Algorytm ładowania, czy dobrze rozumiem? Potrzebna pomoc

Michal

Moderator
Nawet nie o to chodzi że jest napisane nie po polsku, tylko układ tych ustawień jest do dupy. Po co są osobne zakładki na ładowanie i wyjazd jeśli ustawienie czegoś w jednej i drugiej powoduje, że całość nie działa? Dlaczego nie ma wizualnej reprezentacji pokazującej kiedy auto będzie się ładować? No słabo pod względem user experience to jest zrobione.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Dokładnie jak mówisz, wystarczyło by zdanie:
Twoje auto zacznie się ładować o i skończy o.
Tylko on tego nie wie bo na bieżaco przelicza. Wie tylko jedno albo drugie.

Są 2 opcje.
1. Opcja ładowania poza szczytem, ustawiasz czas kiedy ma sie zakończyć i czy w dni robocze czy cały tydzień. I samochód rozpocznie sie ładować o takiej porze żeby skończyc o zaplanowanej godzinie. Jeśli np auto wyliczyło że zacznie się ładowac o 4 w nocy ale zmniejszysz maks prąd na ładowarce to start sie przesunie na 2 w nocy
2. Planowane ładowanie, auto rozpocznie ładowanie o tej porze

Mozesz zaznaczyć jedną na raz. Zaznaczenie drugiej odzanczy pierwszą. Ja preferuje opcję 1 szczególnie jak wyruszasz z rana gdzieś bo w trakcie ładowania masz akumulator zimą rozgrzany i gotowy do jazdy, a jak ładujesz po 22 wieczorem to do rana ostygnie i musi sie znowu grzać.
 

ciastek

Pionier e-mobilności
Ustawiłem w apce czasy taryfy (szczyt, poza, średni) wraz z cenami. Taryfa G13 Tauron.
Konfiguracja taryfy jest ustawieniem „statystyk ładowania”. Nie ma moim zdaniem wpływu na działanie opcji „ładowanie poza szczytem”.
Tylko on tego nie wie bo na bieżaco przelicza.
Po podłączeniu już wie. Z https://www.tesla.com/ownersmanual/model3/pl_pl/GUID-76995CEC-6402-4BFF-99FA-CEFA36E64A19.html :
Po podłączeniu pojazdu do sieci przy aktywnej funkcji Ładowanie poza szczytem pojazd przez krótki czas pobiera moc (możliwy odgłos tykania), aby wyliczyć odpowiedni czas rozpoczęcia ładowania.
A skoro wie, to mógłby to wyświetlić.
Ja preferuje opcję 1 szczególnie jak wyruszasz z rana gdzieś bo w trakcie ładowania masz akumulator zimą rozgrzany i gotowy do jazdy
Dodatkową zaletą tej opcji jest trzymanie niskiego poziomu naładowania akumulatora przez większość nocy, co korzystnie wpływa na jego żywotność (mniejszy calendar aging). Choć nie wiem czy są to wartości, nad którymi warto się pochylać.
 

ducarider

Posiadacz elektryka
Konfiguracja taryfy jest ustawieniem „statystyk ładowania”. Nie ma moim zdaniem wpływu na działanie opcji „ładowanie poza szczytem”.

Po podłączeniu już wie. Z https://www.tesla.com/ownersmanual/model3/pl_pl/GUID-76995CEC-6402-4BFF-99FA-CEFA36E64A19.html :

A skoro wie, to mógłby to wyświetlić.

Dodatkową zaletą tej opcji jest trzymanie niskiego poziomu naładowania akumulatora przez większość nocy, co korzystnie wpływa na jego żywotność (mniejszy calendar aging). Choć nie wiem czy są to wartości, nad którymi warto się pochylać.
Już ponad tydzień mam Y i już wszystko wiem.
Jak masz ustawione taryfy w apce (ja np 3 taryfy w g13) to auto naładuje się poza szczytem.
Algorytm:
Ustawione ładowanie poza szczytem. Odjazd o 9.
Szczyt od 7-13 (średni) i 19-22 (wysoki). Reszta godzin poza szczytem.
Podłączasz samochód o 17, ustawiony odjazd na 9.
Auto nie rozpocznie ładowania. Rozpoczyna dopiero wtedy kiedy wie, że skończy przed 7, czyli koniec godzin szczytowych. Na chwilę sprawdza z jaką mocą się może ładować.
Działa.
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Jak masz ustawione taryfy w apce (ja np 3 taryfy w g13) to auto naładuje się poza szczytem.
Nie zgadzam sie. Ustawienie taryf służy tylko do liczenia kosztu.
To że auto ładuje się poza szczytem wynika z zaznaczenia funkcji Ładowanie poza szczytem oraz godziny Czas końca ładowania
 

zibizz1

Pionier e-mobilności
Czy można ustawić harmonogram ładowania, od godz. 22 do 6 i 13 do 15 - tańszy prąd w taryfie G12?
Wydaje mi się że nie można. Ustaw koniec ładowania na 6, a jak potrzebujesz w dzień doladowac to dezaktywuj ta funkcję
 
Top