Ależ ta Tesla kłamie co do zużycia - ktoś mi to wytłumaczy?

Ev3

Pionier e-mobilności
literówka, powinno być
"jak robisz 25-30tyś km rocznie to tak, mniej to już nie bardzo"
Ale to przy założeniu, że bev kosztuje więcej niż porównywalny ice w zakupie/wynajmie.
A tak nie jest, na dziś jest dokładnie odwrotnie, przynajmniej w przypadku nowych aut.
Czyli opłaca się praktycznie zawsze.
 

viallos

Pionier e-mobilności
widać nie bardzo wiesz o czym piszesz - tak nie odgrzejesz w zimę do 40 nie pisząc już o 50 stopniach
Taaa, pewnie nie wiem .... zrobiłem ponad 100k km elektrykami i nigdy ... powtarzam .... nigdy nie miałem problemu z wolnym ładowaniem na DC rzędu 20 czy 30kW. Nie raz sie zdarzało że ładowarka podgrzewała baterię ale leciało i tak minimum 60 czy 70kW. Ale nie jestem masochista i nie siedzę i nie patrzę ile szło na podgrzanie a ile na ładowanie. Po prostu idę rozprostować kości albo zjeść coś i po sprawie.
 
Last edited:

STMS

Pionier e-mobilności
Taaa, pewnie nie wiem .... zrobiłem ponad 100k km elektrykami i nigdy ... powtarzam .... nigdy nie miałem problemu z wolnym ładowaniem na DC rzędu 20 czy 30kWh. Nie raz sie zdarzało że ładowarka podgrzewała baterię ale leciało i tak minimum 60 czy 70kWh. Ale nie jestem masochista i nie siedzę i nie patrzę ile szło na podgrzanie a ile na ładowanie. Po prostu idę rozprostować kości albo zjeść coś i po sprawie.
Miedzy 60 a 200 kWh jest spora różnica i jej nie osiągniesz bez podgrzania baterii i tym wpisem potwierdziłeś że nie wiesz o czym piszesz !
 

cooler

Pionier e-mobilności
Miedzy 60 a 200 kWh jest spora różnica i jej nie osiągniesz bez podgrzania baterii i tym wpisem potwierdziłeś że nie wiesz o czym piszesz !
Taaa, pewnie nie wiem .... zrobiłem ponad 100k km elektrykami i nigdy ... powtarzam .... nigdy nie miałem problemu z wolnym ładowaniem na DC rzędu 20 czy 30kWh. Nie raz sie zdarzało że ładowarka podgrzewała baterię ale leciało i tak minimum 60 czy 70kWh.
Widząc te wpisy już wiem że obaj nie macie pojęcia co piszecie. Moc ładowania w kWh?
Litości, zwłaszcza że piszą osoby które jak twierdzą mają 100k km zrobione BEV.:eek:
 

STMS

Pionier e-mobilności
Widząc te wpisy już wiem że obaj nie macie pojęcia co piszecie. Moc ładowania w kWh?
Litości, zwłaszcza że piszą osoby które jak twierdzą mają 100k km zrobione BEV.:eek:
Widać nie masz się do czego odnieść to odnosisz się to poprawek wpisów przez klawiaturę … jakby to miało cokolwiek wspólnego z grzaniem baterii …

a widać dodatkowo halucynujesz jak AI bo ja nie mam 100kkm zrobione elektrykiem i nigdy o tym nie pisałem
 

viallos

Pionier e-mobilności
Miedzy 60 a 200 kWh jest spora różnica i jej nie osiągniesz bez podgrzania baterii i tym wpisem potwierdziłeś że nie wiesz o czym piszesz !
A ja sie odnosiłem do wpisów w których była wspomniane zdaję sie 30kW i z tego 10kW na podgrzanie.
Takie coś nigdy mi się nie zdarzyło w trasie.
Tak więc każdy chyba wypowiada sie w innym temacie.
Potwierdziłeś zatem że nie wiesz o czym ja mówię.
 

viallos

Pionier e-mobilności
Widząc te wpisy już wiem że obaj nie macie pojęcia co piszecie. Moc ładowania w kWh?
Litości, zwłaszcza że piszą osoby które jak twierdzą mają 100k km zrobione BEV.:eek:
A ja z @cooler trochę bede polemizował ... bo mi sie nudzi 🤣. Napisałem leciało ... czyli niejako w czasie ciągłym ... czyli Tesla była odbiornikiem i zużywała prąd w jakimś czasie. Zatem można by wtedy wyrazić jednostki w odniesoeniu do czasu ... nieprawdaz? Może nie na godzinę ale na minutę bądź sekundę.
 

viallos

Pionier e-mobilności
@cooler właśnie lecę w Alpy do Ischgl i na razie 273km w 2:19 ..., wyjazd 100% i dojazd na 20% a wg Tesli 205Wh/km. Prognoza GMaps na 2h40min jazdy. Ładuje się w Sycowie na GW bez żadnego podgrzania od razu wskoczyło na 138kW (chyba max tej ładowarki). Nawet Tesla pokazuje moc ładowania w km/h a Ty sie czepiasz.
W każdym razie 45kW w 28min wg GW, a Tesla twierdzi że przyjęła 42kW. Mam 75% , lecę na Ionity w Zgorzelecu. Do usłyszenia. Możesz liczyć na ile Tesla mnie oszukuję.
 

cooler

Pionier e-mobilności
273km w 2:19 ..., wyjazd 100% i dojazd na 20% a wg Tesli 205Wh/km. Prognoza GMaps na 2h40min jazdy.
Pierwszy leg jest najdłuższy, ja bym pociągnął do paru procent, jeszcze lepiej by elektrony wchodziły, no chyba że jak to u nas - nie ma gdzie.
Średnia za te 273km taka jak moje średnie - 117km/h, wreszcie będzie porównanie do kogoś kto jeździ jak człowiek, a nie 89km/h średnia z niemieckich autostrad jak u Grzyba.
Połamania nart!
I daj znać jak że śniegiem, sam bym skoczył na parę dni pojeździć.
 

viallos

Pionier e-mobilności
Wyjazd z Wawy był lekko mówiąc słaby. I tak naginam przepisy ± 10%. To pierwsze ładowanie przeciagniete o 8min .. przy 50% ladowarka rozłączyła sie. Ktoś obok sie próbował podłączyć i coś sie stało, ale o dziwo sama sie wznowiła. Ale nieważne. Melduję sie na Ionity w Zgorzelcu.

Podgrzewała baterię i od razu 187kW. Dystans 227km w 1h46min . Dojechałem na 7%. Średnie zużycie według Tesli 211Wh/km.

Jadę do Bayeruth na nocleg i według ABRP tutaj tylko 11min do 50% i na Ionity w Dreznie na 30min i potem prosto do celu. Mam 54% 35kWh według Tesli a Iinity raportuje 39kWk. Minęło 17min. Za szybko ... nie nadążam pisać. Lecę 😀
 
Top