Akcja naprawcza Kia EV 9

Michal

Moderator
Przedsiębiorca KIA Polska Sp. z o.o. z siedzibą w Warszawie powiadomił Prezesa Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, że w samochodach marki KIA EV9 (kod modelowy MV1), wyprodukowanych w Korei Południowej od 10 marca 2023 r. do 6 września 2024 r., z powodu błędu oprogramowania zintegrowanego hamulca elektronicznego (Integrated Electronic Brake - IEB) wielokrotne zatrzymywanie pojazdu przy użyciu RSPA (zdalny inteligentny asystent parkowania) przy prędkości około 3 km/h lub mniejszej może skutkować wystąpieniem niewystarczającego ciśnienia w układzie hamulcowym, co może skutkować wydłużeniem drogi hamowania podczas korzystania z RSPA.

Na rynku polskim kampanią naprawczą objętych jest łącznie 546 pojazdów.

Posiadacze pojazdów zostaną powiadomieni o konieczności umówienia się na wizytę w ASO KIA w celu aktualizacji oprogramowania.

 

STMS

Pionier e-mobilności
Posiadacze pojazdów zostaną powiadomieni o konieczności umówienia się na wizytę w ASO KIA w celu aktualizacji oprogramowania.

to pokazuje jak daleko w du..pie są tradycyjni producenci
nowy model a oni nadal nie umieją zdalnie dokonać poprawek softu …
 

solik

Pionier e-mobilności
no ale maja przeciez serwis na kazdym rogu, co prawda czas oczekiwania 3 tygodnie* no ale sa

*o ile jedyna osoba na zakladzie co umie przeczytac manual w kompie serwisowym po angielsku nie pojdzie na l4
 

Ev3

Pionier e-mobilności
to pokazuje jak daleko w du..pie są tradycyjni producenci
nowy model a oni nadal nie umieją zdalnie dokonać poprawek softu …
Umieją.
Tyle że nie stosują tego w przypadku oprogramowania samochodu, a wyłącznie do oprogramowania nawigacji.
 

Przemmo

Posiadacz elektryka
Umieją.
Tyle że nie stosują tego w przypadku oprogramowania samochodu, a wyłącznie do oprogramowania nawigacji.

Dwa lata temu rozmawiałem z szefem serwisu w jednej z marek Stellantis. Akurat przyszło do nich nowe auto dla klienta, ale sypało błędami, nic nie mogli sami zrobić. Widziałem to auto po 2 tygodniach, m.in. nadal nie działała klimatyzacja. Nie wiem ile to ostatecznie trwało, zanim wydali auto klientowi, ale byłem w szoku. Prezes tego oddziału, mój dobry znajomy, potwierdził mi, że takie problemy mają regularnie. No powiem, że bardzo umieją w techno...

Dla porównania, ja od lipca w Tesli miałem 7 aktualizacji, w tym poprawki działania kluczowych systemów (np. hamowania awaryjnego). Rzadziej mam aktualizacje Windowsa czy Androida.
 

arnoldd

Posiadacz elektryka
Dla porównania, ja od lipca w Tesli miałem 7 aktualizacji, w tym poprawki działania kluczowych systemów (np. hamowania awaryjnego). Rzadziej mam aktualizacje Windowsa czy Androida.

Pytanie - czy TYLKO poprawiają coś co działa dobrze na lepiej czy znajdują tyle błędów w oprogramowaniu ???????????? :) :) :)
 

zlp

Pionier e-mobilności
Nie tylko poprawiają (owszem, czasem coś sknocą), ale dodają nowe funkcje.
Chciałbyś się obudzić i zobaczyć, że twój samochód od dzisiaj ma reflektory matrycowe?
 

Przemmo

Posiadacz elektryka
Pytanie - czy TYLKO poprawiają coś co działa dobrze na lepiej czy znajdują tyle błędów w oprogramowaniu ???????????? :) :) :)

Jestem informatykiem od 1986 roku, kiedy zacząłem pisać pierwsze programy. Przerabiałem wiele platform, stacjonarnych i mobilnych. Tesla nie jest bezbłędna, wręcz przeciwnie, ale ich poziom technologii i rozwój produktu robi na mnie ogromne wrażenie. Jeśli nie wiesz, poczytaj, będziesz zaskoczony.

Do tego wszystkiego to jakoś oni nie mają problemu z kradzieżami, a Ci genialni Azjaci z zamkniętym, bezpiecznym systemem... Hmmmm... 😉
 

arnoldd

Posiadacz elektryka
Nie tylko poprawiają (owszem, czasem coś sknocą), ale dodają nowe funkcje.
Chciałbyś się obudzić i zobaczyć, że twój samochód od dzisiaj ma reflektory matrycowe?

Ale przecież Ty już zapłaciłeś za te reflektory (w cenie auta na pewno są skalkulowane) - i nagle producent Ci je łaskawie włącza - "darmowo" :)
 

zlp

Pionier e-mobilności
OK.
W takim razie Tesla jest o wiele łaskawsza od reszty producentów.
Inni borykają się z błędami własnego oprogramowania, a Tesla włącza nowe funkcjonalności o których nikt jeszcze nie wiedział, jak płaciłem za auto.
 
Top