Skoro tak się sprawy mają to pozostaje skorzystać z rady @Bronek ;-)Dzięki za wszystkie opinie!
No właśnie garażu nie ma, kolejny spalinowy miał być z tego względu z webasto, dlatego bardzo się ucieszyłem jak zobaczyłem, że w Tesli też można zdalnie odpalić ogrzewanie / rozmrażanie np rano przed wyjazdem.
Rozumiem jednak, że noc pod chmurką przy -10 to nie są optymalne warunki dla baterii, prawda?
Czy fakt, że samochód mógłby stać podłączony do gniazdka / siły / wallbox'a przez całą noc coś zmienia?
Odnośnie fun factor: tak jak pisałem teraz jeżdzę Skodą Octavią 122 KM, więc z tej perspektywy RWD jedzie nawet bardzo, ale na jeździe próbnej miałem 3 RWD a wcześniej Y LR i jednak ten Y LR jedzie jakoś bardziejNo i dochodzi ten temat, że jak już pierwszy raz kupuję "taki trochę lepszy samochód", to właśnie mega kusi dołożenie tych 30k - 40k PLN, żeby nie tylko dzieciaki i bagaże się wygodnie zmieściły, ale żebym lepszą frajdę miał też ja
![]()
Chyba zależy które dziewczyny, moja mówi że w 3 lepiej jej się jeździ jak w Y pod tym względem. No i 3 parkowanie w mieście lepiej.Jeśli chodzi o łatwość wsiadania, wysiadania, pakowania bagażu i dzieci oraz wyższą pozycję za kierownicą (dziewczyny lubią wyżej siedzieć bo więcej widzą) to trójka jest mniej wygodna pod tym względem.
Oczywiście, że to wiele zmienia. Ustawiasz w aplikacji, że auto ma być gotowe do wyjazdu np. na godz. 7:30 oraz ładowanie poza szczytem. Wówczas o 7:30 masz wygrzane auto, z zaprogramowanym stanem baterii.Dzięki za wszystkie opinie!
No właśnie garażu nie ma, kolejny spalinowy miał być z tego względu z webasto, dlatego bardzo się ucieszyłem jak zobaczyłem, że w Tesli też można zdalnie odpalić ogrzewanie / rozmrażanie np rano przed wyjazdem.
Rozumiem jednak, że noc pod chmurką przy -10 to nie są optymalne warunki dla baterii, prawda?
Czy fakt, że samochód mógłby stać podłączony do gniazdka / siły / wallbox'a przez całą noc coś zmienia?
To zależy od determinacji. Kiedyś jeżdżono maluchem nad morze 4-osobową rodziną z wózkiem na dachu ;-) Bagażnik w TM3 jest bardzo duży, jednak słabiej dostępny niż w TMY. Do tego masz jeszcze spory bagażnik z przodu (w obu modelach). Możesz też dorzucić belki dachowe i zamontować box-a. A nawet hak i zabrać przyczepkę ;-) Najlepiej pooglądać na żywo oba modele i sobie zwizualizować ilość bagaży jakie zabieracie. Pamiętaj też zajrzeć pod podłogę bagażnika, jest tam naprawdę spory dodatkowy schowek.Chyba zależy które dziewczyny, moja mówi że w 3 lepiej jej się jeździ jak w Y pod tym względem. No i 3 parkowanie w mieście lepiej.
Co do bagażu, to czy do tm3 zapakuje się na letni wakacyjny wyjazd z dwojka dzieci bez wózków?(w zimie pewnie nie ma szans).
Z tym parkowaniem to bym nie przesadzał.. Nie sprawdzałem tego ale tak na oko to TM3 i TMY są podobne gabarytowo, jedynie TMY jest wyższa. Mniemam, że promień skrętu będzie taki sam (do sprawdzenia). Obydwa się parkuje słabiej niż konkurencję ze względu na brak przedniej kamery oraz brak czujników (Tesla Vision niestety nie można ufać na 100%). Są możliwości zamontowania przedniej kamery wraz z dodatkowym wyświetlaczem za kierownicą, co pewnie niebawem uczynię.Chyba zależy które dziewczyny, moja mówi że w 3 lepiej jej się jeździ jak w Y pod tym względem. No i 3 parkowanie w mieście lepiej.
Niby podobne, lecz Y jest wyraźnie większa, pod każdym względem.Nie sprawdzałem tego ale tak na oko to TM3 i TMY są podobne gabarytowo, jedynie TMY jest wyższa. Mniemam, że promień skrętu będzie taki sam (do sprawdzenia).
Model 3 | Model Y | 3 vs Y | |
Długość (cm) | 469 | 475 | + 6 |
Szerokość (bez lusterek) (cm) | 185 | 192 | + 7 |
Szerokość (z lusterkami) (cm) | 209 | 213 | + 4 |
Wysokość (cm) | 144 | 162 | + 18 |
Prześwit (cm) | 14 | 17 | + 3 |
Średnica zawracania (m) | 11,6 | 12,1 | + 0,5 |
Ładowność (kg) | 389 | 539 | + 150 |
Pojemność bagażnika (l) | 561 | 854 | + 293 |
Pojemność frunka (l) | 88 | 117 | + 29 |
Ładowność dachu (kg) | 70 | 75 | + 5 |
Nośność haka (kg) | 55 | 72 | + 17 |
Masa przyczepy (z hamulcem) (kg) | 1000 | 1600 | + 600 |