Ależ ta Tesla kłamie co do zużycia - ktoś mi to wytłumaczy?

KrzysztofFly

Moderator
Wyjazd z Wawy był lekko mówiąc słaby. I tak naginam przepisy ± 10%. To pierwsze ładowanie przeciagniete o 8min .. przy 50% ladowarka rozłączyła sie. Ktoś obok sie próbował podłączyć i coś sie stało, ale o dziwo sama sie wznowiła. Ale nieważne. Melduję sie na Ionity w Zgorzelcu.

Podgrzewała baterię i od razu 187kW. Dystans 227km w 1h46min . Dojechałem na 7%. Średnie zużycie według Tesli 211Wh/km.

Jadę do Bayeruth na nocleg i według ABRP tutaj tylko 11min do 50% i na Ionity w Dreznie na 30min i potem prosto do celu. Mam 54% 35kWh według Tesli a Iinity raportuje 39kWk. Minęło 17min. Za szybko ... nie nadążam pisać. Lecę 😀
No to dopisz jeszcze którą Tesla lecisz 😉?
 

viallos

Pionier e-mobilności
Ionity za Dreznem. Niestety tunel za granicą zamknięty i objazd 20km wioskami 50km/h co wpłynęło na średnią. Tam gdzie nie ma limitów okolo 160km/h , wokół Drezna ograniczenia do 100 albo 80. Teraz już będzie z górki bo dalsza moja trasa raczej przez pola 😀.
W każdym razie 123km w 1h8min. Nie ma tragedii. Według Tesli zuzycie 220Wh/km. Przyjechałem na 12%, bateria sie nie podgrzewała i leciało od razu 160kW.

Zostalo mi 217km do noclegu więc pewnie 75% załaduje żeby ewentualnie móc pocisnąć.

Idę kupić jakiegoś precelka bo zgłodniałem. Najbardziej w tej trasie mnie męczy ....ta relacja :) ... Trochę przestaje sie dziwić Grzybowi że tak słabo mu idzie jazda. Na samo pisanie tego posta zeszło mi się 10min .. a wydaje sie jakby ze 3-4min minęły. Mam już 44%.
Edit. Pacjent TM3LR. ... I już 48%.
 

viallos

Pionier e-mobilności
Poszedłem na stację. Toaleta i zakupy croasainta .. niestety nie było precelkow. Po drodze ze stacji jakieś 300m skonsumowałem i już mam 74%. Teoretycznie mogę jechać. Idę pod ladowarkepokazuje 31min i doladowane 51kWh. Tesla niby przyjęła niby 47kWk. 78%. Jadę...
 

viallos

Pionier e-mobilności
W łóżku... ale niestety kolejny objazd i zrobiło się 228km w 1h47min 230Wh/km według Tesli. Dojechałem na 4%.

Podsumowując ... niech każdy sam sobie wnioski wyciągnie czy warto lamentować i czy faktycznie te 3 czy 4 kW więcej na ładowaniu jest faktycznie jakas tragedia żeby debatować o tym na 18 stron 😀
 

STMS

Pionier e-mobilności
A ja sie odnosiłem do wpisów w których była wspomniane zdaję sie 30kW i z tego 10kW na podgrzanie.
Takie coś nigdy mi się nie zdarzyło w trasie.
Tak więc każdy chyba wypowiada sie w innym temacie.
Potwierdziłeś zatem że nie wiesz o czym ja mówię.

nie wiem co bierzesz ale bierz połowę - nawet nie wiesz co napisałeś i do kogo odpowiedź ...


1741220655544.png
 

viallos

Pionier e-mobilności
nie wiem co bierzesz ale bierz połowę - nawet nie wiesz co napisałeś i do kogo odpowiedź ...


View attachment 25573
Wyszukaj w tym wątku znaki 30 od użytkownika @cooler troszkę wyżej. Nawet nie chce mi sie tego komentować. 😤 Kolejny teoretyk sie znalazł.

Zresztą napisałem jak jeżdżę w trasie i jak się ładuje i jak widzisz ani razu nie byłem na SuC a mimo to ładowanie startowało od dość wysokich wartości. Temperatury na ładowarkach to 7 stopni na pierwszej a potem niższe. Najniższa temp zewnętrzną jaką widziałem to 1 stopień.

Ale masz rację ... ja nie ma pojęcia a Tesle to na YT tylko widziałem.
 

STMS

Pionier e-mobilności
Wyszukaj w tym wątku znaki 30 od użytkownika @cooler troszkę wyżej. Nawet nie chce mi sie tego komentować. 😤 Kolejny teoretyk sie znalazł.

Zresztą napisałem jak jeżdżę w trasie i jak się ładuje i jak widzisz ani razu nie byłem na SuC a mimo to ładowanie startowało od dość wysokich wartości. Temperatury na ładowarkach to 7 stopni na pierwszej a potem niższe. Najniższa temp zewnętrzną jaką widziałem to 1 stopień.

Ale masz rację ... ja nie ma pojęcia a Tesle to na YT tylko widziałem.

tak ….
odpisujesz na 10 wypowiedzi wyżej cytując co innego … bierz połowę może zaczniesz rozumieć …
 

cooler

Pionier e-mobilności
Wyszukaj w tym wątku znaki 30 od użytkownika @cooler troszkę wyżej. Nawet nie chce mi sie tego komentować. 😤 Kolejny teoretyk sie znalazł.

Zresztą napisałem jak jeżdżę w trasie i jak się ładuje i jak widzisz ani razu nie byłem na SuC a mimo to ładowanie startowało od dość wysokich wartości. Temperatury na ładowarkach to 7 stopni na pierwszej a potem niższe. Najniższa temp zewnętrzną jaką widziałem to 1 stopień.

Ale masz rację ... ja nie ma pojęcia a Tesle to na YT tylko widziałem.
Tak sobie głośno myślę: Może to SC ma problem z zimną baterią w Tesli?
Pomimo dynamicznej jazdy bez dogrzanej baterii zwykle mam jakieś żenujące prędkości na SC, ale czasem lepsze na 350 elocity czy na Polenergii...
Przy -11 na SC Poznan miałem do 30kW, a 25 km dalej na Polenergii miałem już znacznie więcej ok 50kW... Dalej wolno, ale jednk - wszystko przy -11 do -13 stopni
 

STMS

Pionier e-mobilności
Tak sobie głośno myślę: Może to SC ma problem z zimną baterią w Tesli?
Pomimo dynamicznej jazdy bez dogrzanej baterii zwykle mam jakieś żenujące prędkości na SC, ale czasem lepsze na 350 elocity czy na Polenergii...
Na przy -11 na SC Poznan miałem do 30kW, a 25 km dalej na Polenergii miałem już znacznie więcej ok 50kW... Dalej wolno, ale jednk - wszystko przy -11 do -13 stopni

jak mam niedogrzana baterie to na GW nie mogę nawet 100kW wyciągnąć na początku
sama aktywna jazda tu nic nie pomoże

jak ktoś ma sexy to widac po temp baterii ile aktywna jazda może pomóc

do 40 st nigdy nie dobijesz
no chyba że 40 jest temp powietrza 🤣
 

cooler

Pionier e-mobilności
jak mam niedogrzana baterie to na GW nie mogę nawet 100kW wyciągnąć na początku
To akurat może być wina GW, oni jakoś masakrycznie oszukują na tych mocach, nigdy nie wyciągnąłem na ich ładowarkach nominalnej mocy, ani niczego choć zbliżonego... Na 140kW ładowarce cud jak mam 50-60kW, w porywach latem do 80kW.
Chwalebny wyjątek to GW hub Łyszkowice, gdzie raz latem przy 30 stopniach na zewnątrz i po bardzo szybkiej jeździe po A2 od Poznania wyciągnąłem 187kW (dalej daleko od 250kW czy ile tam jest):

1741246161167.png
 
Top