2023.44

UseYbrain

Posiadacz elektryka
Jeździłem dzisiaj trochę na Autopilocie z tym single pull I muszę przyznać że to chyba całkowicie eliminuje potrzebę kupowania opcji Rozszerzonego AutoPilota, zmienianie pasów jest teraz super wygodne dzięki załączeniu jednym pociągnięciem, jeszcze jakby dało się ustawić żeby nie pikało przy rozłączeniu i załączeniu Autopilota to już by było idealnie. Wiem że jest Joe mode muszę popróbować czy to by wystarczyło.
Przed wczoraj jechałem BMW i5 i nie ma dźwięków przy zmianie pasa oraz pozwala na delikatne manewry np. delikatne podjechanie do krawędzi pasa. To mi się bardzo podoba jak wyprzedzam tiry lewą stroną i chciałbym być bliżej lewej a tesla nie pozwala bo od razu wylacza AP..
 

elektryk

Pionier e-mobilności
Przed wczoraj jechałem BMW i5 i nie ma dźwięków przy zmianie pasa oraz pozwala na delikatne manewry np. delikatne podjechanie do krawędzi pasa. To mi się bardzo podoba jak wyprzedzam tiry lewą stroną i chciałbym być bliżej lewej a tesla nie pozwala bo od razu wylacza AP..
No z tymi dźwiękami to sam mam zgryz bo z jednej strony fajnie by było gdyby ich nie było, ale z drugiej strony brak sygnalizacji, że teraz jest moment w którym musisz w pełni przejąć kontrolę nad samochodem też nie byłby najlepszy.

Bjorn kiedyś robił porównanie systemów ADAS i wiele z nich wyłącza się "bezszelestnie" (bo. np. krzywa skrętu za duża) i jak tego nie zauważysz możesz skończyć na barierkach lub w rowie.
 

UseYbrain

Posiadacz elektryka
Dźwięk powinen być jak się samemu wyłącza bo zakręt czy coś tam ale jak używasz kierunku to powinien być wyciszony. Przecież wtedy wiadomo że to kierowca!
 

dawidgora

Posiadacz elektryka
Co do single pull w 2023.38.9, również to mam, ale zauważyłem następującą rzecz:

Wcześniej, jadąc autostradą na autopilocie (podstawowy), po włączeniu kierunkowskazu w celu zmiany pasa i rozpoczęciu tego manewru, autopilot wyłączał się, natomiast tempomat pozostawał aktywny, dzięki czemu nie musiałem samodzielnie dodawać gazu podczas manewru, a po zmianie pasa wystarczyło, że aktywowałem autopilota i wszystko było ok. Teraz, mając włączony single pull, po włączeniu kierunkowskazu i rozpoczęciu manewru zmiany pasa, wyłącza się i autopilot i tempomat. Przez to włączyłem stare działanie, bo tak się nie da jeździć. Mam nadzieje, że w 2023.44.* jest / będzie to poprawione.
 

piotrazz

Posiadacz elektryka
Co do single pull w 2023.38.9, również to mam, ale zauważyłem następującą rzecz:

Wcześniej, jadąc autostradą na autopilocie (podstawowy), po włączeniu kierunkowskazu w celu zmiany pasa i rozpoczęciu tego manewru, autopilot wyłączał się, natomiast tempomat pozostawał aktywny, dzięki czemu nie musiałem samodzielnie dodawać gazu podczas manewru, a po zmianie pasa wystarczyło, że aktywowałem autopilota i wszystko było ok. Teraz, mając włączony single pull, po włączeniu kierunkowskazu i rozpoczęciu manewru zmiany pasa, wyłącza się i autopilot i tempomat. Przez to włączyłem stare działanie, bo tak się nie da jeździć. Mam nadzieje, że w 2023.44.* jest / będzie to poprawione.
Tego się obawiałem - w szczególności z przyczepą/bagażnikiem rowerowym na haku. Z przyzwyczajenia włączenie autopilota w trybie przyczepy dawało znak, że tera nie, ale się dowiaduj... I pamięć mięśniowa w kolejnym kroku naturalnie kierowała się do pojedynczego pociągnięcia manetką. Stąd pytanie o ten 2023.44 i różnicę w zachowaniu. W ostateczności można pozostać w starym ustawieniu i nie rozpaczać o braku logiki.
 

elektryk

Pionier e-mobilności
Co do single pull w 2023.38.9, również to mam, ale zauważyłem następującą rzecz:

Wcześniej, jadąc autostradą na autopilocie (podstawowy), po włączeniu kierunkowskazu w celu zmiany pasa i rozpoczęciu tego manewru, autopilot wyłączał się, natomiast tempomat pozostawał aktywny, dzięki czemu nie musiałem samodzielnie dodawać gazu podczas manewru, a po zmianie pasa wystarczyło, że aktywowałem autopilota i wszystko było ok. Teraz, mając włączony single pull, po włączeniu kierunkowskazu i rozpoczęciu manewru zmiany pasa, wyłącza się i autopilot i tempomat. Przez to włączyłem stare działanie, bo tak się nie da jeździć. Mam nadzieje, że w 2023.44.* jest / będzie to poprawione.
W sumie to ciekawe bo nie zwróciłem na to uwagi, zmiany robiłem dosyć szybkie i przy prędkości autostradowej. Miałem wyraźne odczucie że jest dużo lepiej z tym single pull, bo bardzo szybko się aktywował Autopilot ponownie.

To musimy poczekać aż więcej osób dostanie ten update i podzieli się spostrzeżeniami.
 

ciastek

Pionier e-mobilności
Ciekawe jak teraz auto zachowa się, gdy będę miał włączony tryb przyczepy.
Po prostu nie włącza Autopilota (Autosteer), tak jak teraz przy dwukliku - komunikat z błędem APP_w207. Nie ma dostępu do TACC.
Plus, że to ustawienie można zmienić podczas jazdy. Nie trzeba parkować.
 
Top