Bez ściemy... czyli nasze realne zuzycie kWh...

consigliero

Pionier e-mobilności
Nasza wycieczka była bardziej budżetowa, jedyna autostrada to gdy musieliśmy się dostać do szybkiej ładowarki koło Slawońskiego Brodu, aby dojechać do Sarajewa na kwaterę. Za płatne ładowarki wyszło nie więcej niż 350 PLN
 

Attachments

  • 6E19FF50-120A-46A7-B1A4-5C240989AD22.jpeg
    6E19FF50-120A-46A7-B1A4-5C240989AD22.jpeg
    319,3 KB · Liczba wyświetleń: 62

Mat

Zadomawiam się
Taka mała obserwacja i coś do analizowania dla Michała ;)

Wspomniana już kiedyś trasa Warszawa-Kraków pokonana w poniedziałek. Start 6 rano, SOC100%, SOC po dojeździe 8% temperatura od 9-11 stopni. Umiarkowany wiatr z kierunków bocznych/czołowych. I teraz na całej długości ekspresówki tempomat ustawiony na 140 km/h (wiem za dużo) sporo tirów wyprzedzających się nawzajem więc trasa raczej szarpana z dużą ilością przyspieszeń i hamowań. Czas 3h 8min do ścisłego centrum grodu Kraka z małymi objazdami robót więc nieźle, ale

Powrót z Krakowa do Wawy wczoraj, start po 16tej z SOC 100%. Czas 3h 36min z czego dokładnie 30min zajęło wydostanie się z centrum Krakowa pomimo bus pasa. Temperatura 21-16 stopni. Bezwietrznie. Cała ekspresówka pokonana płynnie z tempomatem na max 125km/h
SOC po dojeździe 27% !!!

Wnioski:
LFP kocha temp 20 stopni a prędkość 125 km/h wydaje się być idealna do długich przelotów w rozsądnym czasie.

Zużycie na zdjęciach żeby nie było, że konfabuluję :)
Chyba lubię to auto!
 

Attachments

  • 20220912_090929.jpg
    20220912_090929.jpg
    3,3 MB · Liczba wyświetleń: 85
  • 20220913_194718.jpg
    20220913_194718.jpg
    2 MB · Liczba wyświetleń: 82

PiotrS

Posiadacz elektryka
Hahaa, zawsze można powiedzieć, że z górki było. Ostatecznie Kraków jest ok 280 m wyżej od Warszawy :)
To tak musi być. Z Warszawy do Gdyni, z górki, miałem dużo niższe zużycie niż z Gdyni do Warszawy. Prawie bez wiatru.
 

Michal

Moderator
Taka mała obserwacja i coś do analizowania dla Michała ;)

Wspomniana już kiedyś trasa Warszawa-Kraków pokonana w poniedziałek. Start 6 rano, SOC100%, SOC po dojeździe 8% temperatura od 9-11 stopni. Umiarkowany wiatr z kierunków bocznych/czołowych. I teraz na całej długości ekspresówki tempomat ustawiony na 140 km/h (wiem za dużo) sporo tirów wyprzedzających się nawzajem więc trasa raczej szarpana z dużą ilością przyspieszeń i hamowań. Czas 3h 8min do ścisłego centrum grodu Kraka z małymi objazdami robót więc nieźle, ale

Powrót z Krakowa do Wawy wczoraj, start po 16tej z SOC 100%. Czas 3h 36min z czego dokładnie 30min zajęło wydostanie się z centrum Krakowa pomimo bus pasa. Temperatura 21-16 stopni. Bezwietrznie. Cała ekspresówka pokonana płynnie z tempomatem na max 125km/h
SOC po dojeździe 27% !!!

Wnioski:
LFP kocha temp 20 stopni a prędkość 125 km/h wydaje się być idealna do długich przelotów w rozsądnym czasie.

Zużycie na zdjęciach żeby nie było, że konfabuluję :)
Chyba lubię to auto!
No to jedziemy z analizowaniem :D

Zakładam, że w obu przypadkach warunki startowe były identyczne, czyli nie przygotowywałeś auta do jazdy przed ruszeniem albo w obu przygotowywałeś. Chodzi mi o jakieś działania mogące nagrzać baterię z gniazdka przed ruszeniem - ustawienie planowanej godziny odjazdu albo przygotowanie kabiny przed startem.

W poniedziałek około 6-9 rano miałeś wiatr boczny na trasie około 5m/s [źródło]. To powinno dać około 0,5 kW większe zużycie niż bez wiatru [źródło].
Wczoraj 16-20 miałeś raczej wiatr w plecy około 3 m/s [źródło]. To powinno dać około 0,5 kW mniejsze zużycie niż bez wiatru.
Daje to wpływ wiatru sumarycznie około 10Wh/km - 170 -> 160 Wh/km
Jazda z prędkością 125 kmh zamiast 140 kmh powinna dać około ~10% oszczędności w zużyciu energii [źródło].
Daje to wpływ mniejszej prędkości około 160 -> 144 Wh/km
U Ciebie wyszła różnica ~18% (170 -> 139 Wh/km), więc reszta to pewnie temperatura i nasłonecznienie (nawet jak temperatura jest niska, ale świeci słońce, to tesla dość mocno się nagrzewa).

To tak na szybko ;)
 
Last edited:

Mat

Zadomawiam się
No brawo! Strach sie bać do jakich wniskow bys doszedł majac wiecej czasu :)
W obu przypadkach bateria naładowana do 100% i przygotowana na godzinę wyjazdu. Podczas powrotu temperatura przez około 70% trasy utrzymywała się w okolicach 20 stopni dopiero gdzieś koło Białobrzegów zaczęła spadać. Zgadzam się z tobą że wiatr temp i prędkość miały główny wpływ jednak jest jeszcze jeden bardzo ważny czynnik. Płynność jazdy. Podczas powrotu może 3-4 razy ktoś mnie spowolnił na S7 a Tesla sobie delikatnie pobierała prąd, podczas gdy droga do Krakowa daleka była od ideału. Ciągle hamowanie i przyspieszanie do zadanej prędkości. Pomimo rekuperacji, wpływ na zużycie znaczący. W załączeniu zdjęcie ze zużycia w miejscu gdzie S7 się kończy.
 

Attachments

  • 20220912_080542.jpg
    20220912_080542.jpg
    1,5 MB · Liczba wyświetleń: 68

Arrczi

Fachowiec
Ta ładowarka to jakaś parodia. Powinien ją sukcesywnie odwiedzać sam Elon wraz z dziennikarzami najlepiej i demonstrować jak się wychodzi przez bagażnik 😳 to w ramach promowania elektromobilnosci… myśle że mógłby podjechać tez Matełusz swoją Izerą 😂
Dlatego uważam, że od frontu jak w Kijankach jest super z gniazdem ładowania.
 

newbe

Posiadacz elektryka
Witam,
Wciąż czekam na soft 2022.36 z nową aplikacją o zużyciu energii.
Moje wyliczenia realnego zużycia energii w Tesli Model 3 LR za 2200 km w Sierpniu 201 Wh/km przy raportowanym zużyciu 156 Wh/km (TeslaFi na podstawie tego co na ekranie Telsa pokazuje).
Ale samochód ponad 8 godzin minimum 3 razy w tygodniu stał na parkingu burzowym z włączonym Sentr….
Plus obliczam sobie realne koszty teraz i robię prognozę kosztów na 2023 po wyczerpaniu limitu…
 

Najnowsze dyskusje

Top