Apka Bonnet - czyli Ionity za mniej niż 2 zł

p0li

Pionier e-mobilności
Można Teslowców zaprosić..? :D
jak zaczną reagować na argumenty to tak - bo jak na razie to reakcja na jakąkolwiek krytykę jest na zasadzie "a u was murzynów bijo..." :ROFLMAO:
 

JareG

Pionier e-mobilności
jak zaczną reagować na argumenty to tak - bo jak na razie to reakcja na jakąkolwiek krytykę jest na zasadzie "a u was murzynów bijo..." :ROFLMAO:
Ja tam niczego takiego nie zauważyłem :D
BTW: Ale tak a propos 'inżynierii': zobacz - jakie inne auto dałoby takie możliwości kombinowania, jakie odstawia Bronek? 🤣

Pozdrawiam
 

krzyss

Pionier e-mobilności
No tak .
Ale jeździłem też elektrykiem (rowerem).
Czasowo taki elektryk też przejechałby.
Może dodatkowo jakiś nocleg.
Trochę koszty elektrykiem nie tego .
Ja dojechalem do Chorwacji i wrocilem za 70zl
Masz pecha ze tyle musisz wydawac na diesla.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
No faktycznie nie ma.
Te darmowe ładowarki to opcja z potencjałem na rozwój?
Czy raczej tendencja jak z dofinansowaniem , buspasami?.
Raczej sie odchodzi, bo darmowe ladowarki to patologia.
Tak czy siak nie mamy o czym dyskutowac. Elektrykiem w normalnych warunkach bedzie drozej, auto bedzie drozsze w zakupie, dluzej sie jedzie i to zabawki dla bogatych ktore na sile chce nam wmusic UE.
Mam nadzieje ze taka odpowiedz Cie zadowoli i bedziesz spal spokojniej jako szczesliwy posiadacz wydajnego dieselka.
 

Michal

Moderator
Codzienne dojazdy do pracy to w okolicach 3.5 do 4.
Średnia z 40 tys km 5.0.
Koszt obsługi przegląd co dwa lata .
3 przeglądy wykupione.
2800zl.
Z amortyzacja na 100 proc. Nie było kłopotu.
Wartość auta jest taka , że zastanawiam się nad ponowna wymianą
Dodam jeszcze, że przecież prędkość masz oszukaną o jakieś 5kmh w tym swoim dizlowozie. Czyli jak ci pokazuje 97, to jechałeś 92, a u mnie jak pokazuje 101, to było 101. Więc można jeszcze założyć, że gdybym się ślimaczył tak jak Ty 10kmh wolniej, to zużyłbym pewnie jakieś 15% mniej energii, więc musiałbyś spalić jakieś 2,5 L/100km żeby wyjść na to samo.
Z amortyzacją na 100% nie ma kłopotu jak się kupuje auto <150k, albo trzeba się później 10 lat bać kontroli ;)

Już widzę jak ten tir pali 5 L... Oszukiwali na emisjach, oszukują na prędkościach i przebiegach, ale spalanie, to na pewno dobre podają i można im wierzyć... Co to jest? Audi czy inne z grupy trucicieli VW? Tam przecież sami święci pracują. JPII kiedyś im doradzał w sprawie emisji...
Jak jeździłem Ceedem 1,6 GDI, to oszukiwał o 0,5 L i to w zasadzie zawsze, czyli jak pokazywał 5, to palił 5,5 i tak samo jak pokazywał 9, to palił 9,5. Sprawdzałem to na stacji - tankowanie vs dystans. Zakładałbym, że u Ciebie jest podobnie.
Ponadto skoro tak grzecznie i oszczędnie jeździsz TDI, to EV miałbyś pewnie zużycie ~100-120 Wh/km, a nie jak ja 184.
 

p0li

Pionier e-mobilności
BTW: Ale tak a propos 'inżynierii': zobacz - jakie inne auto dałoby takie możliwości kombinowania, jakie odstawia Bronek? 🤣
każde przy odrbinie samozaparcia będzie miało dużo większe możliwości kombinowania
ja np w swoim 30 letnim v8 kombinowałem przez ostatnie 12 lat - powstaly cuda wianki asilane z 3 niezależnych akku - i wszysto na analogowej technice (takie było też założenie)

teraz jak mamy tanie komputerki typu raspbery czy arduino - możliwości rosną stukrotnie / ale nie ma już sensu zaśmiecac tego wątku :)
 

galux20

Zadomawiam się
W aucie mam non stop odpalonego Janosika.
Przekłamanie między 2 a 3 kmh.
Przekłamanie przy spalaniu nie większe niż 0,1l.
Dość łatwo to sprawdzić .
Tankuje max 2 x miesięcznie.
Dopłaciłem 1000 zł za zbiornik 75 litrów .
Na autostradzie Polska , Niemcy około 160 180.
Reszta Europy Plus 10 do 20 kmh do przepisow
Przy tym samym stylu jazdy elektrykiem mam drogi krajowe 17 do 20 kWh/100km
Autostrady 22do 25 kWh/100km.
 
Last edited:
Top