Ależ ta Tesla kłamie co do zużycia - ktoś mi to wytłumaczy?

STMS

Pionier e-mobilności
To akurat może być wina GW, oni jakoś masakrycznie oszukują na tych mocach, nigdy nie wyciągnąłem na ich ładowarkach nominalnej mocy, ani niczego choć zbliżonego... Na 140kW ładowarce cud jak mam 50-60kW, w porywach latem do 80kW.
Chwalebny wyjątek to GW hub Łyszkowice, gdzie raz latem przy 30 stopniach na zewnątrz i po bardzo szybkiej jeździe po A2 od Poznania wyciągnąłem 187kW (dalej daleko od 250kW czy ile tam jest):

View attachment 25575
Na tej samej ładowarce jak mam temp baterii 50 st leci pełne 146 kW

tak samo miałem na lotnisku Okęcie jak zapomniałem podgrzać

jak nie wiesz jaką miałeś temp baterii to nic nie sprawdzisz - dopiero pow 45 st idzie prawie cała moc
a w zasadzie od 50 st
 

arnoldd

Posiadacz elektryka
Na tej samej ładowarce jak mam temp baterii 50 st leci pełne 146 kW

tak samo miałem na lotnisku Okęcie jak zapomniałem podgrzać

jak nie wiesz jaką miałeś temp baterii to nic nie sprawdzisz - dopiero pow 45 st idzie prawie cała moc
a w zasadzie od 50 st
W LR są NMC ?
 

ELuk

Pionier e-mobilności
Jak tak patrzę na całość zagadnienia to.., @cooler masz strasznego pecha do BEV, kup hybrydę toyoty będziesz zadowolony. 🤣🤣🤣 (ja jak wiesz ostatnio kupiłem taką wersji Lexus). Będziesz szczęśliwy …
A co do BEV. 🤔
Ja mam nietypową Teslę bo się nie psuje i jeżdżę jak @viallos , też w nocy biorę noclegi w trasie.
A’propos, @viallos pozdrów ode mnie Samnaun 🙂
 

viallos

Pionier e-mobilności
Jak tak patrzę na całość zagadnienia to.., @cooler masz strasznego pecha do BEV, kup hybrydę toyoty będziesz zadowolony. 🤣🤣🤣 (ja jak wiesz ostatnio kupiłem taką wersji Lexus). Będziesz szczęśliwy …
A co do BEV. 🤔
Ja mam nietypową Teslę bo się nie psuje i jeżdżę jak @viallos , też w nocy biorę noclegi w trasie.
A’propos, @viallos pozdrów ode mnie Samnaun 🙂
Pozdrowione

20250307_110019.jpg
 

viallos

Pionier e-mobilności
0,5l Stroha w kieszeń i będzie radocha w grupie
Jadę .. nie piję. Tyczy się wszystkiego .. samochodu, roweru i nart również. Piję pifko albo drineczka dopiero w hotelu.
A tymczasem podsumowanie całej trasy powrotnej na strzała zrobione przez chat gpt.
Start o 8:40, przyjazd do Wawy o 21:40. Średnie przelotowe trochę wyższe gdyż do jazdy wliczone po jakieś 2minuty na podłączenie i rozłączenie sesji .. ale nie ma to wielkiego znaczenia bo niejako liczy się to do czasu jazdy.

1741565359041.png

1741564154664.png

Generalnie podczas jazdy nie było mocnych na Teselkę ... były momenty że licznik się zamykał bo Niemcy w RSach albo M-kach nie chcieli żeby Tesla pluła im w twarz na ich ziemi ;-). Pierwszy odcinek wolny bo autostrad niewiele a jak były to zapchane, plus przejazd przez Monachium momentami 30-40km/h. Lekko naginałem przepisy na S8 ... ale luźno było więc bezpiecznie się jechało.
 

viallos

Pionier e-mobilności
Dla wielbicieli Diesla palącego 8L na 100km z założeniem postoju co 500km na 15minut. Takie oto porównanie przez chatgpt tej samej trasy.

Porównajmy czas i koszt podróży z Ischgl do Warszawy samochodem spalinowym, takim jak Volkswagen Passat z silnikiem diesla, przy założeniu średniego zużycia paliwa wynoszącego 8 litrów na 100 km.

1. Czas podróży:

  • Całkowita odległość: 1 207 km
  • Średnia prędkość: 110 km/h
  • Czas jazdy: 1 207 km ÷ 110 km/h = 10,97 godziny ≈ 11 godzin
Przerwy na tankowanie:

  • Liczba przerw: 1 207 km ÷ 500 km = 2,41, zaokrąglając w górę, potrzebne są 3 przerwy
  • Łączny czas przerw: 3 × 15 minut = 45 minut
Łączny czas podróży:

  • Czas jazdy: 11 godzin
  • Przerwy na tankowanie: 45 minut
  • Łącznie: 11 godzin + 45 minut = 11 godzin i 45 minut
2. Koszt paliwa:

  • Średnie zużycie paliwa: 8 litrów na 100 km
  • Całkowite zużycie paliwa: 1 207 km × 8 l/100 km = 96,56 litrów
Koszt paliwa w Niemczech:

  • Cena diesla: 1,69 EUR/litr (stan na 17 lutego 2025 r.)
  • Odległość w Niemczech: około 800 km
  • Zużycie paliwa w Niemczech: 800 km × 8 l/100 km = 64 litrów
  • Koszt paliwa w Niemczech: 64 litrów × 1,69 EUR/litr = 108,16 EUR
Koszt paliwa w Polsce:

  • Cena diesla: 6,68 PLN/litr (stan na maj 2024 r.)
  • Odległość w Polsce: około 407 km
  • Zużycie paliwa w Polsce: 407 km × 8 l/100 km = 32,56 litrów
  • Koszt paliwa w Polsce: 32,56 litrów × 6,68 PLN/litr = 217,41 PLN
Łączny koszt paliwa:

  • W Niemczech: 108,16 EUR
  • W Polsce: 217,41 PLN
Przeliczenie kosztu paliwa w Niemczech na PLN:

  • Kurs EUR/PLN: przyjmując 4,56 PLN/EUR
  • Koszt w PLN: 108,16 EUR × 4,56 PLN/EUR = 493,21 PLN
Łączny koszt paliwa w PLN:

  • W Niemczech: 493,21 PLN
  • W Polsce: 217,41 PLN
  • Łącznie: 493,21 PLN + 217,41 PLN = 710,62 PLN
Podsumowanie:

  • Łączny czas podróży: 11 godzin i 45 minut
  • Łączny koszt paliwa: 710,62 PLN
Uwaga: Podane wartości są orientacyjne i mogą różnić się w zależności od rzeczywistych warunków drogowych, stylu jazdy oraz aktualnych cen paliw.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Dla wielbicieli Diesla palącego 8L na 100km z założeniem postoju co 500km na 15minut. Takie oto porównanie przez chatgpt tej samej trasy.

Porównajmy czas i koszt podróży z Ischgl do Warszawy samochodem spalinowym, takim jak Volkswagen Passat z silnikiem diesla, przy założeniu średniego zużycia paliwa wynoszącego 8 litrów na 100 km.

1. Czas podróży:

  • Całkowita odległość: 1 207 km
  • Średnia prędkość: 110 km/h
  • Czas jazdy: 1 207 km ÷ 110 km/h = 10,97 godziny ≈ 11 godzin
Przerwy na tankowanie:

  • Liczba przerw: 1 207 km ÷ 500 km = 2,41, zaokrąglając w górę, potrzebne są 3 przerwy
  • Łączny czas przerw: 3 × 15 minut = 45 minut
Łączny czas podróży:

  • Czas jazdy: 11 godzin
  • Przerwy na tankowanie: 45 minut
  • Łącznie: 11 godzin + 45 minut = 11 godzin i 45 minut
2. Koszt paliwa:

  • Średnie zużycie paliwa: 8 litrów na 100 km
  • Całkowite zużycie paliwa: 1 207 km × 8 l/100 km = 96,56 litrów
Koszt paliwa w Niemczech:

  • Cena diesla: 1,69 EUR/litr (stan na 17 lutego 2025 r.)
  • Odległość w Niemczech: około 800 km
  • Zużycie paliwa w Niemczech: 800 km × 8 l/100 km = 64 litrów
  • Koszt paliwa w Niemczech: 64 litrów × 1,69 EUR/litr = 108,16 EUR
Koszt paliwa w Polsce:

  • Cena diesla: 6,68 PLN/litr (stan na maj 2024 r.)
  • Odległość w Polsce: około 407 km
  • Zużycie paliwa w Polsce: 407 km × 8 l/100 km = 32,56 litrów
  • Koszt paliwa w Polsce: 32,56 litrów × 6,68 PLN/litr = 217,41 PLN
Łączny koszt paliwa:

  • W Niemczech: 108,16 EUR
  • W Polsce: 217,41 PLN
Przeliczenie kosztu paliwa w Niemczech na PLN:

  • Kurs EUR/PLN: przyjmując 4,56 PLN/EUR
  • Koszt w PLN: 108,16 EUR × 4,56 PLN/EUR = 493,21 PLN
Łączny koszt paliwa w PLN:

  • W Niemczech: 493,21 PLN
  • W Polsce: 217,41 PLN
  • Łącznie: 493,21 PLN + 217,41 PLN = 710,62 PLN
Podsumowanie:

  • Łączny czas podróży: 11 godzin i 45 minut
  • Łączny koszt paliwa: 710,62 PLN
Uwaga: Podane wartości są orientacyjne i mogą różnić się w zależności od rzeczywistych warunków drogowych, stylu jazdy oraz aktualnych cen paliw.
Ależ naciągasz tego diesla, wystarczy zrobić delikatnie inne założenia, tak jak ja jeżdżę:
- przerwa po ok 5.5h jazdy czyli trochę ponad 605km przy identycznej do Twojej średniej z jazdy (choć ja mam bliżej 115-118km/h ŁĄCZNIE z czasem tankowania, rodzina śpi więc nie wyłączam auta, stąd wiem) i przewaga ICE rośnie masakrycznie, bo na tej trasie miałbym JEDEN postój, niech będzie te 15 minut. .
I cały misterny plan poszedł w pi..u!

Livorno (1600 km) robię na 2 tankowania bo chce mieć tańsze paliwo z Austrii w zapasie po wyjeździe z promu na Sardynii.

Co do kosztów to BEV ratuje pierwsza noga z elektronami z domu, potem przy mojej jeździe robi się już odpowiednik 10-11l benzyny (bez abo) lub 8-9l (z abo i SC).

Jednym słowem gratuluję fajnej trasy i masy cierpliwości by stawać co chwila tam, gdzie dużą benzyną stanąłbyś tylko raz, przy niewiele wyższych kosztach.
 
Last edited:

STMS

Pionier e-mobilności
Jadę .. nie piję. Tyczy się wszystkiego .. samochodu, roweru i nart również. Piję pifko albo drineczka dopiero w hotelu.
A tymczasem podsumowanie całej trasy powrotnej na strzała zrobione przez chat gpt.
Start o 8:40, przyjazd do Wawy o 21:40. Średnie przelotowe trochę wyższe gdyż do jazdy wliczone po jakieś 2minuty na podłączenie i rozłączenie sesji .. ale nie ma to wielkiego znaczenia bo niejako liczy się to do czasu jazdy.

View attachment 25707

View attachment 25706

Generalnie podczas jazdy nie było mocnych na Teselkę ... były momenty że licznik się zamykał bo Niemcy w RSach albo M-kach nie chcieli żeby Tesla pluła im w twarz na ich ziemi ;-). Pierwszy odcinek wolny bo autostrad niewiele a jak były to zapchane, plus przejazd przez Monachium momentami 30-40km/h. Lekko naginałem przepisy na S8 ... ale luźno było więc bezpiecznie się jechało.

zapomniałeś dodać kosztów abonamentów - bez nich na ionity i gw zapłacisz więcej
 

viallos

Pionier e-mobilności
Ależ naciągasz tego diesla, wystarczy zrobić delikatnie inne założenia, tak jak ja jeżdżę:
- przerwa po ok 5.5h jazdy czyli trochę ponad 605km przy identycznej do Twojej średniej z jazdy (choć ja mam bliżej 115-118km/h ŁĄCZNIE z czasem tankowania, rodzina śpi więc nie wyłączam auta, stąd wiem) i przewaga ICE rośnie masakrycznie, bo na tej trasie miałbym JEDEN postój, niech będzie te 15 minut. .
I cały misterny plan poszedł w pi..u!
Heheh, jesteś mitomanem, być może bandytą drogowym i do tego złym człowiekiem dla swojej rodziny, a przede wszystkim stwarzasz dla swoich bliskich ogromne niebezpieczeństwo.

Ale do konkretów:
- rodzina śpi więc nie wyłączam auta, stąd wiem - zawsze zaleca się wyłączenie silnika podczas tankowania. Przede wszystkim chodzi o bezpieczeństwo – włączony silnik to większe ryzyko przypadkowego iskrzenia, które może wywołać zapłon oparów paliwa.
Dodatkowo jechałem w dzień - na pewno rodzina wtedy nie śpi. Nawet jadąc w nocy to rodzina śpi zazwyczaj od północy do jakieś 5 może 6 nad ranem jak świta .. i tyle. Ale po takim wspaniałym noclegu to zazwyczaj oni proszą o czas na rozprostowanie kości jakąś toaletę itp. która trwa wtedy minimum 15-20minut, choć realnie patrząc to pewnie ze 30minut. Jeżeli jest prawdą to co piszesz to męczysz swoich bliskich i pewnie boją się to Ci powiedzieć :).

- przy identycznej do Twojej średniej z jazdy (choć ja mam bliżej 115-118km/h ŁĄCZNIE z czasem tankowania - piszesz z takim przekonaniem że rozumiem mówisz o tej samej trasie. To z trudem na forum publicznym przyznaję że na każdym odcinku jechałem dokładnie +10 vs przepisy, poza odcinkiem S8 od ładowarki w GW gdzie jechałem jak autostradą .. czyli +20. Na odcinkach nolimit w DE jechałem zazwyczaj pomiędzy 160 a 170km/h ale jak pisałem zdarzyło mi się podczepić kilka razy pod mocne samochody i wtedy szedł max 235km/h. Powtarzam ... już nie raz na tym forum ... że podczas jazdy nie zdarza się żeby wyprzedzały mnie jakiekolwiek samochody, poza naprawdę wyjątkami które można policzyć na palcach jednej ręki i które szczególnie w przypadku PL jadą grubo ponad limit. Skoro ty masz wyższe średnie i to z czasem tankowania przekraczasz dopuszczalne prędkości o wiele więcej niże te umowne +/-10 km/h. Choć wiem że i mnie pewnie 90% tych kierowców ICE których minąłem nazywa bandytą drogowym. Pozostałem 9,9% próbuje się podczepić ale zazwyczaj odpada po kilku przyśpieszeniach i ten 0,1% mnie wyprzedza i jedzie dalej.

- masy cierpliwości by stawać co chwila tam, gdzie dużą benzyną stanąłbyś tylko raz, przy niewiele wyższych kosztach. - bullshit .. TM3LR jest zamiennikiem BMW3GT w benzynie. Jadąc takimi prędkościami spalał mi pomiędzy 11 a 12L. Miał zbiornik 60L co oznaczało tankowanie co 450-500 km jakieś 50-55litrów paliwa. Samo tankowanie 50 litrów paliwa to jest kilka minut. Do tego trzeba podejść do kasy, zapłacić, wrócić , zapiąć pasy. Tak super szybko .. zakładając że nie ma kolejek to jest minimum 10 minut ... i to bez pójścia do toalety. Ale nie wydaje mi się że ktoś tak robi że po blisko 450km jazdy nie idzie do toalety. Audi Q5 w dieslu było trochę oszczędniejsze bo zadowalało się przy takiej jeździe około 9 litrami ropy. Audi Q7 3.0 w dieslu przy tej jeździe to na spokojnie brało 11 litrów ropy. Wiem bo wszystkie te samochody miałem i nigdy nie opowiadałem jak to one oszczędne są i palą 5L na 100km.

Poza tym rozumiem że podczas 12h podróży wpierdzielasz suche buły, nie jesz obiadów, pijesz żółty napój z butelki który sobie sam wytworzyłeś - no dobra przesadziłem - masz ze sobą zgrzewkę wody, a na końcu czeka na Ciebie dźwig żeby Ciebie i Twoją rodzinę wyciągnąć całą pogiętą z samochodu :).

Każdy z tych postojów nie był ani przeciągany ani jakoś super skracany. Zwyczajne normalne bez spiny. Na pierwszym : rogalik i kawa - tu wręcz żonę popędzałem bo zaczęła jakieś deserki wymyślać. Na drugim obiad. Trzeci Ionity w PL toaleta i kawa i tutaj jakieś 10 minut mogło by być szybciej. Na 4 kolacja i że nie chcieliśmy właśnie go przedłużać to stwierdziliśmy że staniemy na 10minut na Ionity w Strykowie bo to będzie dużo szybciej. Generalnie 5-tego teoretycznie mogło by nie być. W ciągu całej podróży mógłbym zaoszczędzić maksymalnie 20 minut na postojach żeby nie musieć biegać.

zapomniałeś dodać kosztów abonamentów - bez nich na ionity i gw zapłacisz więcej
Nie zapomniałem - one mi się zwracają z nawiązką jeżdżąc po Polsce. Możesz doliczyć część każdego z tych abo - powiedzmy 10 i 15 PLN co nie zmianie w ogóle niczego.
Generalnie mam w d... koszty przy takich wyjazdach bo liczy się dla mnie bardziej czas. Kieliszek dobrego wina kosztuje więcej niż te abonamenty.

Pokazuje wszystko co do grosza i co do minuty. A dotychczas @cooler poza buńczucznym wypowiedziami jak to on super jeździ nie pokazał ani jednego dowodu na takie przejazdy. Wobec tego pozostaje dla mnie mitem, chyba że pokaże jakieś rachunki z konkretnymi czasami i kosztami paliwa na konkretnych stacjach. Ewentualnie np sprawdź oś czasu w google maps i pokaż screen ... zweryfikujemy wtedy ile jest w tym prawdy a ile twojego bajkopisarstwa.

Mam nadzieję że jednak złe przygody ze swoją Teslą powodują wyolbrzymianie pewnych rzeczy bo jeżeli się okaże że faktycznie tak jeździsz jak piszesz to według mnie jesteś ewenementem, ale do tego bardzo niebezpiecznym kierowcą na drodze. Ale najważniejsze to fakty i dowody ... bez tego wszystko co piszesz jest mało warte.
 
Last edited:
Top