*ANKIETA* Czy masz problem z wibracjami kierownicy w nowej Tesli Highland?

Czy spotkałeś się z drganiami kierownicy przy określonej prędkości(tylko tesla model 3 Highland)?

  • Tak, mam drgania kierownicy, problem nierozwiązany

    Votes: 16 20,3%
  • Tak, były drgania, rozwiązałem problem(napisz jak!)

    Votes: 4 5,1%
  • Nie, nie mam takiego problemu.

    Votes: 59 74,7%

  • Total voters
    79
  • Poll closed .

TomRS

Pionier e-mobilności
Tomku, wydaje mi się że opony są załatwione zbyt długim transportem morskim.
Auta stoją ponad miesiąc, nie wiadomo czy opływając afrykę nie ma tam w hali co najmniej 50-60*C
Nie uszkodzi to w żaden sposób auta, ale opony pięknie się deformują. Pomijam że szmelc, ale co tam.
Przejechałem jakieś 800 km z ciśnieniem 2,5, w nadziei, że to się "rozmasuje", ale nic/niewiele to wniosło. Irytujący jest hałas wywoływany przez ten odcisk powyżej 100 km/h. Auto jest nieźle wyciszone a przez taki fuck-up czar pryska. No nic, zobaczymy co na to serwis w Ząbkach. Najgorsze, że ta opona w specyfikacji T2 nie jest nigdzie dostępna, bo pewnie z tego wkurwienia kupiłbym jedną - przy takim przebiegu 1,2 tys km, to jeszcze by miało ręce i nogi. Dobrze, że chociaż felgi są fabrycznie proste ;) Zastanawiam się, nad ew zmianą tych opon na jakieś nie do e-auta, ale gdzieś słyszałem wypowiedź, że można się spodziewać spadku zasięgu nawet o 10%, trochę dużo. Jak oglądałeś film Charoudina, to jak się wsłuchasz, to słychać też wyraźnie taki rytmiczny hałas tej opony.
 

inter

Pionier e-mobilności
Dorzucę swoje obserwacje:
Tesla 3HL LR - zrobiony pierwszy 1000km, dwie trasy.
Rok produkcji: 2024 marzec 30
Opony: Michelin e-primacy, standard od tesli
Felga: fabryczne tesli photon (jazda z kołpakami i bez)
Rozmiar felgi: 18"
Działania podjęte przez serwis: brak, problemu nie mam
Ciśnienie oponach: 3,1 bar
Opis: próbowałem do 180 km/h i bez wibracji, jednak na szorstkiej nawierzchni coś czuć na kierownicy , z tym, że przy każdej prędkości, więc ja to uznaje na OK
Samochód rewelacja: Trasa Gdańsk-Kołobrzeg-Gdańsk - 490 km na raz i zapas prądu na 4% :cool:
Dałbym fabryczne cisnienie 2.9. Przy większym masz większy hałas. A w trakcie jazdy jeszcze dodatkowo rośnie.
 

eimi

Pionier e-mobilności
Ja jeździłem testowka tm3p w zabkach i to samo powyżej 100kmh spory hałas od opon ale wydawało mi się że to kwestia rozmiaru 275 z tyłu bo w long range na 18 było cicho
 

TomRS

Pionier e-mobilności
Ja jeździłem testowka tm3p w zabkach i to samo powyżej 100kmh spory hałas od opon ale wydawało mi się że to kwestia rozmiaru 275 z tyłu bo w long range na 18 było cicho
Ewidentnie mają bicie pionowe, widać to gołym okiem, a maszyna to tylko potwierdza i podaje wartość. Dali dupy - czy to w montażu czy to w transporcie. A bujać się z tym musi klient
 

eimi

Pionier e-mobilności
Miałem takie bicie na nowiutkim zimowym Goodyear 18" więc teraz takie gownanie opony robią..

A najlepsza była reklamacja. Początek zimy i mi kazali 30 dni jeździć na dojazdowce bo Goodyear sam zabiera oponę sprawdza i ma 30dni na rozpatrzenie. W końcu zakład oponiarski po dociśnięciu wziął to na siebie i sam się z nimi szarpał. Nigdy więcej nie kupię Goodyeara. Made in Germany ku***
 

TomRS

Pionier e-mobilności
Miałem takie bicie na nowiutkim zimowym Goodyear 18" więc teraz takie gownanie opony robią..

A najlepsza była reklamacja. Początek zimy i mi kazali 30 dni jeździć na dojazdowce bo Goodyear sam zabiera oponę sprawdza i ma 30dni na rozpatrzenie. W końcu zakład oponiarski po dociśnięciu wziął to na siebie i sam się z nimi szarpał. Nigdy więcej nie kupię Goodyeara. Made in Germany ku***
To prawda - w innym aucie nowo zakupione Michelin Pilot Sport 4 - jedna też miała bicie widoczne gołym okiem, zimówki Continental były idealnie okrągłe, jakieś letnie Hankook też bez problemu. Pirelli w aucie mam pierwszy raz - zawsze mi się wydawało, że na fabryczne wyposażenie idą specjalnie wyselekcjonowane sztuki, właśnie po to, żeby klient nie truł dupy od początku. Ale jak widać czasy się zmieniają ;)
 

Kszychu

Pionier e-mobilności
Model: Tesla model 3 highland RWD
Rok produkcji: grudzień 2023
Opony: michelin e-primacy, standard od tesli
Felga: fabryczne tesli photon
Rozmiar felgi: 18"
Opis: Tak, drgania się pojawiły po 3k kilometrów. Pojawił się też błąd w menu serwisowym sugerujący wymianę SCCM (steering column control module)
U mnie większość objawów się "rozjeździła" i nie doczekała serwisu. Pojawiający się błąd SCCM zgodnie z ich instrukcją serwisową nie jest szkodliwy dla auta i nie powoduje problemów w sterowaniu.
 

dyz

Nowy na Forum
Model: Tesla model 3 highland RWD
Rok produkcji: Q2 2024
Opony: michelin e-primacy, standard od tesli
Felga: fabryczne tesli photon
Rozmiar felgi: 18"
Działania podjęte przez serwis: brak, jeszcze nie zgłosiłem
Opis: Odbiór auta 08.06.2024 i powrót do domu ok. 300 km głownie drogą ekspresową - absolutny brak drgań na kierownicy. Odetchnąłem z ulgą ponieważ podczas jazdy testowej przed zakupem były wyraźne wibracje od ok 120 km/h. Niestety już kilka dni później, podczas kolejnej trasy ekspresówką zaczęły pojawiać się wibracje z różnym nasileniem. W szczytowym momencie były tak mocne, że po puszczeniu kierownicy były widoczne gołym okiem. Obecnie drgania pojawiają się i znikają z różnym nasileniem.
Poza tym w menu serwisowym mam mam mnóstwo błędów "SCCM_a016_hardwareError" oraz ostatnio pojawił się błąd "SCCM_a028_parkButtonShortToGround". Zamierzam zgłosić temat do serwisu, jednak jeszcze nie teraz, ponieważ z tego, co wiem Tesla ciągle nie ma rozwiązania, a szkoda mi czasu na wycieczki do Ząbek.
Obecny przebieg auta to 1700 km
update:
Zdecydowałem się jednak zrobić zgłoszenie serwisowe przy okazji trochę innego problemu (a być może jedno z drugim ma jakiś związek), mianowicie rozjechała mi się delikatnie geometria zawieszenia. Objawiało się to pogorszeniem prowadzenia samochodu i delikatnym skręceniem kierownicy przy jeździe na wprost. Objawy te pojawiły się dość nagle. Serwis w Ząbkach wykonał wyważenie czterech kół i ustawienie geometrii zawieszenia. W drodze powrotnej do domu wibracji nie było, prowadzenie się auta wróciło do normy.
 

inter

Pionier e-mobilności
Miałem takie bicie na nowiutkim zimowym Goodyear 18" więc teraz takie gownanie opony robią..

A najlepsza była reklamacja. Początek zimy i mi kazali 30 dni jeździć na dojazdowce bo Goodyear sam zabiera oponę sprawdza i ma 30dni na rozpatrzenie. W końcu zakład oponiarski po dociśnięciu wziął to na siebie i sam się z nimi szarpał. Nigdy więcej nie kupię Goodyeara. Made in Germany ku***
Ja mam akurat Made in Poland :) i bez problemów.
 
Top