.Kropek.

Zadomawiam się
Najlepiej nie wydawać energii na ruch lub wydać jak najmniej. Lepiej jechać 50 niż 60 itp.
Jak już się na zainwestowało to najlepiej się toczyć aby ją wykorzystać.
Jeżeli trzeba zwolnić to najlepiej ja odzyskać w części do baterii.
Najgorzej hamulce cierne.
W takiej kolejności powinno się używać/oszczędzać energię.
 

Wasp

Posiadacz elektryka
Już widzę, że padła odpowiedź :)
ja zamontowałem sobie commandera, więc mogę ustawić sobie żądaną wartość.
Testowane na trasie i działa bardzo spoko. Można wyłączyć lub zmniejszać poziom procentowo.

jedyna uwaga, to same hamulce przy wyłączonej reku. Trzeba uważać bo szału nie ma.
 

MSDExpro

Zadomawiam się
Poczucie, że lepiej zarządzasz energią niż auto. Tak jak z ręczną skrzynią biegów czy brakiem absu ;)
Poczucie tak, faktycznych oszczedności na energii już nie. Tesla wywaliła zarządzanie siła regeneracji, bo któryś ze standardów liczenia zasięgu wymagał ustawienia auta w najgorszy (najmniej oszczędny) tryb, a tryb toczenia pogarszał im wynik.
 

karol.kar

Pionier e-mobilności
Najlepiej nie wydawać energii na ruch lub wydać jak najmniej. Lepiej jechać 50 niż 60 itp.
Jak już się na zainwestowało to najlepiej się toczyć aby ją wykorzystać.
Jeżeli trzeba zwolnić to najlepiej ja odzyskać w części do baterii.
Najgorzej hamulce cierne.
W takiej kolejności powinno się używać/oszczędzać energię.

A jaka to jest różnica w ilości energii zaoszczędzonej na danej trasie ? wiecej niż 1% ?
Jak śmigasz drogą S/A to generalnie masz stałą prędkość, a hamowanie tylko w przypadkach zbliżania się do pojazdu wolniejszego lub zjazdów z drogi.

Takie przełączane rekuperacji raz "0" a raz "100" wprowadza niestabilność w obsłudze Tesli przez kierowcę, a to oznacza, że przy długich trasach możemy się "zapomnieć" i mając "0" rekuperacji będziemy myśleć że auto samo zacznie hamować po zdjęciu nogi z "gazu".
 

Hermes

Posiadacz elektryka
Ja tam wolałem mieć jak w Leafie - czyli puszczę "gaz", to się toczę jak spalinówką. Czyli nie na luzie, auto zwalnia, ale powoli zwalnia - a jak potrzebuję to hamowaniem i jednocześnie zwiększoną rekuperacją steruję pedałem hamulca.
A tutaj muszę "majdrować" w stylu "raz mniej - raz więcej" pedałem "gazu", a to jest trudniejsze do wyczucia. Z plusów o tyle dobrze, że istnieje w Y (2024) tryb pełzania.
 

aadam75

Zadomawiam się
PS otwieranie bagażnika bezdotykowe 2025.2.6 działa na androidzie. Wymagany jest bluetooth z UWB.
Wystarczy stanąć za bagażnikiem z telefonem, bip bip bip i sie otwiera :)
A czy ta nowość z UWB działa też na przedni bagażnik, bo zainstalowałem i tył jak najbardziej, a przód nie odblokowuje. Chyba z IOS działa też przedni bagażnik? Potwierdźcie proszę jak jest u was.
 

lvlthn

Pionier e-mobilności
🤣A czy ta nowość z UWB działa też na przedni bagażnik, bo zainstalowałem i tył jak najbardziej, a przód nie odblokowuje. Chyba z IOS działa też przedni bagażnik? Potwierdźcie proszę jak jest u was.
Android, przód nie działa :D Chyba zapomnieli zrobić 🤣
 

zlp

Pionier e-mobilności
Jak powyżej napisałem na Androidzie (Samsung Galaxy S24Ultra) u mnie działa tył i przód.
Trzeba podejść bardzo blisko.
 
Top