Autopilot na krajówce? Chyba wreszcie działa!

Wojtek Wawa

Tesla Model 3 LR RWD 2025
Chyba najbardziej drażni fakt, że mimo tego, że OpenStreetMaps z których zaciąga info o mapach (nawigację wytycza z algo od google, ale mapy ma od OSM) to nadal nie aktualizuje ich w obszarze w którym jeżdżę. Gdyby była opcja wymuszenia pobrania map dla np Polski to by było już super. Randomowo wskakuje 30kph i trudno, zostaje tak na całej długości głównej ulicy mimo 3 skrzyżowań :) Jeszcze do niedawna po prostu jechałem dalej na AP z wciśniętym pedałem przyspieszenia do tych 55/60, ale teraz po ostatnim update ekran błyska na niebiesko i wkur!@a nieziemsko bo przecież wg przepisów w danym miejscu jest nawet 70 (!) ale mapy mówią 30 więc pojedziesz 30. Eh...

Jeśli zacznie całość działać poprawnie, tak jak np w stanach, to ja z chęcią zapłacę za AP czy nawet za FSD. Ale niech to działa tak, jak działa w Stanach.
Mam tak samo na Połczyńskiej w Warszawie, kilka razy nagle hamuje i chce jechać 30 kmh. Irytujące, ale ogólnie AP działą 100 razy lepiej niż podczas jazd testowych w grudniu. Niebo a ziemia.
 

Michał spod Krakowa

Pionier e-mobilności
Chyba najbardziej drażni fakt, że mimo tego, że OpenStreetMaps z których zaciąga info o mapach (nawigację wytycza z algo od google, ale mapy ma od OSM) to nadal nie aktualizuje ich w obszarze w którym jeżdżę.
Jest nawet na ekranie napisane, że mapy od Google - z wszystkimi ich błędami. Edytuję trochę OSM, więc od razu bym zauważył, gdyby Tesla zaczęła ich używać.
 

Michał spod Krakowa

Pionier e-mobilności
Co do regulowania prędkości AP - od lat mam tak, że Tesla przyspiesza za odwołaniem ograniczenia. Pod warunkiem, że AP był załączony na wyższej prędkości. Jeśli AP włączysz w terenie zabudowanym - nie przyspieszy potem sam do 90kmh.

Na DK79 AP jedzie świetnie - zazwyczaj nie trzeba interweniować. Wyjątkiem jest chwilowe spowolnienie do 40kmh koło Niegoszowic. Kiedyś tam było takie ograniczenie i wciąż się do niego stosuje 🤔
 
Top