A ja w sumie pojeździłem sobie trochę na AP na 32.6 (teraz już jest i .7) i faktycznie jest spora różnica z wołaniem o ruszenie kierownicą. Myślałem, że może właśnie jakoś ogarnąłem się i trzymam tak, że sam chwyt daje lekki opór, ale nie - próbowałem udając uchwyt, ale prawie że bez dotykania kierownicy i też działa ok. Kwestią jest - odsłonięta kamera w kabinie i jazda w dzień. Przykład - ruszałem na A1 ~17-tej i przez pierwsze ~1,5h zero komunikatów o ruszaniu kierownicą (zawsze chociaż jeden palec jej tam jakoś dotykał). A potem ściemniło się, był chwilowy postój, wsiadam z powrotem - a tam (trzymając tak samo a nawet z większym oporem) komunikat o ruszeniu kierownicą min. jeden co 10-20 minut. A dziś widzę takie info:
www.notateslaapp.com
Więc chyba jednak jakaś drobna poprawa jest. 

Tesla Vision-Based Monitoring Appears to be Live in Europe [VIDEO]
Tesla stealthily launches Vision Based Attention Monitoring in Europe for Navigate on Autopilot, FSD around the corner.
