2023.26

rawier

Posiadacz elektryka
Ja mam 2023.26.7, estymacja wg mnie zepsuła się po dodaniu funkcji "Wyznaczanie trasy online", którą włączyłem już nie pamiętam czy to weszło w 2023.26, czy w poprzedniej wersji, ale to wg mnie zepsuło estymację (i nawigację ogółem).

Na 2023.26.7 wracałem z Rumunii i w Debreczynie na SuC twierdziło, że dojadę do do Krakowa bez ładowania (mało realne po drodze poza PL większość drogi to autostrady) - ale wg mnie to jakiś bug, bo ponowne wyznaczenie trasy po przejechaniu kawałka poprawiło sprawę.

Także nadal w .7 jest zabugowana, ale ostatnie ~700 km mam w punkt estymację pomimo, że wcześniej przed .7 była lipa z estymacją u mnie.

Jedyny plus tej sytuacji jest taki, że zaczałem używać ABRP i widzę, że ABRP ufać nie można - jest bardzo konserwatywny, błędy rzędu 20+%, to dużo bo niepotrzebnie bym wczoraj się ładował w trasie, a tak dojechałem do domu z 21% baterii bez ładowania.
Wyznaczanie trasy online miałem włączone przy wersji 20.x i predykcję miałem dobrą - na niej jechałem do Chorwacji. Według mnie zaczyna działać to całkiem fajnie - w Słowenii oraz w Chorwacji kazała zjechać z autostrady na drogi lokalne by ominąć korki. Za to duży plus. Co prawda w Słowenii jechałem takimi na szerokość samochodu ale dojechałem 😂 W Makarskiej przez którą przejeżdżałem parę razy też starał się omijać korek - może nie tak jak robi to naviexpert ale zawsze coś. Ewidentnie u mnie aktualizacja do 26.7 (nie miałem poprzednich wersji) popsuła estymację zużycia energii przez Teslę. I niestety wyznaczanie trasy na nowo nie pomaga, restart zresztą też. 😕
 

elektryk

Pionier e-mobilności
Wyznaczanie trasy online miałem włączone przy wersji 20.x i predykcję miałem dobrą - na niej jechałem do Chorwacji. Według mnie zaczyna działać to całkiem fajnie - w Słowenii oraz w Chorwacji kazała zjechać z autostrady na drogi lokalne by ominąć korki. Za to duży plus. Co prawda w Słowenii jechałem takimi na szerokość samochodu ale dojechałem 😂 W Makarskiej przez którą przejeżdżałem parę razy też starał się omijać korek - może nie tak jak robi to naviexpert ale zawsze coś. Ewidentnie u mnie aktualizacja do 26.7 (nie miałem poprzednich wersji) popsuła estymację zużycia energii przez Teslę. I niestety wyznaczanie trasy na nowo nie pomaga, restart zresztą też. 😕
Z tego wniosek, że to może nie zależeć od wersji softu, a od konkretnej trasy - także dopóki tego nie poprawią lepiej jeszcze kontrolnie sprawdzać estymat w ABRP.

Może to chodzi o ograniczenia prędkości jakie pokazuje na trasie - bo np. na obwodnicy Krakowa są skopane, może w innych miejscach też.
 

UseYbrain

Posiadacz elektryka
26.8. Mega działanie! Super wszystko działa włącznie z wycieraczkami i światłami . Wreszcie :) Kocham Teslę jako firmę i ich podejście a w samochodzie jestem zakochany. Za każdym razem jak wsiadam to jakbym wsiadał z przyjemnością pierwszy raz do nowego auta :)))
 
Last edited:

Bronek

Pionier e-mobilności
26.8 ładnie mnie bez korków poprowadziła ze Szczecina. Jutro test na trasie ( zjazd z S6 winno być 90 jest w Tesli upracie od lat 50) raz bylo nawet ok 90km/h, z jakąś poprzednią aktualizacją i zdechło po miesiącu.
Dziwne miejsce na dziwnej trasie, gdzie w jedną stronę jest S6 a w drugą nieznana trasa . Pokazuje 120 ale jak to bywa na drogach nieznanych można 140 AP i 150 Tempomat. Z powrotoem już tylko np +10
 

nabrU

Moderator

6a8

Posiadacz elektryka
Top