Mi tez bardziej chodzi o wieszak na rowery na haku a nie samą przyczepe
Z tego co wcześniej pisałem wynika, że takiego haka pod wieszak nie trzeba "wbijać" do dowodu rejestracyjnego. Za to wg diagnostów powinieneś mieć "wpis w dowodzie rejestracyjnym w polu F3 - jeśli są kreski nie można montować bagażnika, jeśli jest ta sama wartość co w polu F2 to można." Na fotce dowodu
@KrzysztofFly są niestety kreski :-( Natomiast analizując wszystkie wiadomości wychodzi mi, że:
1. Auto jest bez wątpienia przystosowane do przewożenia rowerów "na haku". Dowodzą temu auta z Niemiec czy UK, które takie haki legalnie posiadają. Możliwe do zakupu są haki dedykowane do e-C4 (link do przykładowego niemieckiego sklepu wyżej w tym wątku). Otrzymałem nawet foto tabliczki znamionowej od sprzedawcy (również wyżej w tym wątku).
2. W przypadku haka, który służy wyłącznie do montażu bagażnika rowerowego nie ma powodu wbijania w dowód rejestracyjny. Potrzebna jest tylko trzecia tablica rejestracyjna, co jest połączone z wpisem "bagażnik" w dowodzie rejestracyjnym.
3. Oczywiście jest ZABRONIONE podpinanie do tego haka jakiejkolwiek przyczepy.
4. Ewentualne problemy:
- kontrola policyjna - tutaj myślę, że ryzyko jest niewielkie. Jeśli Policjant zapyta dlaczego nie ma haka w dowodzie, należy mu pokazać tabliczkę znamionową haka oraz zaznaczyć, że nie ma przyczepy. Jak ktoś ma bagażnik rowerowy na klapę to też się go do dowodu nie wpisuje.
- okresowy przegląd w stacji diagnostycznej - bardzo szczegółowy diagnosta mógłby zakwestionować taki hak, skoro nie ma wpisu w polu F3 dowodu rejestracyjnego i go zatrzymać. Ciekawe ilu diagnostów ogarnia taki temat... ;-) Prędzej podejrzewam, że może pojawić się pytanie n.t. braku wpisu w dowodzie rejestracyjnym. Wtedy trzeba będzie pokazać tabliczkę znamionową i wyjaśnić, że to nie jest hak holowniczy tylko "stelaż do montażu bagażnika rowerowego" : -) W celu zminimalizowania ryzyka warto by odpiąć hak przed wizytą w stacji diagnostycznej ;-)
Biorąc pod uwagę wszystkie za i przeciw, skłaniam się do zakupu takiego haka i montażu w e-C4 gdy już przyjedzie (jest zamówiony). Hak i bagażnik już posiadam w innym aucie, więc to jest dla mnie najlepsza opcja. Porozmawiam też jeszcze z serwisem czy mi go zamontują - raczej nie przewiduję problemów, bo pewnie montaż przebiega identycznie jak w wersji spalinowej. Oczywiście biorę pod uwagę, że mogą się pojawić jakieś problemy na przeglądzie itp., choć wg mnie ryzyko małe. Gdybyś też się decydował możemy zrobić wspólne zamówienie w DE i podzielić koszty przesyłki na pół
