ABRP i ABOR w eC4

Kuba K.

Posiadacz elektryka
Kupiłem takiego dongla i nawet udało mi się go uruchomić, nawet to działa, ale raczej nie zostawiam go wpiętego w samochodzie. Rozumiem że te wartości SOC wyciągnięte są z ABRP? U mnie cały czas działa tronity i z niego mam dane podczas ostatniego ładowania. Jeżeli dobrzee kombinuję to moja bateria powinna mieć w granicach 58 .
U mnie dane z Renault API (i deski rozdzielczej) różnią się od tych wyciągniętych z OBD dla 90% na API - 87% OBD dla 10% na API - 12% na OBD
 

consigliero

Pionier e-mobilności
W VW chyba zbyt dużo danych nie wyciągnę z deski, stąd zainteresowanie TRONITY . Ten dość kosztowny dingiel traktuję trochę jako ciekawostkę, bo nie bardzo wiem jak w ABRP sięgnąć do danych które program uzyskuje z auta. Czy potrzeba jakiś dodatkowych aplikacji i czy przez to auto będzie mniej zużywać energii? To ostatnie w ramach mojej ustawicznej walki z gadżetami. Nie zauważyłem natomiast żadnych rozbieżności zarówno w TRONITY jak i ABRP
 

p0li

Pionier e-mobilności
Kupiłem takiego dongla i nawet udało mi się go uruchomić, nawet to działa, ale raczej nie zostawiam go wpiętego w samochodzie. Rozumiem że te wartości SOC wyciągnięte są z ABRP?
moj dongiel jest caly czas wpiety - kto by tam jakiegos bidacitroena chcial hakowac ;)
SOC mam wycigniete z ABOR i Car Scannera (sa takie same - tylko ABOR pokazuje dokladnie ilosc dostepnych kWh w baterii)
tronity ma wiecej mozliwosci logowania ale jak na moje potrzeby to za drogi interes
 

p0li

Pionier e-mobilności
...bo nie bardzo wiem jak w ABRP sięgnąć do danych które program uzyskuje z auta. Czy potrzeba jakiś dodatkowych aplikacji i czy przez to auto będzie mniej zużywać energii?
z ABRP nic nie wyciagniesz - po prostu przy planowaniu trasy program uzywa ustandaryzowanych wartosci dla danego modelu samochodu w biezacych warunkach - po rozpoczeciu jazdy i podpieciu do samochodu - appka zmiena domyslne wartosci na realne pobrane z OBD i aktualizuje prognoze live - wiec jak jedziesz szybciej lub wolniej od symulacji punkt ladowania moze sie zmienic albo jesli nie - to wartosc SOC z ktorym dojedziesz bedzie blizsza rzeczywistej a i wykresy sa ladnie aktualizowane i pokazuje czy twoja obecna jazda zuzywa mniej lub wiecej energii od zakladanej
 

consigliero

Pionier e-mobilności
Mam pytanie, co to jest ABOR, Google znalazło tylko liceum a chyba nie o to chodzi
 

consigliero

Pionier e-mobilności
ok, widzę Google play a u mnie jest iOS. W ABRP coś tam można podglądnąć, no ale abym się miał zachwycać że bateria ma 13 stopni. Co do zasady to, to co robi ABRP powinien umieć robić oryginalny software od VW, ale oni próbują ogarnąć rzeczy podstawowe
 

Attachments

  • 94ABA4E5-11B3-4452-B228-F06433C94AC6.png
    94ABA4E5-11B3-4452-B228-F06433C94AC6.png
    250,8 KB · Liczba wyświetleń: 17
  • D8EB4ECA-C5C8-4E33-BE5B-DDCBEC17E9CF.png
    D8EB4ECA-C5C8-4E33-BE5B-DDCBEC17E9CF.png
    253,2 KB · Liczba wyświetleń: 16
  • BFC6F51C-AD92-467D-B066-0AF67DAC7A6D.png
    BFC6F51C-AD92-467D-B066-0AF67DAC7A6D.png
    192,1 KB · Liczba wyświetleń: 17
Last edited:

p0li

Pionier e-mobilności
moze kiedys zrobie taki test
no i dzis żona zrobiłą test za mnie - pojechała po dziecko do szkoły z zasięgiem 24km a tam i nazad jest 34km - więc dosć optymistycznie O.O
wróciła to przed wjazdem do wsi wyskoczyły kreseczki w zasięgi i informacja o rozładowanej baterii - no ale auto dojechało
podłaczyłem się ABOR-em i wychodzi że:
- SOC wynosi 10,9%
- w baterii jest jeszcze 4,25kWh
- linijka naładowania jest już na czerwonym polu ale nie doszła do zera

czyli teoretycznie jeszcze ze 20km możnaby pojechać ale pewnie elektronika odetnie baterię wcześniej żeby jej nie uszkodzić

1643039113012.png 1643039228601.png
 

Kuba K.

Posiadacz elektryka
konserwatywny ten Citroen jak czepia się na 10%, ZOE na 7% ma rezerwę ale spokojnie schodzi do 2% 😂😂 miałem nieszczęście testować
 

PiotrS

Posiadacz elektryka
Kurde... jedzie Ci w dół soh.
Trochę to stresujące przy tak małym przebiegu.

U mnie w eNiro nadal 100% po 5 000 km. Ciekaw jestem, kiedy ruszy w dół.
 
Top