2024.20

chewbacca

Posiadacz elektryka
W czasie jazdy wydawało mi się, że nic się nie zmieniło, ale na filmie wyraźniej widać przesuwanie "dalszych" strumieni światła przez przełączanie "pikseli". Raczej to nie były optymalne warunki do testów, na mniej krętej drodze powinno to działać skuteczniej
Fajnie to wygląda. To działa na wrzucenie kierunkowskazu, skręt kierownica czy smart (po teslowemu): bierze dane z nawigacji? Zauważyłeś jakąś regułę już może?:)
 

Bisek

Fachowiec
Fajnie to wygląda. To działa na wrzucenie kierunkowskazu, skręt kierownica czy smart (po teslowemu): bierze dane z nawigacji? Zauważyłeś jakąś regułę już może?:)
IMO tylko skręt kierownicy jest brany pod uwagę. Wrażenia są podobne do skrętnych reflektorów które miałem w poprzednim aucie (rocznik 2010 więc nic bardziej inteligentnego tam nie było 😝).
 

chewbacca

Posiadacz elektryka
Ważne: to nie są reflektory skrętne tylko doświetlanie poszczególnymi pikselami z matrycy.
A w sumie to skoro tak to działa to czemu po prostu te piksele które zapalają się tylko na zakrętach nie mogły by się palić cały czas? Są jakieś przepisy które by regulowały szerokość świecenia świateł (a nie tylko wysokość)? Czy chodzi o jakąś oszczędność energii?:)
 

Michal

Moderator
W Kia Ceed 2015 miałem doświetlanie zakrętów zrealizowane w taki sposób, że po prostu włączały się światła przeciwmgłowe. To działało chyba tylko przy niskich prędkościach i większym skręcie kierownicy. Tutaj jest podobnie, bo wysoki snop światła się przesuwa. Jeśli cały czas byłby szeroki, to raziłby innych uczestników drogi. Moim zdaniem już trochę razi i głupio to jest zrobione z tym wyższym paskiem po prawej - powinien być równy snop światła i jego odpowiednia wysokość.
 

Michał spod Krakowa

Pionier e-mobilności
Fajnie to wygląda. To działa na wrzucenie kierunkowskazu, skręt kierownica czy smart (po teslowemu): bierze dane z nawigacji? Zauważyłeś jakąś regułę już może?:)
wydaje mi się, że ignoruje wszystko co wymieniłeś. Gdy na ekranie widać, że samochód "widzi" zakręt drogi, wtedy dostosowuje strumień światła.
 

Michał spod Krakowa

Pionier e-mobilności
IMO tylko skręt kierownicy jest brany pod uwagę. Wrażenia są podobne do skrętnych reflektorów które miałem w poprzednim aucie (rocznik 2010 więc nic bardziej inteligentnego tam nie było 😝).
mogę potwierdzić, że skręt kierownicy nie jest brany pod uwagę

Edit: przynajmniej w trakcie moich prób machanie kierą nic nie robiło ze światłami
 
Last edited:

Michał spod Krakowa

Pionier e-mobilności
W Kia Ceed 2015 miałem doświetlanie zakrętów zrealizowane w taki sposób, że po prostu włączały się światła przeciwmgłowe. To działało chyba tylko przy niskich prędkościach i większym skręcie kierownicy. Tutaj jest podobnie, bo wysoki snop światła się przesuwa. Jeśli cały czas byłby szeroki, to raziłby innych uczestników drogi. Moim zdaniem już trochę razi i głupio to jest zrobione z tym wyższym paskiem po prawej - powinien być równy snop światła i jego odpowiednia wysokość.
Miałem to samo w Bravo 2010. Działało to świetnie na nieoświetlonych skrzyżowaniach, wjeździe na posesję... Bardzo mi tego brakuje w tesli, ale obecna aktualizacja poprawia oświetlenie w zupełnie innej sytuacji - w jeździe na wprost krętą drogą (ale mniej krętą, niż na moim nagraniu).

Odnoszę wrażenie, że po aktualizacji w pobliżu samochodu pobocze jest trochę lepiej oświetlone nawet przy jeździe prostą drogą. Na filmie tego nie widać

Paski są wyraźnie widoczne z dwóch powodów
- na filmie kształt świateł jest znacznie wyraźniejszy, niż w realu. W czasie jazdy wręcz wydawało mi się, że nowa funkcja nie działa, albo nie umiem znaleźć okoliczności, w których by się aktywowała :)
- ten fragment drogi jest bardzo wąski i bardzo kręty. Na "normalnych" zakrętach dwa snopy światła będą się zlewać w kształtniejszą, a mniej spikslowaną formę
 
Last edited:

.Kropek.

Zadomawiam się
Mapa ładowarek zaktualizowana? Bo to niestety zbyt rzadko się dzieje
 
Top