Bagażnik rowerowy Y

Synergia

Nowy na Forum
Najpierw sprawdź, czy Twoje auto ma homologację na montaż haka, bo bez tego nie zrobisz przeglądu. Nie wiem jak jest w Y, ale w 3 przed Highlandem trzeba było zamawiać auto z hakiem, bo inaczej zgodnie z prawem nie można było haka dołożyć. Nie wiem ile rowerów masz zamiar wozić, ale jeśli max 3 to polecam Spinder Tx2 z adapterem na 3 rower. Bagażnik składa się w pół minuty do rozmiarów dużej walizki. Bardzo podobny do Thule Epos 2, ale o prawie 2 tys pln tańszy. Świetnie pomyślane mocowanie rowerów, nie ma najmniejszych problemów niezależnie od konstrukcji ramy.
Okej, dzięki za radę, sprawdzę czy mogę dokupić hak a potem będę się zajmował bagażnikiem 😁
Do przewiezienia mam 4 sztuki rowerów, więc chyba Spindera nie użyję, ale i tak dzięki za podpowiedź :)
 

piotrazz

Posiadacz elektryka
Okej, dzięki za radę, sprawdzę czy mogę dokupić hak a potem będę się zajmował bagażnikiem 😁
Do przewiezienia mam 4 sztuki rowerów, więc chyba Spindera nie użyję, ale i tak dzięki za podpowiedź :)
Ja mam Thule Velocompact 926 + dostawka na dodatkowy rower. Szybko się montuje, prosto używa.
 

cooler

Pionier e-mobilności
Odgrzebuję temat, ale jestem zielony w temacie przewozu rowerów samochodem. Czy jedyną opcją, żeby nie mieć rowerów na dachu, jest bagażnik na hak? Bez haka nie da rady? Jeśli nie mam haka w Y LR to muszę najpierw dokupić hak?
Niekoniecznie, są bagażniki na 1-2 rowery podwieszane na klapie bagażnika:
 

Synergia

Nowy na Forum
Niekoniecznie, są bagażniki na 1-2 rowery podwieszane na klapie bagażnika:
2 rowery to niestety za mało :(
 

Paweł M.

Posiadacz elektryka
Ja do TMY zamawiałem hak głównie pod bagażnik na rowery. W poprzednim aucie miałem już dość dachowego. Kombi a i tak przez częste krótkie wypady z 4 rowerami, zmieniłem. Bagażnik na hak w moim przypadku jest dużo wygodniejszy. Łatwiejsze wkładanie i szybki demontaż.

mam bagażnik Hamron na 4 rowery. Ma długość 75cm, waży 17kg i na tą chwilę przewozi rowery 2x27,5 i 2x16. Od odbioru TMY w sierpniu miałem z 8-10 wypadów tak po 150km.
Zużycie prądu u mnie ok 3kw więcej, 19-22kw, głównie po krajówkach 80-90 i S do 120km.
W maju czeka mnie trasa 1100km, Chorwacja i trochę się obawiam ładowań, z tego co tu na forum przeczytałem mogą być problemy na SuC.

Z ciekawostek to od nowości mój hak był krzywy, kula z mocowaniem, które się wpina w belkę. Zgłosiłem do serwisu, sprawdzili i wymienili na nowy, co dziwne nadal jest krzywo, ale dużo mniej.

Kilka razy ciągnąłem przyczepę transportową, obciążona ok 200kg, bez plandeki, zużycie prądu 30kw przy 80-90km/h.
 

Hue Zarri

Posiadacz elektryka
Ja do TMY zamawiałem hak głównie pod bagażnik na rowery. W poprzednim aucie miałem już dość dachowego. Kombi a i tak przez częste krótkie wypady z 4 rowerami, zmieniłem. Bagażnik na hak w moim przypadku jest dużo wygodniejszy. Łatwiejsze wkładanie i szybki demontaż.

mam bagażnik Hamron na 4 rowery. Ma długość 75cm, waży 17kg i na tą chwilę przewozi rowery 2x27,5 i 2x16. Od odbioru TMY w sierpniu miałem z 8-10 wypadów tak po 150km.
Zużycie prądu u mnie ok 3kw więcej, 19-22kw, głównie po krajówkach 80-90 i S do 120km.
W maju czeka mnie trasa 1100km, Chorwacja i trochę się obawiam ładowań, z tego co tu na forum przeczytałem mogą być problemy na SuC.

Z ciekawostek to od nowości mój hak był krzywy, kula z mocowaniem, które się wpina w belkę. Zgłosiłem do serwisu, sprawdzili i wymienili na nowy, co dziwne nadal jest krzywo, ale dużo mniej.

Kilka razy ciągnąłem przyczepę transportową, obciążona ok 200kg, bez plandeki, zużycie prądu 30kw przy 80-90km/h.
Nie jedz z rowerami do Chorwacji. Ogólnie będziesz miał męczącą droge, sama droga bez rowerów jest juz męcząca. Moim zdaniem łatwiej będzie ci wypożyczyć rowery, o ile nie zamierzasz na nich jeździć codziennie a tylko okazjonalnie jako wypad.
Bagażnik jest fajny tak jak sam napisałeś do 150km. Jak jedziesz w trase na tyle krótką że nie musisz sie mierzyć z nieznanymi ładowarkami. Ja na TM3LR z 5 rowerami przejchałem 280km do Kościeliska i dotarłem do celu na 0%.

Jak jechałem do Kołobrzegu z 5 rowerami to doprawdy zmęczyłem się. Tesla bardzo słabo sobie poradziła z przewidywaniami zużycia, różnica w % od "zakładanych" do "rzeczywistych" to było 20%SOH. Pasażer co 2h musi wyszukiwac ładowarki które łykną dodatkowe 90cm lub pozwolą na parkowanie poprzeczne. Szukanie po zdjęciach i kombinowanie czy jak dojedizesz to ktoś ci własnie nie zastawi miejsca... szkoda nerwów.

Do Chorwacji jechałem pare razy, gdzieś tam napisałem post w tym temacie, do samej CRO jeszcze dramatu nie ma, ale jak jedziesz do Splitu lub co gorsza Dubrovnika to jest to masa pałowania się. Nie masz ładowarek między SuC albo są w tkaiej odległości że będziesz się wlekł. . Nie wiem skąd jedziesz, ale zakładam że Brno lub Olomuc będzie pierwszą łądowarką, to mam wątpliwości czy dojedziesz do Wiednia pod kolejną.
 

Hue Zarri

Posiadacz elektryka
To jeszcze dopisze jedną rzecz....

Załóż że przy targaniu rowerów, będzie na bank potrzebował 2 dodatkowych doładowań. O ile nie wycyrklujesz w SuC to lądujesz na Ionity czy innym drogim operatorze. Co oznacza ze za ładowanie nie zapłacisz 30EUR tylko 70. Za taką kase se rower poprostu wypozyczysz na miejscu
 

Paweł M.

Posiadacz elektryka
Nie jedz z rowerami do Chorwacji. Ogólnie będziesz miał męczącą droge, sama droga bez rowerów jest juz męcząca. Moim zdaniem łatwiej będzie ci wypożyczyć rowery, o ile nie zamierzasz na nich jeździć codziennie a tylko okazjonalnie jako wypad.
Bagażnik jest fajny tak jak sam napisałeś do 150km. Jak jedziesz w trase na tyle krótką że nie musisz sie mierzyć z nieznanymi ładowarkami. Ja na TM3LR z 5 rowerami przejchałem 280km do Kościeliska i dotarłem do celu na 0%.

Jak jechałem do Kołobrzegu z 5 rowerami to doprawdy zmęczyłem się. Tesla bardzo słabo sobie poradziła z przewidywaniami zużycia, różnica w % od "zakładanych" do "rzeczywistych" to było 20%SOH. Pasażer co 2h musi wyszukiwac ładowarki które łykną dodatkowe 90cm lub pozwolą na parkowanie poprzeczne. Szukanie po zdjęciach i kombinowanie czy jak dojedizesz to ktoś ci własnie nie zastawi miejsca... szkoda nerwów.

Do Chorwacji jechałem pare razy, gdzieś tam napisałem post w tym temacie, do samej CRO jeszcze dramatu nie ma, ale jak jedziesz do Splitu lub co gorsza Dubrovnika to jest to masa pałowania się. Nie masz ładowarek między SuC albo są w tkaiej odległości że będziesz się wlekł. . Nie wiem skąd jedziesz, ale zakładam że Brno lub Olomuc będzie pierwszą łądowarką, to mam wątpliwości czy dojedziesz do Wiednia pod kolejną.
Bardzo Tobie dziękuję za te cenne informacje, muszę to jeszcze raz mocno przemyśleć żeby nie wpakować się w kłopoty i zdecydować czy jechać EV czy jednak pożyczonym Dislem.

Trasa Wrocław-Cikat, to Północna Chorwacja, można jechać przez Zagrzeb albo przez Lublane.
W PL na Greenway i Ionity nie miałem problemów z ładowaniem i nie zakładałem problemów na SuC.
Na karcie DKV na Ionity poza PL mam niby stawkę 0,6eur, muszę to sprawdzić.
 
Top