danielm

Pionier e-mobilności
Dokładnie, to nie jest tak że zmieniasz kierownicę i gwarancja na całe auto do kosza. Choć na YouTube był przypadek że po modyfikacji zawieszenie Tesla zakwestionowała naprawę gwarancyjną przekładni/silnika twierdząc że operacja wymiany zawieszenia przyczyniła się do awarii.
tak ale potem zmieniła zdanie i jednak naprawiła gwarancyjnie (mówisz o tej tesli przerobionej na gąsiennice?)
ja widze troche innej podejście tesli. firma potrafiąca przy 100tys km wymienić komuś na gwarancji wachacze bo wiedzą że te co ma były wadliwe z ich winy i mimo że już gwarancja mineła to z własnej woli na fakturze jest 0zł. choć oczywiście to kwestia decyzji podjętej przez szeregowego pracownika. jeśli taki ma doświadczenia z innych ASO gdzie musiał walczyć o zarobki to podejmie decyzje przeciwko klientowi. w Tesli mechanicy są na stałej pensji. Nie muszą naciągać klienta by wykazać zysk
 
tak ale potem zmieniła zdanie i jednak naprawiła gwarancyjnie (mówisz o tej tesli przerobionej na gąsiennice?)
ja widze troche innej podejście tesli. firma potrafiąca przy 100tys km wymienić komuś na gwarancji wachacze bo wiedzą że te co ma były wadliwe z ich winy i mimo że już gwarancja mineła to z własnej woli na fakturze jest 0zł. choć oczywiście to kwestia decyzji podjętej przez szeregowego pracownika. jeśli taki ma doświadczenia z innych ASO gdzie musiał walczyć o zarobki to podejmie decyzje przeciwko klientowi. w Tesli mechanicy są na stałej pensji. Nie muszą naciągać klienta by wykazać zysk
Różnie w życiu bywa i sam wybrałem Teslę bo mam zaufanie do marki. Ale w historii świata było już wiele razy, że jak pieniądze się gdzieś kończyły i trzeba było na czymś zaoszczędzić to właśnie naprawy gwarancyjne lecą przez okno jako pierwsze. To ogólnie są darmowe pieniądze w sytuacji jak wyprodukowałeś wadliwe auto po kosztach i masz możliwość odmówić naprawy gwarancyjnej wadliwego auta z powodu tego, że ktoś zmienił coś niby prozaicznego ale kluczowego w pojeździe.

A co do samego podejścia Tesli to nie odbieram tego że zachęca do modyfikacji:
- Brak normalnego portu OBD gdzie można byłoby się podłączyć i zdiagnozować stan pojazdu w różnych warunkach - trzeba rozbierać z tyłu konsoli centralnej i tam podłączać się w wiązkę elektryczną auta, każdy model samochodu ma inną wiązkę i zmieniała się w różnych latach. Port OBD wystawiony przez Teslę nie daje pełnego dostępu do magistrali CAN.
- Brak możliwości tworzenia własnych programów czy aplikacji - jak CarPlay lub Android Auto. Nie ma nawet zaufanych firm które miałyby do tego dostęp. Z tego co mi wiadomo to Tesla sama zaimplementowała klienta Spotify korzystając tylko z API dostarczonego do nich. Reszta to nakładki na strony internetowe takie jak YouTube czy Netflix.
- Brak dobrego miejsca do podłączenia się do instalacji 12V, podłączenie bezpośrednio do akumulatora powoduje błąd zasilania modułu DC-DC
- Jeżeli zdemontujesz tylne siedzenia bo np. budujesz kampera czy dostawcze auto Tesli, to wywali Ci błąd podgrzewanych siedzeń i nie będziesz mógł zrobić aktualizacji oprogramowania - nie brzmi jak bycie otwartym na modyfikacje
- Wiele z nieautoryzowanych modyfikacji kończy się w Stanach zablokowaniem dostępu do Superchargerów. Tak samo jak naprawa auta w nieautoryzowanym serwisie blacharsko lakierniczym.
- Otwarty na modyfikacje producent oferuje swoje części do kupienia i montaż w innych autach lub innych zastosowaniach. Były historie, że Tesla nie chciała sprzedać nakładek na śruby kół bez podawania VINu. Tesla produkuje jedne z najlepszych silników elektrycznych na rynku, bardzo dobre pakiety baterii i one są często wykorzystywane w konwersjach aut spalinowych na elektryczne, tylko często kwestia jest taka, że PCB od Tesli musi wylecieć i na ich miejsce wchodzą inne PCB którymi da się sterować, bo miedzy innymi Tesla nie jest otwarta na modyfikacje i wykorzystanie ich części.

To oczywiście tylko moje spojrzenie na temat. Możliwe jest że zmodyfikujesz swoje auto jak w Pimp my Ride i Tesla nic Ci nie powie. A jest możliwość, że przez nakładki pedałów z Aliexpress Ci anulują gwarancję i będziesz się bujał z samochodem za 300 tys. zł bez gwarancji. Wolę już nie instalować tych nakładek i spać spokojnie. A jak chce sobie coś pomodyfikować to mam od tego motocykle.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Dlaczego ma być OBD? Jak ktoś woli swoje rozwiązania? A ludzie jak chcą to znajdą sposób by z nich korzystać.
Wpinałem i rózłączałem 12v, mam bezpieczniki ekstra tuż przy akumulatorze, wpinałem się z przodu w główny komputer i z tyłu w łącze które może służyć jako OBD, Grzebałem w instalacji i z przodu i z tyłu. I wszystko ok. Poduszkq to oddzielny moduł itd. Zero komunikatów o błędach po tych zabiegach.
A najdziwniejsze, że zakładałem pokrowiec wieś tuningujący i jeździłem bez tylnej grzanej kanapy i akurat była aktualizacja jak kanapa leżła w domu, to 100% prawda i jakby na zawołanie aby zdementować tą bzdurę z blokadą aktualizacji przez kanapę. Może akurat ta aktualizacja, może nowe czasy a może ktoś coś tam napisał bo czegoś nie zrozumiał lub to było np 3 lata temu?

Nie chcę dosadnie odpowiadać, ale choć powiem : PRZESADZASZ w tym co piszesz....... . Masz prawo do takiego wyboru. Ale nie strasz wyimaginowanymi wnioskami i sytuacjami.
Daj nam źródła bo może ktoś takie coś miał?
Podejście, podobnie asekuranckie jak to "EU/niemieckie", które pozbawiło nas np samodzielnego zjazdu z autostrady, każe wykonywać/potwierdzać manewr w ciągu 5 sek i trzymać łapy na kierownicy częściej niż w USA
Fakt nie jest to tak jak w ICE, bo to EV i akurat instalacja to faktycznie nerwy samochodu a nie zasilanie lampek i radia. W niektórych miejscach Tesla to pikuś do tuningowania w innych wymaga lekkiej "gimnastyki". Ale te nakładki to mnie zastanowiły, bo to bzdura do koła a nawet nie do kwadratu, wyssana z internetu czy z imienin u ciotki?
Cóż, im nas więcej, tym teorii spiskowych nam przybędzie i różnych kuriozalnych sytuacji. Samospalenie i mordowanie przez FSD, jednak będzie zawsze najmodniejsze :)

Ps mi wymieniono wahacze, bez przyczyny bo te nowe są lepsze (ja podejrzewam że aby mnie ułagodzicć za brak właściwej wiązki, którą mieli wymienić?)
 
Last edited:

lookash_c

Pionier e-mobilności
Dlaczego ma być OBD?
Dlatego, że bez gniazda diagnostycznego umożliwiającego odczyt informacji z systemu auta skazujemy się na monopol producentów (ich serwisów). I bardzo dobrze, że unijne regulacje w tym względzie obowiązują.
 

XYZ

Fachowiec
Dlatego, że bez gniazda diagnostycznego umożliwiającego odczyt informacji z systemu auta skazujemy się na monopol producentów (ich serwisów). I bardzo dobrze, że unijne regulacje w tym względzie obowiązują.
....to dlaczego Tesla tego gniazda nie ma, skoro jest sprzedawana oficjalnie na terenie EU ???
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Obd nie bardzo pasuje do EV. W Tesli mamy tryby m. In serwisowy, w które można wejść a do tego nikt nie zabrania grzebania w samochodzie jako zwykłym samochodzie. Natomiast oprogramowanie zawsze jest chronione i trudno porównać mapę zapłonu ICE do oprogramowania EV. Nie ten czas jeszcze aby dopuścić Pana Janka z Pcimia. O ile napęd to pikuś, to tu mamy sprawy bezpieczeństwa.
Odpali taki Summon na parkingu bez kontroli itp.
Zresztą Tesla pozwala na wiecej niż inni nawet w spaliniakach. Taki Merc Ci maski nie pozwala otworzyć na legalu.
Pojechałem do serwisu z ekranem, kamerą extra, yoke i trunkiem i frunkiem dorobionym jako elektryczny.
Z wpięciem do systemu z przodu do komputera i między wiązkę między fotelami. Z przodu i z tyłu powpinany w wiele przewodów oryginalnych .
To kilkanaście modyfikacji oryginalnej instalacji samochodu.
W Toyocie czy innym badziewiu spalinowym na gwarancję był bym pogwizdał.
Tu wszystko było w jej ramach
A TEŻ Serwisanci GRZEBALI W INSTALACJI, bo to ona nawaliła i spokojnie mogli tą awarie podciągnąc pod moje zabawy i nawet odmówić naprawy. (Panienka blond o imieniu na J, zza lady, nawet mówiła, że to skonsultują, bo takiego diabła w Stolycy nie widzieli)
Co tu narzekać? I marudzić jak w ciąży czy w miesiączce? Tesla pod tym względem jest też nie do pobicia.
I to nie gadki szmatki internetowe, ale moje doświadczenie.
Co ciekawe byłem przygotowany że zapłacę za to, bo myślałem "po staremu" jak tu w tym wątku bywa, a tu mile zaskoczenie. Inne podejście, dziwne ale prawdziwne
 
Last edited:

ciastek

Pionier e-mobilności
....to dlaczego Tesla tego gniazda nie ma, skoro jest sprzedawana oficjalnie na terenie EU ???
Bardziej mnie interesuje, dlaczego niektóre Tesle (np moj Model 3 2021Q4), mają port OBD-II, skoro zobowiązane do jego posiadania są jedynie auta spalinowe.
 

p0li

Pionier e-mobilności
Podejście, podobnie asekuranckie jak to "EU/niemieckie", które pozbawiło nas np samodzielnego zjazdu z autostrady, każe wykonywać/potwierdzać manewr w ciągu 5 sek i trzymać łapy na kierownicy częściej niż w USA
cholera - znowu ten tusk namieszal
dobrze ze mamy porzadny rzad..

a nie, czekaj...
 

p0li

Pionier e-mobilności
I to nie gadki szmatki internetowe, ale moje doświadczenie.

ee no, jak tak to nie ma co dyskutowac - w razie wypadku i odmowy naprawy/wyplaty prosze si epowolywac na Bronka i ego doswiadczenie - na pewno pomoze
koniec dyskusji, prosze sie rozejsc...
 
Top