2024.32

poochaty

Posiadacz elektryka
Trochę jakby rzeczywiście lepiej wykrywał dotknięcia kierownicy - wystarczy jednym palcem ruszyć.
Może w Szwecji mają jakieś lepsze przepisy u nas co 15 sekund trzeba ruszyć na AP i na EAP - sprawdzałem że stoperem.
W Szwecji też trzeba głaskać kierownię, ale dosłownie wystarczy muskanie. Ona nie chce pozostać sama sobie.
 

chewbacca

Posiadacz elektryka
Tak na marginesie to naprawili taką pierdołę, która pewnie mało komu przeszkadzała ale wspomnę… Są 3 przypadki wywołania mini-menu do zmiany prędkości wycieraczek (w lewym dolnym rogu ekranu) lewym pokrętłem na kierownicy: 1. po wciśnięciu przycisku lewej wajchy od uruchomienia jednorazowego wycieraczek, 2. po użyciu menu wybieranego tam gdzie wszystkie aplikacje, 3. po wybraniu akcji znajdującej się w menu wywoływanym po dłuższym przytrzymaniu lewego pokrętła. Chore było to, że pokrętło działało inaczej w opcji 1,2 a inaczej w opcji 3. Mianowicie w opcji 3 było odwrócone scrollowanie góra-dół. Z racji tego że wycieraczki działają jak działają i załączają się automatycznie przy każdym aktywowaniu TACC lub AP to często korzystałem ze zmiany ich prędkości czy trybu pracy. Naprzemiennie z opcji każdej z tych trzech opcji. I strasznie mnie irytowało że raz pokrętło działało tak a raz siak. Fajnie, że ktoś z testerów/programistów dotarł do tak nieistotnego usecase’a i wreszcie to ujednolicili :)
#problemypierwszegoświata
 

chris89

Posiadacz elektryka
U mnie:

- autopilot na krajówkach wstyd włączać przy rodzinie bo 80% ciężarówek na łukach powoduje hamowanie z 90 do 50.
- o kant rozbić można też automatyczne ustawianie prędkości, jak w dół z 90 na 50 wchodzi to dobrze, ale jak wyjeżdżamy z wioski i z 50 wchodzi na 90 to Tesla i tak jedzie 50.

Zatem autopilot na krajówkach bezużyteczny.

- wycieraczki działają dobrze. Dwa razy może mi się same uruchomiły od miesiąca.

Co do autopilota to ja nie wiem z czym Wy macie wieczny problem, wystarczy powiesić rękę na kierownicy tak 0,5 cm powyżej planowanego trzymania w ten sposób przekręcić leciutko kierownicę w dół, Tesla od razu automatycznie ją podniesie i czuje, że trzymacie. Zero komunikatów. U mnie komunikaty są ewidentnie wtedy kiedy coś robię, podaje dzieciom wodę czy coś to od razu woła i uważam, że tak powinno być ze względów bezpieczeństwa. Jak będzie to już pełny autopilot to może się to zmieni. Dodam tylko, że jak już woła, to wystarczy machnąć kierownicą lekko i się na kolejne 15 sekund zamyka, albo trochę podkręcić kolanem na czas tej pomocy dzieciakom, zresztą moje uczę, że jak jadę to jestem niedostępny chyba, że to sytuacja awaryjna. No i w okularach możecie się patrzeć gdzie chcecie jak już Wam tak na tym zależy.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Bo autopilot jest na autostrady a nie krajowki… nie zabij sie.
Ciekawe ile osób przeczytało ta informacje przy aktywowaniu autopilot(beta), trzeba dla każdego profilu kierowcy aktywować i potwierdzić ze sie przeczytało i wcale nie jest tak dluga jak umowy licencyjne na oprogramowanie;)
 
Top