Bez ściemy... czyli nasze realne zuzycie kWh...

Bronek

Pionier e-mobilności
Ja boję się przy dużej prędkości że ktoś z przeciwka zetnie zakręt , dlatego zmniejszam gałką prędkość przed takimi ostrymi zakrętami w dużym ruchu.
To nie jest tak że FSD czy AP zwalnia nas z kontroli. Tesla bardzo dobrze trzyma pas ale nie wszędzie jest to bezpieczne i nie wszędzie mamy gwarancję reakcji. To nie idealny świat, ale inne auta robią to moim zdaniem gorzej lub nie pozwalają na to na co pozwala Tesla. Trzeba pamiętać, że jesteśmy też obywatelami drugiej kategorii w wymiarze autonomii jazdy.
Jazda z AP/FSD jest mniej męcząca od zwykłej, tylko wymaga pewnej wprawy i kompromisu między tym co można a co obiecano. No i treningu
 

Michal

Moderator
Miałem jeszcze taką sytuację że z przeciwka samochód wymijał rowerzystę grzybiarza i lekko wjechał na mój pas .. był dosyć blisko i ja bym odbił w prawo a Tesla jakby nic poleciała prosto .. na ekranie nic nie pokazała. 🤔

Koledzy mają jakieś obserwacje w tej materii?
Jesteś pewny, ze wjechał na Twój pas, czy tylko zbliżył się mocno do linii? Dosłownie dzisiaj miałem taką sytuację na A2 z TIRem, który wjechał na mój pas na szerokość opony jakieś 100-200 metrów przede mną i auto elegancko, spokojnie zwolniło ze 140 do około 110 kmh, a jak wrócił na swój pas, to przyśpieszyło. Byłem bardzo miło zaskoczony, bo z radarem była panika w takich sytuacjach - piszczenie i hamowanie na maxa.

@Michal z jakiej apki ten wykres na dole? Coś Teslowego? Nie musiałbym wtedy włączać Garmina.
Używam TezLab, ale niestety te wskazania prędkości nie wiem skąd biorą, bo niestety nieraz zdarzają się tam głupoty. Tym razem było ok, ale zdarza im się pokazywać jakieś głupoty, więc pod względem obserwacji prędkości nie mogę polecić. Zużycie energii wydaje się być poprawne, a to mnie interesuje. Moim zdaniem są lepsze aplikacje. Poniżej screen pokazujący przykładowe głupoty -nie jechałem w żadnym momencie 190 kmh, choć reszta się raczej zgadza:
ev.jpg

Ps. W tych wszystkich apkach trzeba dać dostęp do api Tesla, więc nie wszyscy to lubią. Ja już dałem tej i nie chce mi się zmieniać.
Ps. 2. Darmowa wersja aplikacji TezLab ma limit 7 dni oglądania danych.

Jeszcze przyznam tylko rację @Bronek - auto trzyma się środka aż za bardzo i na zakrętach to często jest problemem bo ludzie naturalnie ścinają, wjeżdżając nawet na pas po wewnętrznej i wtedy może robić się niebezpiecznie. Trzeba uważać na wąskich drogach z dwoma pasami i mocnymi zakrętami.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Oczywiście, że zmuszał tym bardziej, że SuC był oblegany, więc chciał mnie naładować w Poznaniu do 70% i puścić dalej do Lućmierza. Tylko nie ma w mapie, że tam są roboty drogowe i trzeba w kółko jeździć, a ja chciałem tego uniknąć.
Ustawiłem ładowanie do 100% i jak dobił, to ustawienie trasy udało się zrobić bezpośrednio.
Ale mi się podoba ten nowy widok! Całą drogę miałem włączony i elegancko sobie dobierałem prędkość, żeby dojechać na 5%. Wypas!
Śmiesznie widać jak zwiększałem prędkość powoli na początku trasy :)
View attachment 7152

O miodzie przypomnij mi jak mielibyśmy się spotkać, to zabiorę.

Ps. Te 100% trochę dla Ciebie ładowałem - przy max naładowaniu pokazuje mi 517 km ;)

Czyli moje 501km przy duzych trasach, wielu ladowaniach DC, w tym kilkunastu do 100% i prawie 59000km mowia ze bateria jest w dobrej kondycji ;) dziekuje !
 

viallos

Pionier e-mobilności
W tych wszystkich apkach trzeba dać dostęp do api Tesla, więc nie wszyscy to lubią.
Dzięki za info. Też nie mam zaufania więc raczej pozostanę przy Garminie w razie potrzeby.
Pomyślałem jeszcze o ODB2 i końcówce którą mam dzięki której mógłbym sparować z kamerką Virb która wtedy rejestruje różne parametry i potem można z tego zrobić fajny filmik ... coś w poniższym stylu, ale jak zobaczyłem jak się do tego gniazda dostać to mi się odechciało.
1665900305576.png


Jesteś pewny, ze wjechał na Twój pas, czy tylko zbliżył się mocno do linii?

Jestem pewny że jednym kołem wjechał ... to jest wąska droga i nie wyprzedzisz tam rowerzysty bez wjechania na przeciwny pas. Ale moja sytuacja jest zupełnie inna od Twojej gdyż jak rozumiem ty jechałeś z TIRem na dwupasmówce w jednym kierunku i według mnie Tesla wtedy pokazuje pojazdy na dwóch pasach i info na ekranie jest jakby pełniejsze.
Jak jadę zwykła droga to pokazuje mi tylko mój pas i nie ma na nim samochodów jadących z naprzeciwka.

Tesla bardzo dobrze trzyma pas ale nie wszędzie jest to bezpieczne i nie wszędzie mamy gwarancję reakcji. To nie idealny świat, ale inne auta robią to moim zdaniem gorzej lub nie pozwalają na to na co pozwala Tesla.
@Bronek w końcu doczekałem się na twój wpis dotyczący AP która najbliżej odpowiada moim wyobrażeniom.

PS chyba dyskusja o tym nie w tym wątku gdyż to miało być nasze zużycie :cool:
 
Last edited:

Bronek

Pionier e-mobilności
@Bronek w końcu doczekałem się na twój wpis dotyczący AP która najbliżej odpowiada moim wyobrażeniom.

PS chyba dyskusja o tym nie w tym wątku gdyż to miało być nasze zużycie :cool:
"gdyż to miało być nasze zużycie" i jest ale nerwów :)
Ci co mają :
podstawowy AP powinni być zadowoleni
Z rozszerzonym, zaciekawieni pełni nadziei
Z pełnym FSD - wk. wieni,
Ja mam pełny i tylko to co jest CECHĄ NARODOWĄ powtrzymuje przed samookaleczeniem czyli że mam taniej od wielu innych.
 

nabrU

Pionier e-mobilności
Ja boję się przy dużej prędkości że ktoś z przeciwka zetnie zakręt , dlatego zmniejszam gałką prędkość przed takimi ostrymi zakrętami w dużym ruchu.

Jak to u mnie mawiają 'genuine question' mam (i sorki za off-topic): Tesla lecąc na tempomacie (czy jak to się tam u Was nazywa) nie zwalnia na ostrych zakrętach dobierając jakąś sensowną prędkość?
 

Michal

Moderator
Jak to u mnie mawiają 'genuine question' mam (i sorki za off-topic): Tesla lecąc na tempomacie (czy jak to się tam u Was nazywa) nie zwalnia na ostrych zakrętach dobierając jakąś sensowną prędkość?
Zwalnia (zwykle) ale i tak zawsze trzyma się środka pasa i to niestety jest problem, bo większość kierowców ścina, więc jeśli skręcamy w prawo, to naturalnie sami jechalibyśmy bliżej prawej krawędzi, a auto jadące z naprzeciwka ścianałoby trochę nasz zakręt ale miałoby dużo miejsca na taki ścinanie. Autopilot jedzie równo środkiem.
Nieraz kiedy zwolni za mało, i durne przepisy UN wchodzą do gry, to auto zaczyna świrować i mocno hamuje oraz wydaje sygnały dźwiękowe. Przy czym takie rzeczy po pierwsze działy się częściej z radarem (teraz jeździ znacznie lepiej i hamuje wcześniej), a po drugie, to musi być naprawdę ostry zakręt - taki z ograniczeniem 40 kmh przy jeździe drogą 80 kmh.
Jak nie zdąży wyhamować wchodząc w zakręt to świruje, a niestety nadal znaki z ograniczeniami prędkości są aplikowane dopiero po ich minięciu, a to często może być już za późno.
 

Bronek

Pionier e-mobilności
Jak to u mnie mawiają 'genuine question' mam (i sorki za off-topic): Tesla lecąc na tempomacie (czy jak to się tam u Was nazywa) nie zwalnia na ostrych zakrętach dobierając jakąś sensowną prędkość?
Zwalnia, kiedyś to robiła nawet za mocno itd. To ewoluuje.
Dzisiaj po raz pierwszy gdy zmywałem wycieraczkami robale (mało skutecznie) otrzymałem komunikat O zmniejszeniu prędkości na autopilocie z powodu pogorszenia widoczność! Nigdy przez te lata takiego nie miałem. Albo go wcale nie było, wtedy albo FSD siadało i już nie prowadziła. Tylko dwie niebieskie a linie nie jedna.. Komunikaty owszem były ale o zasłoniętych kamerkach
No druga sprawa, bo ni z gruchy ni pietruchy, nagle czerwona kierownica, i pomimo że przejąłem kierowanie to się obraziła i FSD stop. Tu podejrzewam kamerkę wewnętrzną , bo robiłem różne rzeczy niekoniecznie wyglądając na skoncentrowanego na jeździe. Wszysko na S6.
 
Last edited:

nabrU

Pionier e-mobilności
@Michal i @Bronek, dzięki za info.
Jak sądzę wiele tych automatycznych 'ficzerów' w samochodach (nie tylko EV) zależy od firmware'u, map GPS na dany kraj itp, ale także od stylu jazdy kierowców czy nawet oznakowania pionowego czy poziomego w danym kraju.
Ja na przykład będąc w PL zauważyłem, że nie da się jechać na tempomacie z automatycznym dostosowaniem limitu prędkości w ID.3 (zero problemu z tym w UK i używam tego na co dzień nawet w mieście). Samochód 'głupieje' bo zapewne ilość znaków w PL wprowadza go w stan zdziwienia i mam podejrzenia że dane ograniczeń prędkości map VW też mogą nie odzwierciedlać rzeczywistości (ID.3 bierze limit prędkości z kamerki, ale backup idzie z map).

Dobra, koniec off-topicu :rolleyes:
 
Top