy zabierania rowerów w imię elektromobilności? Nie stać mnie również na Ferrari - rozumiem, że powinienem wnioskować o zakaz produkcji i sprzedaży. Rozumiem również, że powinnyśmy wprowadzić zakaz sprzedaży Tesli X bo droższa? Zawsze mi się wydawało, że lepiej dla wszystkich będzie jeśli po drogach będzie jeździł jedno mniej auto z dieslem a jedno więcej na prąd, ale może miałem niewłaściwe pojęcie :unsure:
"Ja o zupie, ty o d..." cytując powiedzenie.
Snuj sobie wątki jakie chcesz, ja po prostu stwierdzam, że to bardzo drogie auto (podobnie jak inne elektryczne w tym segmencie) i mało kogo na nie stać. Wolałbym mniej ekstrasów i bajerów, a przystępniejszą cenę, ale to się z kolei nie opłaca producentom, no bo "zyskowność".
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
@lookash_c zgadzam się skoro 7 osobowe nowy ICE mamy za 150tys, 200tys już spoko wyposażone. To elektryczne powinno być za 200tys a 250tys spoko wyposażone.
Ale z uwagi że w tym segmencie elektryków prawie nie ma to narazie budowa gamy modeli rozpoczyna się od premium, a dopiero potem wejda tańsze wersję dla mas. Ten jeden z dwóch modeli który szykuje Tesla to będzie właśnie większy model dla mas bo już ma X dla mniejszej grona.
 

Halisep

Posiadacz elektryka
zgadzam się skoro 7 osobowe nowy ICE mamy za 150tys, 200tys już spoko wyposażone. To elektryczne powinno być za 200tys a 250tys spoko wyposażone.
200k to poziom średnio wyposażonego x-traila albo 5008. Raczej bym się nie odważył porównywać tych aut. Z podobnych do ev9 mamy np LD Discovery albo Volvo XC90 za 330k w najsłabszych podstawach albo Forda Explorera za +420k
Ten jeden z dwóch modeli który szykuje Tesla to będzie właśnie większy model dla mas bo już ma X dla mniejszej grona.
"Już za dwa tygodnie"
 

przemgaw

Zadomawiam się
Opcja z 6 siedzeniami idealna pod kątem mojej obecnej rodziny (2+3) i ewentualnych planów jej powiększenia.
Jak myślisz co lepsze dla opcji 2+3 ale bez planów powiększania :) ?
Te obracane środkowe fotele wydają się fajnym bajerem, ale przy codziennej jeździe pewnie opcja 7-osobowa będzie wygodniejsza. Na dłuższe wyjazdy też gdzieś te bagaże trzeba trzymać i zabezpieczyć przed przesuwaniem. Wiesz może czy w wersji 7-osobowej są trzy ISOFIXy na środkowej kanapie?
 

Łukasz Bigo

Pionier e-mobilności
Członek redakcji
Jak myślisz co lepsze dla opcji 2+3 ale bez planów powiększania :) ?
Te obracane środkowe fotele wydają się fajnym bajerem, ale przy codziennej jeździe pewnie opcja 7-osobowa będzie wygodniejsza. Na dłuższe wyjazdy też gdzieś te bagaże trzeba trzymać i zabezpieczyć przed przesuwaniem. Wiesz może czy w wersji 7-osobowej są trzy ISOFIXy na środkowej kanapie?

Nie wiem, trudna decyzja. 6 miejsc to sporo przestrzeni dla każdego z pasażerów. Ale jeśli chce się jechać rodziną 2+3 oraz zabrać dziadków, to tylko wariant 7-miejscowy.

Wiem: nie ma.
 
Last edited:

Michal

Moderator
No i mamy doskonały przykład spamu do wywalenia przez admina
 
Top