tokwi

Pionier e-mobilności
Byłem dziś w BWM. Było też tam demo nowego elektrycznego MINI Cooper SE w budzie F56 (nienapuchnięty bezramkowiec). Żeby jednak nie poczuć jak Bronek 😊 wdzięczności za poczęstunek od razu przezornie odmówiłem kawy. Jazda jednak pozostawiła pozytywne wrażenia, mocno się osadziła w zwojach mózgowych i teraz wierci się tam niemiłosiernie.

MINI HATCH choć kultowy, nie jest pozbawiony wad jak np.: ograniczona widoczność, czy niezwykle bogate plany przeglądów serwisowych – to na tym forum Bronek pisał o wymaganiu wymiany płynu hamulcowego co 2 lata – grubo! ale to w końcu serwis BMW i trzeba to wliczać w koszt zakupu.

Martwi mnie jednak stosunkowo mała bateria (29kWh netto) w którą wyposażony jest samochód, bo nawet i3 ma obecnie większą.

Dlatego chciałem się poradzić i prosić Was o opinię. Czy da się ZIMĄ normalnie eksploatować takie takie MINI SE z baterią 29kWh?

Przez normalnie rozumiem wsiadać do rozgrzanego już wcześniej (zdalnie) samochodu i podróżować w komfortowej temperaturze, ogrzewanych fotelach, mieć psychiczny luz, że jak będą korki w mieście i trzeba będzie stać godzinę dłużej to bez stresu posłucham muzyki i nie zamarznę….

Mini byłby drugim elektrykiem i miałby wpisać się w takie warunki eksploatacji:
  • Mini SE miałby być samochodem do jazdy wokół komina z przebiegiem dziennym 60-75 km.
  • Będzie mógł być regularnie ładowany nocą z wallboxa - czyli jak sie nie zapomni co 24 godz.
  • Auto będzie jednak zawsze (nawet w największe mrozy) parkowane pod chmurką.
  • Pewnie do małej pojemności za chwilę dojdzie degradacja, a w mrozy rezerwa akumulatora - taki mamy klimat
Może, gdyby była już dostępna TM2, to byłoby łatwiej - chociaż niekoniecznie, bo żadna Tesla nie ma takiej oldschool’owej klawiatury jak mini :)

Czy wg Was da się takie MINI SE normalnie eksploatować w zimie i nie kląć przy tym siarczyście?
 

tokwi

Pionier e-mobilności
Podobno, całkowita planowana światowa produkcja tego MiniCabrioSE to 999 egzemplarzy.
W Polsce cena to: 309.900,- PLN brutto.
Dostępność tylko w 2 kolorach: czarny i srebrny, w full konfiguracjach, bez możliwości indywidualnych modyfikacji.
Teraz zbierane są rezerwacje do listy kolejkowej jak w minionych czasach, ale to w końcu auto kolekcjonerskie i już podobno rezerwacji więcej niż produkcji. Planowane dostawy na Q3'2023.
 

Karol

Zadomawiam się
po czterech latach z Mini SE, powiem że warto ;)
jeśli ktoś robi w do 100 km dziennie,to Mini całkowicie wystarcza, tak żeby nie denerwować się brakiem zasięgu, mój Miniak stoi cały rok na dworze, żona używa klimatyzacji postojowej i ogrzewania postojowego, ma trochę ciężką nogę i zużycie na poziomie 17 kwh/100 km.
świetny samochód do miasta i do tego został stworzony, na trasy raczej będzie upierdliwy-chyba że ktoś lubi się zatrzymywać co 100km :)
latem pokazuje zasięg około 170 km, zimą 130-140 km.
 

Robmal

Posiadacz elektryka
Cześć.
Chciałem się z Wami przywitać.
Właśnie stałem się posiadaczem drugiego EV w naszym garażu tj. MINI Cooper SE F56. Auto kupione głównie do miasta. Jestem bardzo zadowolony i zaskoczony komfortem prowadzenia (koła 16"). Mam nadzieje, że będzie bezproblemowy w użytkowaniu.
 

Attachments

  • IMG_4092.jpeg
    IMG_4092.jpeg
    1,1 MB · Liczba wyświetleń: 25

Bronek

Pionier e-mobilności
Jako byly posiadacz Coopera gratuluję ,to ostatnie Coopery ktore jeszcze wyglądają jak Mini.
Teraz spuchly jeszcze bardziej i muszą być drzwi bezramkowe i dach w innym kolorze
 

Robmal

Posiadacz elektryka
Jako byly posiadacz Coopera gratuluję ,to ostatnie Coopery ktore jeszcze wyglądają jak Mini.
Teraz spuchly jeszcze bardziej i muszą być drzwi bezramkowe i dach w innym kolorze
Dzięki, mam mnóstwo radochy z tego pudełka. Analogowe auto z bateryjką zamiast zbiornika. Zużywa więcej prądu niż nasza Tesla i mam to szczerze mówiąc w d..pie
 

tokwi

Pionier e-mobilności
@Robmal gratulacje i zadowlonenia z użytkowania.
Jeśli dopiero co kupiłeś, to zużycie enerii masz podbite niskimi temperaturami.
Zarówno latem jak i zimą Mini zużywa zdecydowanie mniej energii niż Tesla.

Ja od czasu do czasu rejestruję w exceliku i przy obecnym przebiegu 50.001 km wychodzi mi taka fajna regresja liniowa. Widać w niej rozrzuty sezonowe. W zimnie mniej, latem większa prognoza.

1743411423339.png

Gdyby sie ktoś pytał o dane do wykresu, to te punkty moga mieć rozrzut, bo raz je odczytuję na 220 mnp a innym razem 431 mnp czyli profil eksploatacji podjazdy (naładowany na 100) i zjazdy z rekuperacją. No i potem iloraz.

1743411967297.png

Napisz jaką masz prognozowany zasięg i jaki przebieg?
Jeśli nie tajemnica, jakie są teraz rzeczywiste ceny transakcyjne?
Pytam, bo bede chciał kupić nowego, ale z obecnego konfiguratora nie da sie zamówić zielonego.
 

Robmal

Posiadacz elektryka
@Robmal gratulacje i zadowlonenia z użytkowania.
Jeśli dopiero co kupiłeś, to zużycie enerii masz podbite niskimi temperaturami.
Zarówno latem jak i zimą Mini zużywa zdecydowanie mniej energii niż Tesla.

Ja od czasu do czasu rejestruję w exceliku i przy obecnym przebiegu 50.001 km wychodzi mi taka fajna regresja liniowa. Widać w niej rozrzuty sezonowe. W zimnie mniej, latem większa prognoza.

View attachment 26462

Napisz jaką masz prognozowany zasięg i jaki przebieg?
Jeśli nie tajemnica, jakie są teraz rzeczywiste ceny transakcyjne?
Pytam, bo bede chciał kupić nowego, ale z obecnego konfiguratora nie da sie zamówić zielonego.
Przebieg w momencie zakupu to 11200 km. Prognozowany zasięg obecnie to około 180 km. Mamy model 3 RWD od 3 lat i średnie zużycie prądu przy przebiegu 110 tys km to 13,6 za cały okres użytkowania. Tesla jest niesamowicie energooszczędna. Miniak EV to jest jednak konwersja auta spalinowego.
Ceny transakcyjne wahają się dla polifta od 78 tys zł. Zależało mi na aucie z PL i z gwarancją więc moja cena była inna.
 

tokwi

Pionier e-mobilności
Przebieg w momencie zakupu to 11200 km. Prognozowany zasięg obecnie to około 180 km. Mamy model 3 RWD od 3 lat i średnie zużycie prądu przy przebiegu 110 tys km to 13,6 za cały okres użytkowania. Tesla jest niesamowicie energooszczędna. Miniak EV to jest jednak konwersja auta spalinowego.
Ceny transakcyjne wahają się dla polifta od 78 tys zł. Zależało mi na aucie z PL i z gwarancją więc moja cena była inna.

Tesla jest bardzo oszczędna jednak Mini w moim wypadku ma mniejsze zużycie energii niż Tesla.
W przypadku Tesli - odczyt z wyświetlacza to zapotrzebowanie energetyczne na samą jazdę bez przygotowania
W przypadku Mini - to rzeczywiste pomiary zużycia uwzględniające również energię na przygotowanie/ogrzewanie

Do tabelki dodałem dzisiejszy poranny odczyt po wieczornym odzyskaniu energii z rekuperacji (211m) i zużyciu na poranne ogrzewanie

1743506133389.png

Mój TM3LR na odcinku 83 tys. km raportuje 185Wh/km (tylko jazda)
Mini wg wyliczeń (aż sprawdzę wieczorem co ma na wyświetlaczu) średnio ok.165Wh/km (rzeczywistego zużycia)

Oczywiście porównujemy różne auta.
Mini to w przeciwieństwie do Tesli nieoptymalizowana konwersja z wysokim CX
Jednocześnie jest to auto o pół tony lżejsze i z mniejszą powierzchnią przekroju czołowego.
Auta są też eksploataowane w różnych profilach eksploatacyjnych.
 
Top