3 lata z elektrykiem minely, i co dalej?

p0li

Pionier e-mobilności
przenosze temat do osobnego watku - generalnie minely 3 lata z elektrykiem, musze go za 2 tygodnie oddac (leasing) i pytanie co wybrac.

mam kilka kandydatur, ale moze o czyms nie pomyslalem, zapomnialem albo nie wiedzalem - licze ze moze taka rozkminka przyda sie innym osobom ktore maja podobny problem.

profil jazdy: 99% do pracy, 3,4 razy w tygodniu 130km, wyjazdy weekendowe i 1,2 razy w roku w 4 osoby na wakacje/ferie ok 1000km jednorazowo (HAM-WAW)

lista kandydatow:

- nowy eC4 (wieksza bateria i silnik i nowe multimedia) - <30tys €
- nowy eC4 (stara bateria i silnik, nowe mm) ~25tys €

- ioniq 6 - <40tys €
- kia ev6 - <35-45tys€ (za wyzsza sume mozna wyrwac GT - ale po co mi taki monster?)
- spogladam laskawym okiem na smarta #1 albo #3 - musze jeszcze pomacac na zywo

w sumie na razie to tyle

nie biore pod uwage marek francuskich poza citro (ze wzgledu na zawieszenie), marek niemieckich, chinskich i tesli - wiec jak widac - nie ma za duzo wyboru

raczej nie chce suva i nie plaszczaka - taki crossover jak cytryna jest dobrym kompromisem - bo nie za niski do wsiadania i nie za wysoki (opor powietrza/ekonomia jazdy)

i chyba ostatecznie (jeszcze nie wiem ) bede leasingowal nie kupowal - tu postep idzie dosc szybko, fajnie za 3 lata przesiasc sie na cos nowego lepszego bez martwienia sie co ze starym autem
 

nabrU

Moderator
Wy tu sobie o prędkościach i krzywych ładowania architektury 800V, a w innych wątkach opisy jak to architektura 400V nie wydala, aby osiągnąć nominale charakterystyki bo 'cienkie kabelki' popodpinane. :p
 

piotrpo

Pionier e-mobilności
Wy tu sobie o prędkościach i krzywych ładowania architektury 800V, a w innych wątkach opisy jak to architektura 400V nie wydala, aby osiągnąć nominale charakterystyki bo 'cienkie kabelki' popodpinane. :p
Dla mnie to i tak rozważania mocno teoretycznie, bo do tych dobrodziejstw szybkiego ładowania EV potrzeba jeszcze ładowarki, która tę moc dostarczy. Jednak miło sobie popisać i samemu sobie udowodnić, że coś się pamięta z fizyki.
 

p0li

Pionier e-mobilności
Dla mnie te wszystkie z wymienionych są poza obszarem zainteresowania. Gdybym mial jednak wybrać to ev6 za 800V oraz praktyczność. Chociaż wybór z bólem.🙂
W przypadku EV6 rozpatrujesz wyprzedażowa 2023 czy poliftowa 2024?
raczej stara - mozna wyrwac w dobrej cenie, a jakbym chcial leasingowac to nowa bedzie za pol roku albo pozniej
rozmawialem z dealerem kia w warszawie w czerwcu - to ode mnie sie dowiedzial ze ma wysc polift ev6
 

p0li

Pionier e-mobilności
Brałbym EV6, chociaż zasięg w Ioniq 6 kusi tylko odrzuca już praktyczność.
wlasnie tak sie troche czuje jak osiolek z dwoma zlobami - i6 fajny ale ma wady ktorych nie ma ev6, z kolei ev6 jest bardziej energozerna i tak to sie kreci
 

piotrpo

Pionier e-mobilności
E... niby-SUVy są przereklamowane. Sam miałem podobne rozkminy kupując sedana i doszedłem do wniosku, że parę walizek wrzucę, a meble, pralki i inne podobne i tak zamawiam z dostawą i wniesieniem, ewentualnie jak już bardzo zapragnę coś przywieźć, to pożyczę przyczepkę. Fakt, mam do wożenia siebie, żonę i ew. jakąś dorosłą osobę, więc cały cyrk z zabraniem rowerka, turystycznego łóżeczka. 15 pluszaków i 2 zmian zimowych ciuchów na wakacje w lipcu już za mną.
 

TomRS

Pionier e-mobilności
Wy tu sobie o prędkościach i krzywych ładowania architektury 800V, a w innych wątkach opisy jak to architektura 400V nie wydala, aby osiągnąć nominale charakterystyki bo 'cienkie kabelki' popodpinane. :p
No właśnie dlatego nie wydala, bo za duży prąd musi płynąć od ładowarki do auta. Chyba, że masz na myśli ogólną niewydolność polskich sieci bo przesyłowych. Generalnie z powodu tego dużego natężenia prądu, Tesla podczas ładowania na Ionity np nie osiągnie 250 kW, bo te ładowarki osiągają max moce przy 800 V. A z kolei supercharger Tesli 250kW pracuje z natężeniem prądu 625A, czyli dużo więcej niż inne ładowarki. A te 625 A wymaga już grubego kabla, żeby zminimalizować straty i co z tym związane wysoką temperaturę.
 
Last edited:

nabrU

Moderator
Chyba, że masz na myśli ogólną niewydolność polskich sieci bo przesyłowych.

Dokładnie to miałem na myśli. Sporo tu wpisów w tonie typu: ładowarka 150kW a wydala 80kW czy coś podobnego. I nie mam na myśli zimy czy dużego początkowego SOC gdzie oczywistym będzie niska szybkość. Cóż z tego że na ładowarce napisane jest 150kW czy 200kW jak przyłącze tego nigdy nie zapewni.

O Polestar 2 nie myślałeś?

No przecie to Chińczyk, więc było na nie ;)
 

TomRS

Pionier e-mobilności
Dokładnie to miałem na myśli. Sporo tu wpisów w tonie typu: ładowarka 150kW a wydala 80kW czy coś podobnego. I nie mam na myśli zimy czy dużego początkowego SOC gdzie oczywistym będzie niska szybkość. Cóż z tego że na ładowarce napisane jest 150kW czy 200kW jak przyłącze tego nigdy nie zapewni.



No przecie to Chińczyk, więc było na nie ;)
Ja też wstawiałem takie wpisy, bo początkowo myślałem, że to niewydolne ładowarki. Ale jak sobie obejrzysz krzywą ładowania Tesli z akumulatorem LG, to widać, że głównym odpowiedzialnym jest akumulator i architektura 400 V. Krótko ładuje się z dużą mocą, a później jest już za gorący
 

Najnowsze dyskusje

Top