Audi Q4 e-tron / opinie

solik

Pionier e-mobilności
Może być tak (i pewnie tak będzie), że bardziej atrakcyjny będzie kolejny wynajem, może już nowszego autka.
Dlatego nie chce sie wiazac z elektrykiem na dluzej niz 3 lata - technologia sie rozwija z tygodnia na tydzien a my jestesmy testerami, za 3 lata 700km moze byc norma w jakims SR+
 

solik

Pionier e-mobilności
Z doświadczenia wiem że warto wykupić auto klasy Audi po leasingu APL i z góry wiadomo że suma opłat to 102-103% a nie jak w Arvalu pod 120%
Zapomniales ze w APL placisz rate od ceny katalogowej wiec co mieli zarobic juz zarobili, w Audi Classic Leasing 15-25% rabatu :) dolicz do raty miesieczny koszt ubezpieczenia (roczna polisa / 12) a w Arvalu nie wiadomo ile wynosi polisa bo to wlasna ubezpieczalnia a samochody biora hurtowo i maja znizke

chyba ze mowa o ofercie specjalnej APL gdzie rata liczona od ceny po rabacie ale to szczegolne przypadki
 

Michal

Moderator
za 3 lata 700km moze byc norma w jakims SR+
Nie ma raczej szans, żeby tak się stało. To Tesla wyznacza tutaj standardy, a Elon mówił o tym już kilka razy, że wystarczający zasięg w EV jest już osiągnięty i m.in. dlatego wycofał się z Plaid Plus, która miała mieć większą baterię.
Baterii jest i będzie za mało przez najbliższe 10 lat nawet jeśli będzie jakiś magiczny przełom więc nie liczcie na takie zasięgi. Przełom będzie najszybciej w bateriach "sieciowych" do bilansowania sieci przesyłowych, a raczej nie w tych do samochodów. To one w tej chwili wydają się najbardziej problematyczne i krytyczne, a Li-Ion tutaj jest dość drogi.
Jeśli chodzi o samochody, to mamy nadchodzące Tesla Semi i Cybertruck. Ze strony z zamówieniami Cybertrucka już zniknęły specyfikacje, bo nie ma szans, żeby mieli takie ilości baterii, żeby wyrobić się z produkcją taką jak jest zapotrzebowanie.
Tesla Semi nawet jeszcze nie planują rozpoczęcia produkcji, bo to bydle będzie zjadało 7-10x baterie TM3/Y, a raczej nie dadzą rady sprzedać tego za 7-10x cenę (1,8-2,5 mln pln), więc po prostu im się to nie opłaca dopóki jest popyt na TM3/Y. Z resztą w Semi bardzo ważne jest FSD, bo wtedy mogą za to krzyknąć dowolną cenę praktycznie, więc bardziej im się opłaca teraz dopracować ten projekt i dopiero startować z Semi...
Myślę, że przy obecnym ssaniu jakie mają, nie zajmą się nawet projektem Tesla Q (ten mniejszy hatchback "model 2" jak niektórzy go nazywają).

Duża sieć ładowania wystarczy żeby obecne zasięgi były wystarczające, a rozwijanie sieci SuC jest znacznie prostsze niż rozwijanie łańcuchów dostaw potrzebny do produkcji większych baterii.
 

vwir

Pionier e-mobilności
A myślicie że te obecne elektryki będą warte wykupu za 4 lata?
Podejrzewam że wtedy będzie zupełnie inna generacja baterii dlatego nie planuję wykupu. Przy obecnym rozwoju elektryków tylko tani najem jest pewny inne opcje są mocno ryzykowne.
Jeżdżę elektrykami od 5 lat. Co kilka miesięcy czytam takie teksty jak Twój. Wiesz co się zmieniło przez te 5 lat w technologii baterii? Nic. Zero. Trochę spadły ceny (ale też bez szału). Nic więcej.
 

Michal

Moderator
Tyle że 5 lat temu była tesla i dłuuuugo nic. Teraz, od 1-2 lat wszystkie firmy wchodzą w elektryki.
Od 5 lat tak wchodzą i coś wejść nie mogą :) Ja się nie przejmuję spadkiem wartości mojej TM3LR - jak rocznie straci 10% to max, a obstawiam, że po 3 latach będzie warta 80% ceny zakupu.
 

vwir

Pionier e-mobilności
A skąd. 4 lata temu zaczynał się ruch taki jak teraz. Wchodził nowy leaf, ioniq, od jakiegoś czasu już było Zoe, kia mówiła o eNiro, hyundai o konie, etc.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Jeżdżę elektrykami od 5 lat. Co kilka miesięcy czytam takie teksty jak Twój. Wiesz co się zmieniło przez te 5 lat w technologii baterii? Nic. Zero. Trochę spadły ceny (ale też bez szału). Nic więcej.
Nie trochę spadły ceny, tylko bardzo.
Do tego stopnia, że wykup wyleasingowanego 3 lata temu ev (innego niż tesla) obecnie byłby totalnie nieopłacalny.

Obecnie takie samo nowe możesz kupić za taką cenę, za ile musiałbyś wykupić stare,
Spytaj Bronka ile zapłacił za Leafa i policz, czy obecnie jest wart 50% tamtej ceny.....

Ioniqa już jako fabrycznie nowego, dealerzy sprzedawali z rabatem rzędu 30-40% od pierwotnej cennikowej ceny sprzed tych kilku lat.
 
Last edited:

narpaw

Nowy na Forum
Nissan leaf 5 lat temu miał zasięg 160km. Dopiero rok później wprowadził 2jkę z imponującym zasięgiem 240km. Obecnie standardem jest 400 km. Trochę się więc pozmieniało.
 

vwir

Pionier e-mobilności
Tak, dzięki niższym cenom 1kWh baterii zwiększyły się pojemności baterii. Ale - drodzy Poznaniacy - cały czas mówimy o "będzie zupełnie inna generacja bateri". Czyli o technologii, nie cenach. W technologii nie zmieniło się nic a nic. Jaka była chemia baterii taka nadal jest.

Tak swoją drogą - prawie 5 lat temu (dokładnie to początkiem 2017) kupiłem czteroletniego leafa za 48tys pln. Bezwypadkowego, z przebiegiem 50tys km. Ile dzisiaj musiałbym dać za czteroletniego leafa?

Bronek ile dał za nową Teknę? Pomiędzy 150 a 160tys? A ile dzisiaj kosztuje nowa Tekna? 152tys. Więc ten tego... To tak w kwestii cen...
 
Last edited:
Top