awaria ładowarki pokładowej

vwir

Pionier e-mobilności
No to teraz kwestia techniczna, która powinna nieco rozjaśnić. Ładowarka trójfazowa 11kW w samochodzie składa się tak naprawdę z trzech modułów jednofazowych, każdy po 3,6kW. Gdy ładujesz trójfazowo to każdy moduł obsługuje jedną fazę. Z kolei gdy do ładowarki podpinasz jednofazowe evse to auto spina 2 lub 3 moduły równolegle (zależy od auta) żeby umożliwić ładowanie jednofazowe z mocą 7kW. W Twoim przypadku gdy chciałeś ładować prądem 12A to tak naprawdę w procesie ładowania brały udział dwa połączone równolegle moduły i każdy powinien pobierać 6A. Najwyraźniej był jakiś strzał w ładowarce i dwa moduły zamiast pobierać po 6A to zapewne chciały pobierać po 12A każdy.
 

deniro

Zadomawiam się
Daj znać czy chociaż dali ci auto zastępcze na czas naprawy i ile to im zajęło?
Inna sprawa to z ASO trzeba krótko, bo zawsze by aktualizację tylko chcieli wgrywać.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Byłem w ASO wczoraj. Pierwszy termin 28.06 :-( Jestem umówiony.
To jest wada od nowości, więc ja bym jeszcze od razu złożył formalną reklamację u sprzedawcy, z tytułu rękojmi.
Jakby miało się przeciągać, to rozpoczniesz walkę na gruncie cywilnym, z odstąpieniem/odszkodowaniem włącznie.
Gwarancja Ci takich praw nie daje.
A może przy okazji serwis sprzedawcy łaskawie zweryfikuje terminy i poprzesuwa rzeczy które mogą zrobić później.
 

mimx

Fachowiec
Sprawdzę jeszcze na słupku AC jak trochę wyjeżdżę baterię i na "obcym" prądzie na EVSE w weekend, zanim zacznę bardziej eskalować. Termin 28.06 nie jest dla mnie aż taki najgorszy, bo po 23.06 spada nam zapotrzebowanie na samochód ze względów szkolnych ;) A w sumie Niro jakoś tam się ładuje. Nie spodziewam się, żeby mi dali zastępczy na czas diagnozy.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Nie spodziewam się, żeby mi dali zastępczy na czas diagnozy.
Po to m.in. ta rękojmia.
Jak miałem kiedyś problem z nowym autem, to z pół roku z przerwami jeździłem zastępczymi.

Sprzedali zepsuty, niech się wykazują.
 
Last edited:

Franciszek

Nowy na Forum
Daj znać czy chociaż dali ci auto zastępcze na czas naprawy i ile to im zajęło?
Inna sprawa to z ASO trzeba krótko, bo zawsze by aktualizację tylko chcieli wgrywać.
Auto zastępcze w ASO Kia na czas naprawy to złożenie dostępności auta i dobrej woli (?), u mnie te dwa czynnniki były na tak 😀 i miałem zastępcze auto (zwykle nie EV)
 

Franciszek

Nowy na Forum
No to teraz kwestia techniczna, która powinna nieco rozjaśnić. Ładowarka trójfazowa 11kW w samochodzie składa się tak naprawdę z trzech modułów jednofazowych, każdy po 3,6kW. Gdy ładujesz trójfazowo to każdy moduł obsługuje jedną fazę. Z kolei gdy do ładowarki podpinasz jednofazowe evse to auto spina 2 lub 3 moduły równolegle (zależy od auta) żeby umożliwić ładowanie jednofazowe z mocą 7kW. W Twoim przypadku gdy chciałeś ładować prądem 12A to tak naprawdę w procesie ładowania brały udział dwa połączone równolegle moduły i każdy powinien pobierać 6A. Najwyraźniej był jakiś strzał w ładowarce i dwa moduły zamiast pobierać po 6A to zapewne chciały pobierać po 12A każdy.
A nie jest tak w Kia Niro że jednej fazy max to 3,6kW czyli max prad 16A?
A porobiłem w moim modelu był taki ze spięte były dwa moduły i w przypadku inteligentniej ładowarki EVSE po ktora kontoluje prądu ładowania auto brało więcej niż było ustawione i stad ładowarka EVSE zgłaszała błąd?
 

vwir

Pionier e-mobilności
A nie jest tak w Kia Niro że jednej fazy max to 3,6kW czyli max prad 16A?
A porobiłem w moim modelu był taki ze spięte były dwa moduły i w przypadku inteligentniej ładowarki EVSE po ktora kontoluje prądu ładowania auto brało więcej niż było ustawione i stad ładowarka EVSE zgłaszała błąd?
Nie. W każdym znanym mi aucie z trójfazową ładowarką pokładową można więcej niż 3,6kW na jednej fazie, w Niro na 100% też.
 

mimx

Fachowiec
Na "obcym" prądzie na fabrycznym EVSE 230V dzieje się to samo, więc można wykluczyć problemy z instalacją elektryczną u mnie w domu. Przy ładowaniu z AC zauważyłem, że dość głośno coś syczy / przelewa się pod maską w okolicy zbiorniczka wyrównawczego. Więc moja nowa ;) teoria jest taka, że coś tam jest zapowietrzone i przez to jakiś czujnik wywala błędy / przerywa ładowanie. Nie mam pojęcia jaki czujnik, ale pospekulować mogę. Tym niemniej pierwsza trasa (500 km przez weekend) za mną, przebieg zbliża się do 2kkm, za 9 dni diagnostyka. Dam znać w przyszłym tygodniu.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Na "obcym" prądzie na fabrycznym EVSE 230V dzieje się to samo, więc można wykluczyć problemy z instalacją elektryczną u mnie w domu. Przy ładowaniu z AC zauważyłem, że dość głośno coś syczy / przelewa się pod maską w okolicy zbiorniczka wyrównawczego.
Po jakim czasie?
Bo układ i baterię masz chłodzoną cieczą, więc normalne że coś się przelewa.
Ale żeby syczało to się nie spotkałem.
Wentylator się nie włącza?
 
Top