Akcesoria, które warto kupić do TESLI 3.

PanSzatan

Fachowiec
Mam 3 różne ciężarki na kierownicę i z każdym chwilę pojeździłem więc pomyślałem, że podzielę się z Wami swoimi obserwacjami.

Takie oto ciężarki nabyłem przez ostatnie 18 miesięcy:

309387686_518457936769091_3506280416143246853_n.png


1. Chomąto

Wielkie, ciężkie, działa 9/10. Pierwszy obciążnik jaki zakupiłem, jeździłem z nim najwięcej. Ogólna idea działania jest spoko, przyczepia się to pod kierownicę i tam sobie siedzi. Metalowa klamra zaczepiana o kierownicę może irytować po dłuższym czasie, ja w tym miejscu często trzymam dłoń. Kilka razy zdarzyło mi się, że AP nadal krzyczał o poruszenie kierownicą mimo zainstalowanego chomąta (nie mam pojęcia dlaczego, nie chciało mi się drążyć). Po kilku miesiącach zauważyłem, że chomąto zaczyna niszczyć kierownicę :( Najpierw pojawiła się mała fałdka na samym obiciu kierownicy a później pojawiły się obtarcia plastiku na kolumnie. Obciążnik kupiłem na Ali za około 120zł.



Plusy:
  • Dobrze dopasowane
  • Stabilnie trzyma się kierownicy
  • Średnio łatwy w zakładaniu i zdejmowaniu
  • Działa 9/10 przypadków
  • Da się zamontować jedną ręką
Minusy:
  • Niszczy kierownicę
  • Gdy leży w schowku, wydaje dźwięki na nierównościach bo posiada ruchomy element
  • Wielki, zajmuje sporo miejsca w schowku
  • Ciężki
  • Metalowa klamra w miejscu trzymania dłoni
311984862_431014619146839_1713172284593609525_n.gif
311797203_1461248571022651_7694875011631747138_n.gif
311321134_444447984460606_3248404132047829312_n.jpg


2. Kabel
Fajny pomysł na obciążnik. Kabel miło acz ciężko gnie się w rękach w każdą stronę i utrzymuje się w docelowej pozycji (nie wraca do poprzedniego kształtu).
W środku jest chyba z metalu? Bardzo twardy i dość ciężki (a na pewno cięższy niż się wydaje na zdjęciu). Instalacja tego na kierownicy jest kłopotliwa, trzeba to owinąć wokół a nie jest to zbyt łatwe bo kabel stawia spory opór przy zginaniu. Z funkcjonalnością bywa różnie, jeśli znajdziemy dobre miejsce na kierownicy i tam to zamontujemy to będzie działało, ale może chwili jazdy może zacząć się ześlizgiwać w dół i trzeba poprawiać. Jeśli szybko i niedokładnie zawiniemy kabel wokół, to może zawadzać o nogi. Niejednokrotnie wolałem odpuścić sobie zakładanie tego ustrojstwa i szarpać za kierownicę co chwilę niż mordować się z dokładnym owijaniem. Kabel kupiłem na Ali za około 70zł.

Plusy:
  • Fajny pomysł
  • Łatwy w przechowywaniu
  • Można zamontować w wielu miejscach
Minusy
  • Dużo czasu i energii potrzeba na zakładanie i zdejmowanie
  • Działa 5/10 przypadków
  • Potrafi się ześlizgiwać w dół kierownicy
  • Dogodnym miejscem jest to gdzie trzymam dłoń
  • Montaż wymaga obu rąk
309315482_805238294120972_3323913704431057051_n.gif
309610865_1814707395545598_7708230794742902492_n.gif
312039837_791215632141483_2667165278242395647_n.gif



3. Klamra
Najnowszy nabytek, może ze 3 lub 4 miesiące z tym jeżdżę. Metalowa klamra składa się z dwóch części trzymających się razem dzięki magnesom. Jest zdecydowanie najmniejszym i najlżejszym obciążnikiem w zestawieniu. Wygląda jakby była czymś powlekana ale wcale nie jest, to tylko matowa czarna farba o dość grubej warstwie. Ponieważ klamra jest dobrze wyprofilowana, bardzo łatwo i szybko montuje się ją w "rogu" kierownicy, magnesy robią dobrą robotę. Zamontowana, nie przeszkadza w trzymaniu dłoni na kierownicy więc można z tym jeździć cały czas (jeśli komuś nie przeszkadza, że bardzo lekko ale jednak, ściąga kierownicę w lewo). Przez kilka miesięcy nie miałem ani jednego przypadku, żeby AP krzyczał o szarpnięcie kierownicą gdy klamra była zamontowana. Jeśli chodzi o jakość wykonania to jedynym zastrzeżeniem może być słabe dopasowanie obydwu połówek do siebie, nie są perfekcyjnie dopasowane (ale nam, użytkownikom Tesli to chyba nie powinno przeszkadzać ;)) Klamrę kupiłem na Ali za około 120zł.

Plusy
  • Małe gabaryty i łatwe przechowywanie
  • Nie przeszkadza gdy jest zamontowane
  • Działa 10/10
  • Jedyny obciążnik który przyszedł w ładnym opakowaniu a nie worku foliowym
Minusy
  • Jakość spasowania dwóch części do siebie
  • Montaż wymaga obu rąk

311923399_3795066500719571_5237369143010911085_n.gif
310531633_1257864038399638_471117700714912944_n.jpg
310001126_439360428328920_3513803753949828288_n.png
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Jeździłem z pierwszym z 2 lata i fałdka znikła nic nie obtarło, Ma 450g...
20220820_194833-COLLAGE.jpg
. Może był lepiej spasowany.
Teraz przywaliłem do Yoke na rzepy rękawiczkę teściowej z 430g drobnego śrutu ołowianego. Dla pewności dwa małe wkręty wprost do kiery (mnie to wisi, ma działa)... 430g w tym miejscu, to wygląda na optimum, bo lekkie przytrzymanie z drugiej strony włącza niebieską poświatę
 

rawier

Posiadacz elektryka
JeździłView attachment 7162em z pierwszym z 2 lata i fałdka znikła nic nie obtarło, Ma 450g... . Może był lepiej spasowany.
Teraz przywaliłem do Yoke na rzepy rękawiczkę teściowej z 430g drobnego śrutu ołowianego. Dla pewności dwa małe wkręty wprost do kiery (mnie to wisi, ma działa)... 430g w tym miejscu, to wygląda na optimum, bo lekkie przytrzymanie z drugiej strony włącza niebieską poświatę
trochę makabrycznie to wygląda :devilish:
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Mogłem ułożyć z wysuniętym środowym palcem. :)
Miała być próba zanim przyślą gdy kupię nowy ciężarek, ale jest dobrze, to po kiego?
A tak po prawdzie, to gdyby nie to, że zmieniam auto, to , mając zdjetą kierownicę (obojętnie czy zwykłą czy yoke) , spróbował bym ten drobniutki śrut umieścić gdzieś wewnątrz. Myślę że spoko?
 

rawier

Posiadacz elektryka
@Bronek jak przy tym yoke wygląda kwestia airbaga? Zostaje ten oryginalny czy teraz polegasz na jakimś z aliexpress? Nie ma ryzyka, że w razie wypadku i odpalenia airbaga śrut z rękawiczki zrobi Ci peeling na twarzy?
A potem żona zapyta Bronka wyciskającego coś z twarzy przed lustrem:
-Co, wągierki?
-Nie, śrut...
😂😂😂
 

Bronek

Pionier e-mobilności
? Czy Sz Panowie wiedzą gdzie znajduje się w poduszka?

Rękawiczka jest z drugiej strony z boku nie w lini strzału. .
"A gdyby wasza matka..'. to m/w oddaje sens pytania
I tyle w temacie
 
Top