Akcja naprawcza Kia EV 9

krzyss

Pionier e-mobilności
Informacja dla ewentualnych nowych użytkowników EV9:
1.W moim aucie przed odbiorem z salonu zażyczyłem sobie potwierdzenia, że ASO załadowało najnowszego ROM’a w wersji: 95560DO000_1.30
2. Poprosiłem o usunięcie błędów wieku dziecięcego tego wozidła:
-SC324 failure / IEB software failure
-SC326 CLU failure
-SC568 ICULI (wadliwa praca trybu ładowania baterii 12V/DTCP1A961C failure…
-SA558 RSPA failure
-SA579 BDC-BCM logic improvement
-SA601 MCU-R software update
-SA608 CCU operation logic improvement

W domu załadowałem sobie reklamowaną OTA’ę KIA i odkryłem, że jazda autem z kluczyka (coś jak Summon w Tesli) nie jest dostępna w PL, EV9 lighting pattern również nie występuje w Europie, boost’a do wersji GT też nie kupisz… podobno jest oferowany w Niemczech.

Używam auta - z sercem na ramieniu - bo pali się kontrolka acu 12V i jeżdżę tylko wokół komina, mam co jakiś czas problem po uruchomieniu auta z wyborem biegu D lub R… coś hałasuje ale bieg nie jest uaktywniony… po wyłączeniu i włączeniu auta wszystko znów działa i da się dalej jechać, ale nie wyobrażam sobie takiej akcji podczas nawracania na kilka razy, gdy zatrzymam ruch w całym mieście… Może to słaby Acu 12V a może to inny problem - opisany na youtube’ie - konieczność wymiany falownika na silniku mnie jeszcze czeka…

P.S. Mam do ogarnięcia jak ochłonę akcję serwisową (nie objęta priorytetem nr 1) - zamki drzwi i podnośniki szyb… ASO zamówiło graty…

Auto samo w sobie jest ciekawe ale pewniej czuję się w obrzucanej błotem na forum Tesli… :)
Co ciekawe zużycie aktualne na poziomie 25-30kWh/100km jest jak dla mnie OK na takiego kolosa.

Czekam na uwagi innych kolegów.
A co serwis na te problemy ? Nie chca naprawic ?
 

4AD

EV car user
@4AD skąd wiedziałeś o tych błędach wieku dziecięcego? Czy ASO potwierdziło że wszystko już naprawione czy naprawili dopiero po Twojej prośbie?
Z tym summonem to smutna informacja - Kia podała jakieś wytłumaczenie?
Przed zakupem sprawdzam zwykle opinie na forach internetowych. Budowę auta znam z kanału Munro, rozebrali EV9, stąd decyzja o zakupie. Nestety w Polsce Kia sprzedaje auta bez supportu, ASO interesują się tylko wydaniem pojazdu klientowi. Ostrzegam, że pomimo reklam nie dostaniecie w Polsce pakietu boost i automatycznego parkowania, Boost oferowany jest tylko niemczech! To tak jakby Acceleration Boost Tesli był oferowany tylko w Niemczech ale w Polsce już nie, mimo, że jest w ofercie przed zakupem.
Generalnie słabo. samochód posiada opcję czytnika linii papilarnych, ale samochód jeździ nawet jeśli nie nie udzielisz dostępu przykładając palec do czytnika lub nie wpiszesz 4 -cyfrowego kod dostępu…:( To jest nie do pomyślenia w Tesli.W ASO nic nie wiedzą, lub unikają tematu. Pytałem niemiecki oddział KiA o Summona i Boost’a, nie dostałem jeszcze żadnej odpowiedzi. OTA działa, zainstalowałem update map, oczywiście używam wciąż lepszych map Google’a… poczekamy zobaczymy, za jakiś czas może nowe funkcje dostaniemy.
P.S. Mam wrażenie, że użytkownicy EV6 mają takie same problemy, po prostu producenci aut tacy jak VW, Toyota, Kia MB i BMW itd. są w głębokim lesie, 10 lat za znienawidzoną ostatnio Teslą…
 

4AD

EV car user
w VW ID.7 jest i działa... więc to nie ta zła UE tylko producentowi czegoś się nie chciało.
Nie bądź pewny, jeśli nie masz błędów na wyświetlaczu to nie znaczy, że wszystko Ci działa poprawnie. Masz co prawda nowe silnik(i), AP550 znacznie bardziej energooszczędne od tragicznych AP310, ale nie wszystko w iD7 poprawiono, np. Tobie też może rozładować się bez powodu ACU 12V, oślepiasz innych kierowców z powodu lag’u sterownika świateł, masz lagi przy ruszaniu i problemy z trakcją przy gwałtownym starcie spod świateł, BT czasem nie działa, różne lagi w sofcie nawet w wersji 4.0, AP iD7 nie zawsze działa. P.S. Niestety masz taką samą platformę sprzętową jak Audi więc nie wiesz nawet kiedy pojemność akumulatora trakcyjnego i zasięg ograniczą ci zdalnie przez OTA do 80%… bo mają problem z BMS’em… i chłodzeniem pakietu baterii. Nie bez powodu id7 nie jest oferowany w USA, tam ludzie są świadomymi użytkownikami i idą do sądu… Battery care mode (SOC 80% max) w USA nie przejdzie, w Europie ludzie wierzą w siłę reklamy i historie o przewadze dzięki technologii i inne bajki. Platforma MEB wciąż nie jest doskonała a nowe, interesujące pakiety baterii będą dopiero produkowane w Salzgitter w tym roku…
 

4AD

EV car user
z Teslowych też ale Koreańskie lepsze bo 800V i chyba łatwiej dostępne ;)
Nie jestem pewien czy 800V jest lepsze od 400V, na codzień ładując w domu ładujemy AC 3PH -11KW/h jeśli zależy nam na czasie lub z AC 230V (5 —>16A) taki tryb lenia…

W trasie jeśli trafiasz na SC 350kW to nie masz czasu iść na kawę i do kibelka z rodziną. Te 5-10 minut przewagi w ładowaniu na Ionity (800V) niewiele znaczy jeśli zwykle Tesla 3 zużywa np. 17-20kW a auta z instalacją 800V 20-35kW/100km… W praktyce to nie ma znaczenia.
 

boa

Posiadacz elektryka
Nie jestem pewien czy 800V jest lepsze od 400V, na codzień ładując w domu ładujemy AC 3PH -11KW/h jeśli zależy nam na czasie lub z AC 230V (5 —>16A) taki tryb lenia…

W trasie jeśli trafiasz na SC 350kW to nie masz czasu iść na kawę i do kibelka z rodziną. Te 5-10 minut przewagi w ładowaniu na Ionity (800V) niewiele znaczy jeśli zwykle Tesla 3 zużywa np. 17-20kW a auta z instalacją 800V 20-35kW/100km… W praktyce to nie ma znaczenia.
Wiesz, generalnie nie na każdym postoju każdy chce jeść obiad albo iść na dłuższe posiedzenie w WC… lepiej zawsze żeby auto na nas czekało naładowane, a nie my na auto, takie tam moje przemyślenia…. Także to 800V chyba fajne, że ma w trasie dużo lepszą krzywą ładowania (choć są też 400V z całkiem dobrą, ale zawsze będzie jednak gorzej)
 

4AD

EV car user
Wiesz, generalnie nie na każdym postoju każdy chce jeść obiad albo iść na dłuższe posiedzenie w WC… lepiej zawsze żeby auto na nas czekało naładowane, a nie my na auto, takie tam moje przemyślenia…. Także to 800V chyba fajne, że ma w trasie dużo lepszą krzywą ładowania (choć są też 400V z całkiem dobrą, ale zawsze będzie jednak gorzej)
W zasadzie się z Tobą zgadzam, używam na przemian dwóch elektryków, jeden ładuje się w domu, gdy drugim jeżdżę, więc w zasadzie zawsze jeden jest załadowany... Jeśli jesteś serwisantem lub sprzedawcą handlowym, jeżdżącym po kraju, pewnie wybierzesz diesel’a… Jeżdżąc cały rok wokół komina wybierzesz ciszę w aucie i nie tracisz czasu na stacjach benzynowych. Będąc Prosumentem na starych zasadach masz jazdę autem za darmo, to silny argument za elektrykiem.
Jadąc na wakację z rodziną lub na weekendowy wyjazd nigdzie się nie śpieszysz, chcesz się zdystansować od pracy i codziennego pośpiechu… podczał ładowania możesz obejrzeć jakiś film na Youtube lub przejrzeć np. nowości na www.elektrowoz.pl :) Kiedyś jeździłem 1000km z jedną przerwą na kawę, teraz mam w aucie żonę i dwóch urwisów, którzy wciąż pytają kiedy będzie przerwa w podróży lub gdzie po drodze się zatrzymamy…
 

4AD

EV car user
A co serwis na te problemy ? Nie chca naprawic ?
Witaj Krys,
Serwis KIA nie bardzo radzi sobie z programowanie podobnie jak VW. Na konkretne pytania odpowiedzią jest, że zainstalowano najnowsze dostępne oprogramowanie i tyle.
Sam wiesz jak to jest - ty też masz Smarta ÈQ, do którego jeśli się nie mylę w styczniu 2025 MB wstrzymał wsparcie technologiczne aplikacji mobilnej oraz update’y. Klient w chwili zakupu traci zainteresowanie sprzedawcy… Jeździsz też Teslą więc widzisz różnicę…
Pozdrawiam serdecznie!
 

John

Zadomawiam się
Ale co działa? Możesz np. z aplikacji przywołać samochód do siebie będąc dalej niż pięć sześć metrów od niego?
Nie wiem ile metrow, przetestuje jak bede testowal :) Ale z KIA nie moge nawet bedac 1m od samochodu, wiec cokolwiek jest lepsze ;)
Nie bądź pewny, jeśli nie masz błędów na wyświetlaczu to nie znaczy, że wszystko Ci działa poprawnie. Masz co prawda nowe silnik(i), AP550 znacznie bardziej energooszczędne od tragicznych AP310, ale nie wszystko w iD7 poprawiono, np. Tobie też może rozładować się bez powodu ACU 12V, oślepiasz innych kierowców z powodu lag’u sterownika świateł, masz lagi przy ruszaniu i problemy z trakcją przy gwałtownym starcie spod świateł, BT czasem nie działa, różne lagi w sofcie nawet w wersji 4.0, AP iD7 nie zawsze działa. P.S. Niestety masz taką samą platformę sprzętową jak Audi więc nie wiesz nawet kiedy pojemność akumulatora trakcyjnego i zasięg ograniczą ci zdalnie przez OTA do 80%… bo mają problem z BMS’em… i chłodzeniem pakietu baterii. Nie bez powodu id7 nie jest oferowany w USA, tam ludzie są świadomymi użytkownikami i idą do sądu… Battery care mode (SOC 80% max) w USA nie przejdzie, w Europie ludzie wierzą w siłę reklamy i historie o przewadze dzięki technologii i inne bajki. Platforma MEB wciąż nie jest doskonała a nowe, interesujące pakiety baterii będą dopiero produkowane w Salzgitter w tym roku…
Ale ja się odnosiłem tylko do podjechania samochodem na podwórku bez kierowcy ;) No i niestety, niczego nie mam, robię rekonesans. Tesla ze sposobem aktualizacji rządzi, niestety ma swoje wady wiec u mnie odpadła. Podejrzewam ze odpowiednio zgłębiając temat można odrzucić każdy samochód, producent o każdym po kilku latach zapomina i niestety żaden nie jest OpenSource z otwarciem na mody użytkowników, to by dało potencjał ;) Ale to już offtopic.

@4AD powtórzę pytanie, bo może umknęło - skąd znalazłeś tak ładną listę problemów w KIA by je wysłać do dealera?
 

4AD

EV car user
Nie wiem ile metrow, przetestuje jak bede testowal :) Ale z KIA nie moge nawet bedac 1m od samochodu, wiec cokolwiek jest lepsze ;)

Ale ja się odnosiłem tylko do podjechania samochodem na podwórku bez kierowcy ;) No i niestety, niczego nie mam, robię rekonesans. Tesla ze sposobem aktualizacji rządzi, niestety ma swoje wady wiec u mnie odpadła. Podejrzewam ze odpowiednio zgłębiając temat można odrzucić każdy samochód, producent o każdym po kilku latach zapomina i niestety żaden nie jest OpenSource z otwarciem na mody użytkowników, to by dało potencjał ;) Ale to już offtopic.

@4AD powtórzę pytanie, bo może umknęło - skąd znalazłeś tak ładną listę problemów w KIA by je wysłać do dealera?
Doprecyzuję wypowiedź:
1. Zrobiłem listę kontrolną z błędami EV9 na podstawie lektury stron t.j.: greencarreports.com, thebrakereport.com, luciowners.com itd. Spisałem listę akcji serwisowych np. SC324, SC326 itd… znalazłem w amerykańskim i brytyjskim internecie manuale Kia z opisem procedury serwisowej i po wykonaniu wszystkich wydruków wiedziałem co kupuję. Co prawda wersja europejska auta się różni ale wersja ROM’u i podstawowe błędy są rejestrowane na całym świecie więc warto się przygotować przed zakupem aby potem nie płakać.
Polecam wszystkim, którzy są napaleni na VW id7 zrobić taki sam research, na Polskich portalach to nie jest możliwe… Są powody dla który Id7 nie jest oferowany w USA a w Chinach nikt na nago nawet nie splunie… :)

P.S. Pomimo wszechobecnej ostatnio złej opinii jaką ma Tesla to najbardziej ekonomiczne auto.
VW poprawił silniki, ale reszta wypada słabo.
Kia EV9 jest bezkonkurencyjnym wyborem w grupie dużych SUV’ów stąd mój wybór, w trybie żeglowania wypada świetnie, niewielkie opory toczenia jak na taką cegłę, cichy, w trybie ECO można zejść do 20kWh/100km, ale kto by jeździł w ECO:) 30kWh/100km jest OK, w przypadku posiadania fotowoltaiki.
Niestety Summon nie działa. Nie ma go w opcji zakupu przez Kia Connect Store, podobnie jak Boost, nie jest on oferowany w Polsce!
 

boa

Posiadacz elektryka
Doprecyzuję wypowiedź:
1. Zrobiłem listę kontrolną z błędami EV9 na podstawie lektury stron t.j.: greencarreports.com, thebrakereport.com, luciowners.com itd. Spisałem listę akcji serwisowych np. SC324, SC326 itd… znalazłem w amerykańskim i brytyjskim internecie manuale Kia z opisem procedury serwisowej i po wykonaniu wszystkich wydruków wiedziałem co kupuję. Co prawda wersja europejska auta się różni ale wersja ROM’u i podstawowe błędy są rejestrowane na całym świecie więc warto się przygotować przed zakupem aby potem nie płakać.
Polecam wszystkim, którzy są napaleni na VW id7 zrobić taki sam research, na Polskich portalach to nie jest możliwe… Są powody dla który Id7 nie jest oferowany w USA a w Chinach nikt na nago nawet nie splunie… :)

P.S. Pomimo wszechobecnej ostatnio złej opinii jaką ma Tesla to najbardziej ekonomiczne auto.
VW poprawił silniki, ale reszta wypada słabo.
Kia EV9 jest bezkonkurencyjnym wyborem w grupie dużych SUV’ów stąd mój wybór, w trybie żeglowania wypada świetnie, niewielkie opory toczenia jak na taką cegłę, cichy, w trybie ECO można zejść do 20kWh/100km, ale kto by jeździł w ECO:) 30kWh/100km jest OK, w przypadku posiadania fotowoltaiki.
Niestety Summon nie działa. Nie ma go w opcji zakupu przez Kia Connect Store, podobnie jak Boost, nie jest on oferowany w Polsce!
30kwh to jest mega ekonomicznie, bo takiej wielkości auta w benzynie podobnej mocy zużywają po 15-20 litrów pb98, łatwo policzyć… no i kosztują po 800k pln + :)
 
Top