Audi Q4 e-tron / opinie

pmlody

Pionier e-mobilności
Panowie @Michal i @pmlody
Nie ma się co naśmiewać ze Skody czy Audi bo tak naprawdę nie wiadomo co to za ładowarka była Wszędzie tu czytam, że Wy tam w PL to macie tylko dobre naklejki na tych ładowarkach, a i tak ładuje to pewnie połową mocy.
Miałem ID.3 (czyli ta sama platforma, tyle że z baterią 58kWh) i dobijał do 140kW na 350kW Ionity (przy katalogowym 135kW). Szkopuł w tym, że bateria musi być ok 10% i dogrzana (czyli jej temp. ok. 30*C) co w warunkach 0*C jest raczej nieosiągalne w Enyaq-u czy Audi...

View attachment 14911

View attachment 14912

Dla porównania Tesla 3 RWD (reweli też nie ma):

View attachment 14914

Więc przestańmy być anty do innych marek (dla samego bycia anty) i fanboiować na temat jednej marki.
Ja się nie naśmiewam. Dla mnie to była bzdura, że bateria do 80% trzyma moc max...
 

nabrU

Moderator
To nie jest bzdura - to po pierwsze,
Po drugie - to nie ten e-tron (ale o tym trzeba wiedzieć zanim się naciśnie przycisk 'odpowiedź').

 

Michal

Moderator
Ktoś mu powiedział w salonie skody, że enyaq ładuje się 160 kW do 80%. Czy to jest prawda? Nie, to jest bzdura. Nie audi, nie etron jakiś, tylko skoda. Co Ty tu próbujesz udowadniać?

Tacy sprzedawcy psują rynek, bo na odpowiadają takich głupot ludziom, a potem taki człowiek albo kupi i się zawiedzie, albo nie kupi, ale będzie te bzdury przekazywał dalej...

Ostatnio gadałem z ludźmi, których sam trochę namówiłem do EV, ale oni kupili w sumie 3 Mercedesy. No i właśnie takie durnoty co im włożyli do głowy... Że im przejedzie auto na autostradzie 500 km... Że się naładuje w 15 minut... No nie dało się słuchać normalnie. Aż mi trochę głupio bylo, że ich namówiłem, bo raz gdzieś pojadą i będzie taki zawód, że kaplica później... Mówiłem, żeby brali Teslę, ale oni mają jakiegoś szwagra w Mercedesie czy coś i nie dało się przekonać, ale żeby takie bzdury ludziom opowiadać?
Bo jemu w aucie pokazuje 500 km zasięgu, to przecież przejedzie tyle 140 kmh...
Takie są właśnie realia jak człowiek nie mający pojęcia, kupi auto od dealera i później na sobie się dowie jak to naprawdę działa.
 
Last edited:

nabrU

Moderator
Ktoś mu powiedział w salonie skody, że enyaq ładuje się 160 kW do 80%. Czy to jest prawda? Nie, to jest bzdura. Nie audi, nie etron jakiś, tylko skoda. Co Ty tu próbujesz udowadniać?

Oczywiście, że to bzdura, ale ja nie widzę nigdzie (przynajmniej w kilku powyższych postach @Robur82) nic o Enyaq'u i takim ładowaniu? Stąd moje wcześniejsze posty...

Tacy sprzedawcy psują rynek, bo na odpowiadają takich głupot ludziom, a potem taki człowiek albo kupi i się zawiedzie, albo nie kupi, ale będzie te bzdury przekazywał dalej...
Jasna sprawa, co do tego nie ma wątpliwości (y)
 

Michal

Moderator
Pan w salonie skody mówił, że krzywa ładowania trzyma 160kw do 80%
Jak nie widzisz - jakie EV mogli mieć na myśli w skodzie?
 

nabrU

Moderator
Jak nie widzisz - jakie EV mogli mieć na myśli w skodzie?
Ale ja się odnoszę do pytania @Robur82 o Audi q4, wstawkę o Skodzie wstawił ni z gruchy ni z pietruchy @pmlody. Jak sądzę Robur82 nie oczekiwał ładowania 160kW do 80% w tamtej skodzie i nic nie mówił, że mu ktoś tak powiedział.

Mam nadzieje, że wyjaśniłem swój punkt widzenia...
 

Michal

Moderator
Przecież enyaq ma chyba te samą konstrukcje (bateria, silnik) pod spodem, co q4, więc to jest jak najbardziej istotne. To nie jest ten pierwszy e-tron z płaską krzywa ładowania, tylko co samo co ID4. Czym to się różni?
Dla mnie chodzi o to, że sprzedawcy to z pod siebie zjedzą, żeby tylko sprzedać, a potem to się martw...
 

Michal

Moderator
Serio, musiałbyś posłuchać tego gościa od mercedesa. No nie potrafiłem mu wytłumaczyć, że nie będzie aż tak różowo, bo to co pokazuje auto, to za zasięg miejski. Bo on jeździ tym autem chyba 2-4 tygodnie po mieście i wie lepiej jak będzie w trasie. Box założy na dach i mu zasięg nie spadnie... I do Gdańska dojedzie 140 kmh zimą po śniegu.
Przerażające to było jak mała jest świadomość ograniczeń tej technologii. 3 EV kupili... 2 sobie i jedno teściowi.
Taką adopcja EV skończy się tak, że za 1-2 lata wrócą do ICE i będą największymi przeciwnikami, bo ich oszukali!
 

nabrU

Moderator
Chyba nadal się nie rozumiemy.
1. Robur82 zapytał o nowy e-tron 45, odpowiedziałem że to to samo co ID.4 czy ID.3 - zgadza się?
2. Później napisał, że Enyaq (tak z tą samą płytą MEB co powyższe) spisał się kiepsko, odpisałem dlaczego - zgadza się?
3. Odpowiedz mi (pomijając post pmlodego) gdzie ktoś nawiązywał czy spodziewał się osiągów 'starego' e-tron'a 55? Ja nic takiego nie pisałem, a pmlody jest 'znany' z jednozdaniowych wstawek na forum (a takie teksty nigdy nie wyjaśniają o co piszącemu chodzi).

A że jest dużo niewiedzy na temat EV - to już osobny temat...
 

Michal

Moderator
Oczywiście, że się nie rozumiemy...

Dla mnie rozmowa z Tobą tak naprawdę zaczęła się od tego co napisałeś tutaj:
Nie ma się co naśmiewać ze Skody czy Audi bo tak naprawdę nie wiadomo co to za ładowarka była
Co za różnica jaka ładowarka, skoro młody odnosił się do tego co mu sprzedawca wciskał za kit... Ja właśnie się naśmiewam z tego, co sprzedawcy wygadują w salonach za bzdury. W dupie mam krzywą ładowania i jaka jest faktycznie - wiem tylko, że nie taka w tych autach, o których jest rozmowa. Nie jest nawet zbliżona.

Ty wrzucasz w odpowiedzi jakieś wykresy, potwierdzające, że bzdury, bo wynika z nich, że enyaq / q4 / ID4 trzymają może, MOŻE, 160 kW do 23%, a później piszesz:
To nie jest bzdura - to po pierwsze,
ale wrzucasz do tego filmik (nie wiadomo po co, bo to dopiero nic nie wnosi i niczego nie potwierdza) o tym jak ładuje się etron 55, będący zupełnie innym autem, innej klasy, na innej platformie... No wszystko inne...

No to ustalmy raz na zawsze:
Czy jest bzdurą, jeśli chodzi o enyaq/q4/ID4, że się ładuje do 80% mocą 160kW, czy nie jest? No chyba jest.

FIN
 
Top