2024.8

cooler

Pionier e-mobilności
No i ja też nie mam. Ale ja to po złej stronie drogi jeżdżę to pewnie za karę 😉

Ale apropos złej strony drogi. Najciekawsze to będzie dla mnie jak to będzie działać u mnie po przejechaniu do Was na kontynent. Czy adaptacja jest na obie strony (tzn. LHD i RHD) czy tylko na tą 'domową'?
Ja na Twoim miejscu bym nie wytrzymał i carnął się :p na drugą stronę kanału by sprawdzić czy światła mijania same się przestawią na drugą stronę (być wyżej po prawej stronie a nie lewej jak w UK). W końcu to softwareowo się ustawia więc Tesla (zwłaszcza UK-owska) powinna mieć zaszyty odpowiedni algorytm.
A na pewno masz bliżej aby to sprawdzić niż my...

Ostatnia funkcja ze względu na którą kupiłem Teslę już jest zaimplementowana (u nas rzadko pada więc wycieraczki aż tak mi nie przeszkadzają), dziś wymienili mi klapkę oraz port i w końcu znowu działa to poprawnie, więc już czas sprzedać mego psuja.
Przez 3 lata żyłem nadzieją że już za moment będą adaptacyjne i jak są to już mam to w dupie :mad::mad::mad:
Nauczka przy następnym samochodzie: kupować golasa i cieszyć się jazdą lub dorobić czego brakuje albo brać co chcę ale musi działać w momencie zakupu.
Niestety spóźniłem się o parę minut bo chciałem kupić nowego Yarisa GR w automacie, ale wszystkie poszły tak szybko że zostałem z niczym...:cry:
 

Bartłomiej S

Posiadacz elektryka
Patrząc na Teslafi odnoszę wrażenie, że aktualizacja 2024.8.4 została wstrzymana.

Wygląda na to, że czekamy na nowszą aktualizacje bo albo coś poprawiają albo chcą jeszcze coś dodać.

Co ciekawe w aktualizacji 2024.2.11 jest testowany Tap to Park wsród pracowników Tesli, który notabene Elon obiecał, że pojawi się jeszcze w kwietniu w ramach aktualizacji

Pytanie do Was: Czy gdyby Tesla wydała z prawdziwego zdarzenia Tak to Park i Actuall Smart Summon to bylibyście skłonni do zakupu Rozszerzonego Autopilota?


 

Hue Zarri

Posiadacz elektryka
Obie funkcje w naszym społeczeństwie kierowców nie zdaje egzaminu. Parkowanie manualne nie tylko jest szybsze ale pozwala na parkowanie na nieoznaczonym terenie. Smart summon to gadżet który po kilku razach po prostu przestaje bawić. Moim osobistym zdaniem szkoda kasy, lepiej dokupić Boosta.
 

daniel

Señor Meme Officer
Obie funkcje w naszym społeczeństwie kierowców nie zdaje egzaminu. Parkowanie manualne nie tylko jest szybsze ale pozwala na parkowanie na nieoznaczonym terenie. Smart summon to gadżet który po kilku razach po prostu przestaje bawić. Moim osobistym zdaniem szkoda kasy, lepiej dokupić Boosta.
Mam auto parkowanie w Skodzie i o ile prostopadłe robię sam lepiej to w równoległym automat jest lepszy. Zwłaszcza jeśli jest nachylenie terenu.
Tylko dzisiaj czy wczoraj widziałem na twitterze jak koleś przerysował Model 3 o betonowy słup na parkingu. Patrzył z na lusterko drugiej strony, żeby nie przerysować samochodu obok. Nie spodziewał się, że auto wytnie mu taki numer.
Innym razem auto summon przetarł samochód o inne auto wyjeżdżając z miejsca parkingowego.
 

Bartłomiej S

Posiadacz elektryka
Mam auto parkowanie w Skodzie i o ile prostopadłe robię sam lepiej to w równoległym automat jest lepszy. Zwłaszcza jeśli jest nachylenie terenu.
Tylko dzisiaj czy wczoraj widziałem na twitterze jak koleś przerysował Model 3 o betonowy słup na parkingu. Patrzył z na lusterko drugiej strony, żeby nie przerysować samochodu obok. Nie spodziewał się, że auto wytnie mu taki numer.
Innym razem auto summon przetarł samochód o inne auto wyjeżdżając z miejsca parkingowego.
Stary Summon I Autopark oparty o czujniki działa bardzo kiepsko porównując do konkurencji.

Ciekaw jestem nowych rozwiązań bo są oparte o Vision i AI z FSD wiec może być mała rewolucja
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Jeździłem summon em w, 2020r gdy nie buyo podziału na FSD BETA i Tesla, vision. Był radar i czujniki. Tesla jechała za mną jak pies na smyczy po całym parkingu. Pomimo że u nas tylko to działoło, po BT a nie Wifi.
Parkowanie było szybsze i zawsze, działało bez potrzeby Lini.
Bywaly błędy wyboru miejsca ale sporadyczne.
Narzekaliśmy jak zawsze (brak 360), ale patrzą z perspektywy czasu, to było lepiej niż teraz.
Ad konkurencja,, to nie było tak źle. Tesla szybciej parkowała niż Mercedes i Nissan Leaf. Summon jako wyjazd z parkingu był bardziej skuteczny
Np

7m/8 lat temu było nawet lepiej jak teraz

 
Last edited:

Bartłomiej S

Posiadacz elektryka
Jeździłem summon em w, 2020r gdy nie buyo podziału na FSD BETA i Tesla, vision. Był radar i czujniki. Tesla jechała za mną jak pies na smyczy po całym parkingu. Pomimo że u nas tylko to działoło, po BT a nie Wifi.
Parkowanie było szybsze i zawsze, działało bez potrzeby Lini.
Bywaly błędy wyboru miejsca ale sporadyczne.
Narzekaliśmy jak zawsze (brak 360), ale patrzą z perspektywy czasu, to było lepiej niż teraz.
Ad konkurencja,, to nie było tak źle. Tesla szybciej parkowała niż Mercedes i Nissan Leaf. Summon jako wyjazd z parkingu był bardziej skuteczny
Np

7m/8 lat temu było nawet lepiej jak teraz

2020 rok to jeżeli się nie mylę to rozwiazanie było w oparciu o Mobileeye z rozszerzeniem kodu Tesli. Po próbach rozwoju tego (czujniki, lidary i radary) doszli do wniosku, że to jak kopać na ślepo. Wymyślili Tesla Vision w oparciu tylko o kamery i zaczęli pisać swój kod. Rozrosło się to do kilkuset tysięcy lini kodu i nadal generowało błędy. Stąd odejście od C++ na rzecz sieci neuronowych.

Jak dla mnie sensowne podejście i bardzo jestem ciekaw jak to się rozwinie.
 

KRA

Fachowiec
2020 rok to jeżeli się nie mylę to rozwiazanie było w oparciu o Mobileeye z rozszerzeniem kodu Tesli. Po próbach rozwoju tego (czujniki, lidary i radary) doszli do wniosku, że to jak kopać na ślepo. Wymyślili Tesla Vision w oparciu tylko o kamery i zaczęli pisać swój kod. Rozrosło się to do kilkuset tysięcy lini kodu i nadal generowało błędy. Stąd odejście od C++ na rzecz sieci neuronowych.

Jak dla mnie sensowne podejście i bardzo jestem ciekaw jak to się rozwinie.
Oj tam, sensownym rozwiązaniem to było by pozostawić sensory a nie próbować przez lata wymyślec na nowo koło po czym tkwic w tym błędzie z nie działającym system z powodu dumy jednej osoby, tak samo jak przy wycieraczkach które będą działały... za 2 tygodnie...
 

eimi

Pionier e-mobilności
Wycieraczki. W końcu ruszyłem i wycieraczki nie włączyły się na suchej szybie. Zrobiłem tak kilka kilometrów, a one nadal nie ruszyły, myślę, sukces! a potem sobie przypomniałem, no tak, przecież wyłączyłem automatyczne wycieraczki.
 

Michal

Moderator
Oj tam, sensownym rozwiązaniem to było by pozostawić sensory a nie próbować przez lata wymyślec na nowo koło po czym tkwic w tym błędzie z nie działającym system z powodu dumy jednej osoby, tak samo jak przy wycieraczkach które będą działały... za 2 tygodnie...
To raczej nie jest kwestia dumy jednej osoby, tylko planów firmy, wertykalnej integracji systemów i opłat za korzystanie z nich.
Tesla od początku planuje autonomiczność samochodów, a w tym przypadku wydaje się, że nie może być jednak różnych systemików odpowiedzialnych za różne części działania auta. Dążą do tego aby całością zarządzał jeden machine learning.
Niestety plany okazały się zbyt ambitne i nie udaje im się pchać tematu do przodu tak szybko jak zakładali i robią niestety przy tym taki błąd, że za późno przekierowują moce deweloperów na systemy które już są w autach i działają słabo.
 
Top