Akcja naprawcza Kia EV 9

solik

Pionier e-mobilności
Pytanie - czy TYLKO poprawiają coś co działa dobrze na lepiej czy znajdują tyle błędów w oprogramowaniu
Na konferencjach bezpieczenstwa informatycznego Tesla jest hakowana a po paru dniach wydaje aktualizacje zabezpieczen

Korea nie robi nic i ludzie z aut koreanskich buduja sobie przydomowe magazyny energii :)
 

4AD

EV car user
Przedsiębiorca KIA Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki KIA EV9 (kod modelowy MV1), wyprodukowanych w Korei Południowej od 10 marca 2023 r. do 6 września 2024 r., z powodu błędu oprogramowania zintegrowanego hamulca elektronicznego (Integrated Electronic Brake - IEB) wielokrotne zatrzymywanie pojazdu przy użyciu RSPA (zdalny inteligentny asystent parkowania) przy prędkości około 3 km/h lub mniejszej może skutkować wystąpieniem niewystarczającego ciśnienia w układzie hamulcowym, co może skutkować wydłużeniem drogi hamowania podczas korzystania z RSPA.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 546 pojazdów.

Posiadacze pojazdów zostaną powiadomieni o konieczności umówienia się na wizytę w ASO KIA w celu aktualizacji oprogramowania.

Informacja dla ewentualnych nowych użytkowników EV9:
1.W moim aucie przed odbiorem z salonu zażyczyłem sobie potwierdzenia, że ASO załadowało najnowszego ROM’a w wersji: 95560DO000_1.30
2. Poprosiłem o usunięcie błędów wieku dziecięcego tego wozidła:
-SC324 failure / IEB software failure
-SC326 CLU failure
-SC568 ICULI (wadliwa praca trybu ładowania baterii 12V/DTCP1A961C failure…
-SA558 RSPA failure
-SA579 BDC-BCM logic improvement
-SA601 MCU-R software update
-SA608 CCU operation logic improvement

W domu załadowałem sobie reklamowaną OTA’ę KIA i odkryłem, że jazda autem z kluczyka (coś jak Summon w Tesli) nie jest dostępna w PL, EV9 lighting pattern również nie występuje w Europie, boost’a do wersji GT też nie kupisz… podobno jest oferowany w Niemczech.

Używam auta - z sercem na ramieniu - bo pali się kontrolka acu 12V i jeżdżę tylko wokół komina, mam co jakiś czas problem po uruchomieniu auta z wyborem biegu D lub R… coś hałasuje ale bieg nie jest uaktywniony… po wyłączeniu i włączeniu auta wszystko znów działa i da się dalej jechać, ale nie wyobrażam sobie takiej akcji podczas nawracania na kilka razy, gdy zatrzymam ruch w całym mieście… Może to słaby Acu 12V a może to inny problem - opisany na youtube’ie - konieczność wymiany falownika na silniku mnie jeszcze czeka…

P.S. Mam do ogarnięcia jak ochłonę akcję serwisową (nie objęta priorytetem nr 1) - zamki drzwi i podnośniki szyb… ASO zamówiło graty…

Auto samo w sobie jest ciekawe ale pewniej czuję się w obrzucanej błotem na forum Tesli… :)
Co ciekawe zużycie aktualne na poziomie 25-30kWh/100km jest jak dla mnie OK na takiego kolosa.

Czekam na uwagi innych kolegów.
 

John

Zadomawiam się
@4AD skąd wiedziałeś o tych błędach wieku dziecięcego? Czy ASO potwierdziło że wszystko już naprawione czy naprawili dopiero po Twojej prośbie?
Z tym summonem to smutna informacja - Kia podała jakieś wytłumaczenie?
 

boa

Posiadacz elektryka
Informacja dla ewentualnych nowych użytkowników EV9:
1.W moim aucie przed odbiorem z salonu zażyczyłem sobie potwierdzenia, że ASO załadowało najnowszego ROM’a w wersji: 95560DO000_1.30
2. Poprosiłem o usunięcie błędów wieku dziecięcego tego wozidła:
-SC324 failure / IEB software failure
-SC326 CLU failure
-SC568 ICULI (wadliwa praca trybu ładowania baterii 12V/DTCP1A961C failure…
-SA558 RSPA failure
-SA579 BDC-BCM logic improvement
-SA601 MCU-R software update
-SA608 CCU operation logic improvement

W domu załadowałem sobie reklamowaną OTA’ę KIA i odkryłem, że jazda autem z kluczyka (coś jak Summon w Tesli) nie jest dostępna w PL, EV9 lighting pattern również nie występuje w Europie, boost’a do wersji GT też nie kupisz… podobno jest oferowany w Niemczech.

Używam auta - z sercem na ramieniu - bo pali się kontrolka acu 12V i jeżdżę tylko wokół komina, mam co jakiś czas problem po uruchomieniu auta z wyborem biegu D lub R… coś hałasuje ale bieg nie jest uaktywniony… po wyłączeniu i włączeniu auta wszystko znów działa i da się dalej jechać, ale nie wyobrażam sobie takiej akcji podczas nawracania na kilka razy, gdy zatrzymam ruch w całym mieście… Może to słaby Acu 12V a może to inny problem - opisany na youtube’ie - konieczność wymiany falownika na silniku mnie jeszcze czeka…

P.S. Mam do ogarnięcia jak ochłonę akcję serwisową (nie objęta priorytetem nr 1) - zamki drzwi i podnośniki szyb… ASO zamówiło graty…

Auto samo w sobie jest ciekawe ale pewniej czuję się w obrzucanej błotem na forum Tesli… :)
Co ciekawe zużycie aktualne na poziomie 25-30kWh/100km jest jak dla mnie OK na takiego kolosa.

Czekam na uwagi innych kolegów.
Ja mam zaraz odbierać auto i twierdzą, że mają być już zrobione wszystkie akcje etc. Upewnię się, dzięki za wyliczankę :)
 

Ratt

Posiadacz elektryka
w VW ID.7 jest i działa... więc to nie ta zła UE tylko producentowi czegoś się nie chciało.
Ale co działa? Możesz np. z aplikacji przywołać samochód do siebie będąc dalej niż pięć sześć metrów od niego?
 

adamusek

Posiadacz elektryka
Na konferencjach bezpieczenstwa informatycznego Tesla jest hakowana a po paru dniach wydaje aktualizacje zabezpieczen

Korea nie robi nic i ludzie z aut koreanskich buduja sobie przydomowe magazyny energii :)
z Teslowych też ale Koreańskie lepsze bo 800V i chyba łatwiej dostępne ;)
 

vwir

Pionier e-mobilności
z Teslowych też ale Koreańskie lepsze bo 800V i chyba łatwiej dostępne ;)
800V to w sumie w domowym magazynie i tak niczego nie zmienia. Straty są niewiele niższe niż przy 400V. Nawet gdy dom ciągnie 10kW (raczej rzadko się zdarza) to mówimy o poborze prądu rzędu 25A. Tyle to na przewodzie solarnym 6mm2 spokojnie można puścić i straty są marginalne. Ba - nawet dwa razy więcej można puścić. A na przewodzie 10mm2 to już robisz co chcesz.
 

adamusek

Posiadacz elektryka
Tak różnica jest niewielka ok 3%, ale cena jest praktycznie identyczna jak aku 400V więc jeśli technicznie to możliwe wolałbym 800V.
 
Top