Aktualizacje map

STMS

Pionier e-mobilności
Nie jest napisane. Ale pytanie brzmi, w jaki sposób przebiega integracja pomiędzy systemami. Jeśli trzeba to robić z każdym z osobna, to naturalną metodą byłoby podpiąć się najpierw do dużych, a na końcu do małych - żeby mieć jak najwięcej punktów.

To żadna integracja - tesla czyta ładowania z samochodów i nic więcej

Poza tym EKOEN na postępu potrafili dodać a tu nie mimo że odległość to 1 km
 

nabrU

Moderator
A skąd mają wiedzieć, czy ładowarka jest zajęta?

Poprzez OCPI i wymianę informacji między operatorami.
W UK to zalegalizowano jakiś czas temu i przepis ten wchodzi w życie 24.11.2024. Pytanie tylko czy Tesla i inni z tego skorzystają...

All data must be accurate and charge point operators must use the Open Charge Point Interface (OCPI) to hold and open their data. Reference and availability data must be made publicly available and in a machine-readable format. Government bodies, distribution network operators, transmission owners and electricity system operators must have access to all data.
 

GrzesiekG

Posiadacz elektryka
Mylisz info o zajętości z pokazywaniem ładowarki na mapie

Pokazywanie zajętości to nowość a mapa nie
OK. Rozumiem o co Ci chodzi.

Rodzi się kolejne pytanie, jak sprawdzać kryteria, o których wspomina artykuł - pojazd ma informacje o swojej lokalizacji, ciekawe jak to jest korelowane z ładowarkami na mapie - żeby prawidłowo przypisać np. udane ładowanie od nieudanego - np. czy nieudane ładowanie zliczane jest po otwarciu klapki w miejscu ładowarki, ale bez rozpoczęcia sesji? :) Czy dopiero jak nie uda się zestawić sesji to jest ona nieudana?
 

Michal

Moderator
OK. Rozumiem o co Ci chodzi.

Rodzi się kolejne pytanie, jak sprawdzać kryteria, o których wspomina artykuł - pojazd ma informacje o swojej lokalizacji, ciekawe jak to jest korelowane z ładowarkami na mapie - żeby prawidłowo przypisać np. udane ładowanie od nieudanego - np. czy nieudane ładowanie zliczane jest po otwarciu klapki w miejscu ładowarki, ale bez rozpoczęcia sesji? :) Czy dopiero jak nie uda się zestawić sesji to jest ona nieudana?
Moim zdaniem w komunikacji CCS/Type2 na bank jest rozróżnienie na brak rozpoczęcia sesji ładowania i błąd. Do tego stopnia jestem tego pewny, że nawet nie chce mi się sprawdzać :p
 

GrzesiekG

Posiadacz elektryka
Moim zdaniem w komunikacji CCS/Type2 na bank jest rozróżnienie na brak rozpoczęcia sesji ładowania i błąd. Do tego stopnia jestem tego pewny, że nawet nie chce mi się sprawdzać :p
:D A czy jak podjeżdżasz i widzisz komunikat na ładowarce, że nie działa to też zlicza? ;)
 

Michal

Moderator
:D A czy jak podjeżdżasz i widzisz komunikat na ładowarce, że nie działa to też zlicza? ;)
Od tego jest konieczność ładowania w ciągu ostatnich 14 dni. Moim zdaniem nie mogą brać pod uwagę samego ustawienia ładowarki w nawigacji, bo to psułoby statystyki w miejscach gdzie ludzie mogą jednak zmienić zdanie albo ustawiać żeby tylko nagrzać baterię do innej, nieistniejącej na mapie ładowarki.
 

Michal

Moderator
Czy wam też po aktualizacji map, szacowany procent w miejscu docelowym pokazuje jakies bzdury? U mnie zaniża o jakieś 20%, po czym w czasie jazdy rosnie i dojezdzam tam gdzie zwykle
Mam tak od jakiegoś pół roku losowo raz na 10-20 dłuższych przejazdów :p
 
Top