Autopilot na krajówce? Chyba wreszcie działa!

nabrU

Moderator
Taka moja obserwacja jeszcze z drogi powrotnej do domu. Jak AP włączyłem przed miejscowością (90), to zwalniał na ograniczeniu i przyspieszał po jego odwołaniu, dokładnie tak samo było z wjazdem w obszar zabudowany i wyjazdem z niego. Natomiast jak go włączyłem w obszarze zabudowanym (50), to po wyjechaniu z niego nie podniósł prędkości do dopuszczalnej (90).

Ja tak mam od kilku miesięcy. Nie pisałem o tym bo i tak nikogo zachowanie Tesli w UK nie interesuje na tym Forum :p
Więc stawiam raczej na mapy, a nie na soft
 

grypiomi

Fachowiec
Dziś we wsi pojawił się znak 30/h. Tesla pomimo skrzyżowań cały czas wyświetlała 30. Po opuszczeniu terenu zabudowanego nadal 30....
Czy wiecie kto w Polsce dostrcza Tesli dane nawigacjyjne? Google na pewno nie.
 

KrzysztofFly

Moderator
Właśnie o to pytam, bo nie wiem jak.
Tutaj jest tylko v12, a chciałbym zobaczyć bardziej dokładnie np. 12.6.4

View attachment 25559
Ja aż tak bardzo się na AP nie skupiam, bo w sumie na co dzień nie używam, jednak już przy dalszych trasach na S i A to i owszem. Tak na szybko znalazłem informację na:
1741200637668.png
 

piotrazz

Posiadacz elektryka
Gdzieś widziałem informację potwierdzoną danymi z jakichś systemów logujących statystyki, że trochę aut jeździ z FSD po europie w ograniczonym trybie. To było w poście nawiązującym do braku tłumaczeń w apce wersji FSD supervised. Ale po ogłoszeniu, że na razie nie ma deregulacji UNECE wrócili do poprzedniego opisu.

Może to zachowanie autopilota właśnie z wersji FSD. Może w menu serwisowym coś jest o wersji AP?
 

kaktus

Posiadacz elektryka
Praktycznie od początku używam autopilota tylko na ekspresówkach i autostradach - jazda po krajówkach z wiochami jest bardziej męcząca z autopilotem niż bez niego :) wykrywanie znaków jest super losowe, widzi znaki których nie ma od kilku miesięcy, nie podnosi ograniczeń. Testowo czasami włączę by utwierdzić się w przekonaniu że nie ma to absolutnie żadnego sensu :)
 

Daro76

Fachowiec
Ja używam autopilota (+ ciężarek+osłona kamery wewnątrz) na krajówkach zawsze jak jest duży ruch. Wtedy samochody i tak jadą z prędkością ok. +10km/h do limitu a tyle się na autopilocie da ustawić.
To że czasem się przestraszy ciężarówek, trudno. Nigdy się jednak nie zawiodłem żeby mi wyjechał z pasa, nie zauważył samochodu przed itd. bierze sam nawet ostre zakręty. Po ciężkim dniu w pracy uważam że jest to bezpieczniejsze niż gdybym tylko sam czuwał. Żeby było jasne ja nikogo do niczego nie namawiam - każdy robi na własne ryzyko - natomiast jak do tej pory nie spotkałem się z tak dobrze działającym systemem. No i realnie w takim zakresie autonomicznym jak się go trochę zrobi w konia ;)
 
Last edited:

Bronek

Pionier e-mobilności
Problemem są tylko to przestrzeganie prędkości wzięte z sufitu .Gdyby nie te odcinki byłoby ok . U mnie co jakiś czas jest dobrze po czym pojawiają się ponownie głupoty i to niemal zawsze na tych samych fragmentach drogi .Czasem co dziwne, w jedną stronę czyta dobrze a w drugą nie i to w tym samym miejscu.
Nawet s6 widzi tylko z jednej strony w drugą bywa iż jej nie rozpoznaje
 

Daro76

Fachowiec
Problemem są tylko to przestrzeganie prędkości wzięte z sufitu .Gdyby nie te odcinki byłoby ok . U mnie co jakiś czas jest dobrze po czym pojawiają się ponownie głupoty i to niemal zawsze na tych samych fragmentach drogi .Czasem co dziwne, w jedną stronę czyta dobrze a w drugą nie i to w tym samym miejscu.
Nawet s6 widzi tylko z jednej strony w drugą bywa iż jej nie rozpoznaje
Ja się już tak przyzwyczaiłem że po prostu wtedy się "budzę" pokieruje chwile do czasu jak już jest OK i dalej automat ;)
 

nosekbk

Model Y LR AWD 2024
Chyba najbardziej drażni fakt, że mimo tego, że OpenStreetMaps z których zaciąga info o mapach (nawigację wytycza z algo od google, ale mapy ma od OSM) to nadal nie aktualizuje ich w obszarze w którym jeżdżę. Gdyby była opcja wymuszenia pobrania map dla np Polski to by było już super. Randomowo wskakuje 30kph i trudno, zostaje tak na całej długości głównej ulicy mimo 3 skrzyżowań :) Jeszcze do niedawna po prostu jechałem dalej na AP z wciśniętym pedałem przyspieszenia do tych 55/60, ale teraz po ostatnim update ekran błyska na niebiesko i wkur!@a nieziemsko bo przecież wg przepisów w danym miejscu jest nawet 70 (!) ale mapy mówią 30 więc pojedziesz 30. Eh...

Jeśli zacznie całość działać poprawnie, tak jak np w stanach, to ja z chęcią zapłacę za AP czy nawet za FSD. Ale niech to działa tak, jak działa w Stanach.
 
Top