Cav

Pionier e-mobilności
Mam w ciągu blisko 2 miesięcy u nich zużyte ponad 100kW .. do tego jak wyjadę to dobiję się jeszcze u nich pewnie gdzieś po drodze (Łódź, Zgorzelec) więc dobije jeszcze kW tak więc coś tam będzie :) . W razie czego 50% extra od 2,2PLN to wciąż 3,3PLNczyli jak standard u konkurencji.
Oni tego tak dokładnie nie liczą, chodzi o to, żebyś nie ładował w roamingu tam mieszkając, a nie o pojedyncze wyjazdy.
 

viallos

Pionier e-mobilności
Info dla leniwych albo humanistów. Jaki plan GW opłaca się wybrać ... mowa tu była o planie za 30PLN ... co zrozumiałe ... ale w przypadku wiekszej eskapady warto jednak pomyśleć o planie za 85PLN.

Z grubsza wygląda to tak i ma zastosowanie do szybkiego ładowania DC ... liczone dla 100kW ale dla szybszych ładowarek jest bardzo podobnie
Bez abo: 2,52 PLN / kWh
Z abo Energia Plus: 1,96 PLN / kWh + 29,87PLN ... różnica na kWh 0,56PLN
Z abo Energia Max 1,67 PLN / kWh + 85,36PLN ... różnica na kWh 0,85PLN

Koszty przy pobraniu miesięcznie 54kWh:
Bez Abo: 136,08PLN
Z abo Energia Plus: 105,84+29,87=135,71PLN
Z abo Energia Max: 88,56+85,36=173,92

Koszty przy pobraniu miesięcznie 100kWh:
Bez Abo: 252PLN
Z abo Energia Plus: 196+29,87=225,87
Z abo Energia Max: 167+85,36=252,36

No to znajdźmy punkt kiedy opłaca się przejść z PLUS na MAX:

Różnica w cenie kWh: 0,29PLN ... różnica w cenie abo: 55,49PLN co daje okolice opłacalności przy 192kWh

Koszty przy pobraniu miesięcznie 192kWh:
Bez Abo: 483,84PLN
Z abo Energia Plus: 376,32+29,87=406,19PLN
Z abo Energia Max: 320,64+85,36=406PLN

Wniosek .. sensownym wydaje się skorzystanie z abo Energia Plus w zakresie 54 - 192kWh na miesiąc a potem już się opłaca wyższy abonament.

Jadąc ponad 1000km do samego Monachium ABRP liczy że potrzebuję ponad 200kWh w jedną stronę więc chyba zaryzykuję z droższym abonamentem .. zobaczymy czy fair use nie zepsuje trochę mojego planu :)

Aha .. ciekawostka .. jak zmienić plan w GW .. a nie jest to prosta sprawa i możliwe tylko na stronie .. nie przez apkę.
Logujemy się przez www i wybieramy kierowcy .. klikamy kierowcę i wtedy ukaże nam się nazwa Programu i klikamy w zielone ZMIEŃ

1668772552292.png
 

nabrU

Moderator
Można wziąć też pod uwagę Elli oraz JuicePass:

1668780554899.png

W JuicePass w pakiecie Flat Large (czyli 145kWh) Ionity będzie po jakieś 1,46zł/kWh i to bez żadnego abonamentu.
 

viallos

Pionier e-mobilności
Dzięki @nabrU

Elli wymaga subskrypcji na 12 miesięcy .. tak więc niekoniecznie

JuicePass wychodzi nieźle ale nie widzę podanych cen ponad limit .. pewnie powrót na standard.
Jak widać na taką wycieczkę będę potrzebował około 500kWh .. trzeba by ze 3 pakiety kupić i kombinować żeby je później zużyć.

Chyba łatwiej z roamingiem GW .. i ponad limit się nie martwisz za mocno.

Rozumiem że nie dla Ciebie ta opcja ze względu na kraj przebywania dlatego podajesz alternatywy.

Znając mnie to jak się napatoczy SuC to się nie będę zastanawiał i kalkulował ... szczególnie że część trasy będzie pokonywana w nocy więc na Suc też będzie pewnie taniej.
 

nabrU

Moderator
Jak mawiają 'punkt widzenia zależy od punktu siedzenia' więc jasne, że nie każdemu będą tego typu rozwiązania pasować.
Kiedyś rozwiązaniem na takie wypady był jeszcze Bonnet, ale 'eldorado' się skończyło...
 

nabrU

Moderator
P.S.
Co do abonamentu, czyli Elli czy też ciutkę droższego abonamentowo, ale tańszego za kWh Ionity Pass to ja bym nie eliminował tego rozwiązania. Ceny za kWh w Europie (i chyba w PL) cały czas rosną więc takie abo nawet jeśli na rok może być teraz zbawienne (stała cena przez 12 m-cy) jak cena za kWh wzrośnie do 4 czy 5 zł.
Poza tym przy Ionity Passport trzeba tylko jednego ładowania na ok. 45kWh w miesiącu aby abo zrównało się z PAYG. Cokolwiek więcej i jesteś już 'do przodu'.
Inna sprawa, że pytanie było o wyjazd do Niemiec / Austrii a tam np. Ionity PAYG to 0,79 euro a w PL 0,64 po przeliczeniu na Euro. Więc abo się jeszcze bardziej opłaci (pewnie poniżej 40kWh / miesiąc jesteś już na plus).

Inna sprawa, że rozmawiamy o samochodach za grube pieniądze a rozwodzimy się nad abo za 60-70 zł na miesiąc :ROFLMAO:
 

viallos

Pionier e-mobilności
Inna sprawa, że rozmawiamy o samochodach za grube pieniądze a rozwodzimy się nad abo za 60-70 zł na miesiąc :ROFLMAO:

Dlatego napisałem 😀

Znając mnie to jak się napatoczy SuC to się nie będę zastanawiał i kalkulował

Jesteś pewien że w abonamencie cena jest gwarantowana przez rok? Jakby tego Ionity było więcej w PL to może warto .. ale jedyna stacja z którą mi po drodze to 90km od domu ... nijak z tego korzystać na miejscu.
 

nabrU

Moderator
Jesteś pewien że w abonamencie cena jest gwarantowana przez rok?

Osobiście Ionity Passport nie mam, ale mam drugi rok VW WeCharge, które jest dość podobne (ma w abo Ionity i inne stacje w obniżonej cenie) i ma umowę na 12 m-cy. Ceny się nigdy nie zmieniły w ciągu trwania umowy. Sciągnij sobie apkę Ionity i zanim zdecydujesz się na abo przeczytaj regulamin usługi, który jak mniemam musi Ci zostać przedstawiony zanim klikniesz 'zapłać'.

Bez abonamentu według linku niżej wygląda, że ceny Ionity w PL wzrosną od 1 stycznia:

2.99 PLN / kWh until 31.12.2022 due to lowered VAT for energy

3.50 PLN / kWh from 01.01.2023

 

aadamuss

Posiadacz elektryka
Co to jest Charge Assist ? Musiałem takie coś zainstalować żeby zapłacić za ładowanie w Jarocinie. Szybko i sprawnie. Poniżej 2 pln za kWh na ładowarce 120kW. Ładowało 94 kW - najszybsza na jakiej byłem do tej pory.
 

Phitherek_

Posiadacz elektryka
Co to jest Charge Assist ? Musiałem takie coś zainstalować żeby zapłacić za ładowanie w Jarocinie. Szybko i sprawnie. Poniżej 2 pln za kWh na ładowarce 120kW. Ładowało 94 kW - najszybsza na jakiej byłem do tej pory.
Aplikacja do ładowania od operatora GreenFlux, który obsługuje ładowarki Power Dot. Nazwa idiotyczna, bo nie ma nazwy operatora tylko sugeruje jakąś bardziej uniwersalną aplikację.
 
Top