awaria ładowarki pokładowej

cooler

Pionier e-mobilności
Jeżeli wywalilo błąd po 15 minutach to bym się szarpnął i podjechał na najbliższy słupek AC i sprawdził czy jest to samo. A potem podjechał na DC i sprawdził czy na DC bez problemu - DC pomija ładowarkę pokładowa i wali wprost do baterii. Sprawdził bym DC choćby po to czy w ogóle mam jakieś opcje i dam rady gdzieś dojechać w razie czego
 

Cav

Pionier e-mobilności
Nie mam. Będę musiał podjechać do jakiegoś Greenwaya AC na testy. Póki co ładowałem na słupku AC raz, ale tylko testowo 20 minut, więc za krótko, żeby wyciągnąć wnioski. Wczoraj w domu ten błąd wywaliło dopiero po 2h od startu ładowania.
Masz pv?
Poobserwuj napięcie w sieci.

Może mieć tego typu problemy przy ładowaniu zbyt niskim prądem, albo zbyt wysokim.
To takie moje obserwacje - raz też coś takiego zauważyłem (dawno temu).
Ładowanie wtedy w nocy nie ruszyło, a napięcie było poniżej 200 V.

Z wysokim sobie na razie radzi, ale już drugie auto (Smart) strajkuje i powyżej 250V na jednej z faz nie chce ładować.
 

vwir

Pionier e-mobilności
No niestety na fabrycznym EVSE to samo. Po niecałych 15 minutach apka wywaliła alarm "Cannot start charging. Unexpected vehicle status" a na cegle zrobiło się jak niżej.
Nie sądzę, żeby to był problem "złego prądu", skoro to 2 różne gniazdka i 2 różne "ładowarki", tylko raczej coś po stronie samochodu...

View attachment 11387
Dostałeś GreenCell jako fabryczną cegłę?!
 

Cav

Pionier e-mobilności
No niestety na fabrycznym EVSE to samo. Po niecałych 15 minutach apka wywaliła alarm "Cannot start charging. Unexpected vehicle status" a na cegle zrobiło się jak niżej.
Moment, ale zdjęcie masz z jakiejś cegły GreenCell zapewne, a nie z fabrycznej.
 

nnnnn

Pionier e-mobilności
Chyba najlepszą radą jest to co pisał @cooler, sprawdź czy DC się ładuje i czy AC ze słupka się ładuje. Jeśli DC jest ok to może coś z ładowarką AC w aucie.
 

mimx

Fachowiec
Dziś po pracy jadę testowo na DC. Natłukłem dziś półsłużbowo 150 km, więc będzie pole do eksperymentów. Jeśli DC będzie OK, następny do testów będzie publiczny słupek AC.
Wczoraj wieczorem na 3f Zencar ładował się ponad godzinę bez błędów. Ale po 1:05h błąd wyskoczył i ładowanie się przerwało. Dziwny przypadek. Zaraz po rozpoczęciu ładowania robiłem eksperymenty z prądem domowym, tj. włączyłem czajnik i piekarnik, ale nie wpłynęło to specjalnie na napięcie podawane przez Zencara ani na sam proces ładowania. Przerwało się przy ok. 70%, gdy instalacja domowa była obciążona tylko samochodem w zasadzie.
 

mimx

Fachowiec
Masz pv?
Poobserwuj napięcie w sieci.

Może mieć tego typu problemy przy ładowaniu zbyt niskim prądem, albo zbyt wysokim.
To takie moje obserwacje - raz też coś takiego zauważyłem (dawno temu).
Ładowanie wtedy w nocy nie ruszyło, a napięcie było poniżej 200 V.

Z wysokim sobie na razie radzi, ale już drugie auto (Smart) strajkuje i powyżej 250V na jednej z faz nie chce ładować.

Nie mam PV jeszcze.
Napięcie "mała" cegła pokazuje w granicach 225-230V, "duża" w okolicy 410V. Ładuję wieczorami raczej i nie widać dużych wahań.
 
Top