Audi Q4 e-tron / opinie

Robin_1

Zadomawiam się
Adaptacyjne zawieszenie to 5000zl.
Zasadniczo zmienia komfort?
W standardzie masz zawieszenie komfortowe. Jest fajne. Dobrze wybiera nierówności. Nie tłucze się. Ale jezeli masz pakiet Dynamic Plus to amortyzatory maja regulowaną charakterystykę tłumienia. Wieć mozna dostosowac auto do swoich preferencji lub stylu jazdy. Ręcznie lub automatycznie.

Cytuję: "Zawieszenie z regulacją amortyzatorów dzięki elektronicznemu dopasowaniu sposobu amortyzowania do różnych sytuacji zapewnia bardzo wysoki komfort jazdy przy zachowaniu bardzo dobrej dynamiki. Na tylnej osi nadwozie jest obniżone o 5 mm względem zawieszenia standardowego."
 

nabrU

Moderator
Żeby nie było, wszystkie te 3 auta to bliźniaki bo to platforma MQB. Silniki te same. Do zmiany APP310 po zmianie AP550. Pewnie zawieszenie jest bardzo podobne. Baterie te same.
Teraz masz jeszcze do wyboru FORDA Explorera, to też ta sama platforma MEB.
Sorry za zmiany tematu. Wróćmy do Q4. :)

Chyba MEB, bo MQB to piękne ICE są :p
 

Robin_1

Zadomawiam się
I kolejna usterka, wariuje panel klimatyzacji. Często na wyswietlaczu przełącza się na off mimo ze był na on, nie pomaga restart. Dzis po wcisnieciu synch nie zrobił synchronizacji tylko panel sie przygasił i mrugał. Przy próbie wyłączenia synch właczał się sam znowu ale bez synchronizacji,
I tak kilka razy. Zadziałało wyłączenie przyciskiem off i ponowne włączenie. Nie działa też pamięć profili użytkowników po pilocie. Coś dużo tych błędów.
 

Robin_1

Zadomawiam się
Pora na krótkie podsumowanie po 2 miesiącach i 5tys km. Samochód jeździ bardzo fajnie. Nie ma z nim problemów. Oprócz wspomnianych wyżej. Czyli ogólnie związanych z panelem klimatyzacji. Doszło wieszające się od czasu do czasu MMI na ekranie wczytywanie danych użytkownika. Pomaga wtedy tylko całkowity restart MMI.
Porada serwisu Audi: jeździć-obserwować.
Zaczep klapki ładowania został poprawiony w serwisie i klapka się już nie zacina.
Poza tymi wadami oprogramowania nie zauważyłem nic niepokojącego więcej.
Zużycie średni energii to 17-18kWh na 100km. Z tym że w tym jest też 600km autostrady z prędkością max dopuszczalną. Tendencja spadkowa przy używaniu w koło komina.
Czy kupił bym drugi raz na ten moment ten samochód? Pewnie tak bo za cenę jaką dostałem minus dotacja to nie widzę za bardzo alternatywy. Tesle sobie darujmy :)
Zastrzegam prawo do zmiany zdania w przyszłości.
 

Robin_1

Zadomawiam się
Dzis kolejna "drobna" usterka oprogramowania. Nie da sie wysłać poziomu naładowania samochodu. A co ciekawe nie da sie też ustawić poziomu naładowania w samochodzie. Zostałem z samochodem który moge naładować max do 50%. Infolinia ktora jest czynna 24/7 oczywiście nia działa. Znaczy działa ale nikt nie odbiera połączenia.
Edit: Nagle magicznym sposobem wszystko zaczęło działać po 3 godzinach. Jaja po prostu. Działa i w aucioe i w apce.
 

Attachments

  • 2024-10-06 08.59.43.jpg
    2024-10-06 08.59.43.jpg
    193,1 KB · Liczba wyświetleń: 5
Last edited:

wuja7

Zadomawiam się
Żeby nie było, wszystkie te 3 auta to bliźniaki bo to platforma MEB. Silniki te same. Do zmiany APP310 po zmianie AP550. Pewnie zawieszenie jest bardzo podobne. Baterie te same.
Teraz masz jeszcze do wyboru FORDA Explorera, to też ta sama platforma MEB.
Sorry za zmiany tematu. Wróćmy do Q4. :)
A jednak nie do konca - tez tak myslalem, ale mam Q4 i ID.3 i jednak zawieszenie w ID.3 dziala zupelnie inaczej (gorzej, choc nie jakos zle) niz w Q4. To zupełnie inaczej zestrojone auto i pewnie ma inne calkiem komponenty zawieszenia, bo roznica jest po prostu duza. Oczywiscie porownuje podstawowe zawieszenie w Q4, a nie to po doplacie. Co do reszty (silnik i baterie) to prawda, ze to to samo. Predzej w ID.4 bedzie takie samo jak w Q4, ale to tez niekoniecznie, bo moze oni tak probuja odroznic auto dla ludu i auto premium.
 

wuja7

Zadomawiam się
Dzis kolejna "drobna" usterka oprogramowania. Nie da sie wysłać poziomu naładowania samochodu. A co ciekawe nie da sie też ustawić poziomu naładowania w samochodzie. Zostałem z samochodem który moge naładować max do 50%. Infolinia ktora jest czynna 24/7 oczywiście nia działa. Znaczy działa ale nikt nie odbiera połączenia.
Edit: Nagle magicznym sposobem wszystko zaczęło działać po 3 godzinach. Jaja po prostu. Działa i w aucioe i w apce.
U nas tez ciagłe jaja z oprogramowaniem - cos co wczoraj działało, dziś nie działa, np ustawienie z apki do ilu % ma sie ladować nagle nie daje zadnego efektu i tylko zmiana tego w aucie działa. Po kilku dniach dziala znowu dobrze... Niemcy nie umieją w programowanie i dlatego wydali 5 mld zeby dostac je od Riviana 🤦‍♂️
 

solik

Pionier e-mobilności
A jednak nie do konca - tez tak myslalem, ale mam Q4 i ID.3 i jednak zawieszenie w ID.3 dziala zupelnie inaczej (gorzej, choc nie jakos zle) niz w Q4. To zupełnie inaczej zestrojone auto i pewnie ma inne calkiem komponenty zawieszenia, bo roznica jest po prostu duza. Oczywiscie porownuje podstawowe zawieszenie w Q4, a nie to po doplacie. Co do reszty (silnik i baterie) to prawda, ze to to samo. Predzej w ID.4 bedzie takie samo jak w Q4, ale to tez niekoniecznie, bo moze oni tak probuja odroznic auto dla ludu i auto premium.
dokladnie takie same roznice sa w audi a3 i vw golfie - to samo ale jednak troche inne
 

Najnowsze dyskusje

Top