Bez ściemy... czyli nasze realne zuzycie kWh...

Michal

Moderator
Jazda w Bieszczady i po Bieszczadach (bardzo dynamicznie):
sectiondriven [km]time driven [h]speed [km/h]bat. startbat. endenergy [kWh]used [Wh/km]
Kraśnik217,92,12102,880%16%45,3207,8
SuC Trzebownisko120,11,13106,341%10%21,9182,6
Przysłup143,02,9249,061%26%24,8173,2
day 1174,22,9359,580%41%27,6158,4
day 288,92,0543,480%57%16,3183,1
day 3151,31,6591,780%42%26,9177,7
day 477,32,1835,580%60%14,2183,1
SuC Trzebownisko143,52,8550,480%54%18,4128,2
Ryki222,51,93115,395%30%46,0206,7
Dom110,01,02107,844%12%22,6205,8
sum1448,720,7869,7263,9182,2

Tutaj mały wykres ze zużycia jeżdżąc po Bieszczadach :D
ev.jpg
 
Last edited:

Mat

Zadomawiam się
To i ja dorzucę małą trasę:
TM3 SR+ '22
Bielsko-Biała - Warszawa wczoraj, start 19:15, temp 23-19 stopni czas 3:55h średnia 96km/h. Przejechane 376km zużyte 56kWh, średnie 149Wh/km. Pół drogi to ulewy :( wyjechane na SOC 100% dojechane na 3% ;)
 

Mat

Zadomawiam się
Klucz do sukcesu to płynna jazda. Ktoś na forum już poruszał temat pałowania auta np na autostradzie, a uzysk czasowy jest mizerny za to zużycie czy to paliwa czy prądu nieporównywalnie większe. Jadąc nie przekroczyłem 130 km/h, bateria i temperatura w środku 20 stopni przygotowane przed podróżą. Jechaliśmy we dwójkę z dwiema walizkami i jakimiś gratami więc nie na pusto.
Pierwotnie SOC na koniec trasy Tesla podawała 12% i własciwie do połowy trasy zanim zaczęły się ulewy kręciła się koło tego wyniku.
Ciekawostka, pierwsze 45km pokonane ze zużyciem w okolicach 90Wh/km - "Widocznie z górki Panie było" :)
 

Michal

Moderator
Naprawdę niesamowity wynik. ABRP pokazuje że trzeba by jechać max 110 kmh żeby dojechać z 1% i to bez deszczu. Gratulacje!
 

Mat

Zadomawiam się
Dzięki Wielkie :) W moim przypadku ABRP faktycznie zaniża zasięgi. Mam taką trasę Warszawa - Kraków dokładnie 298km, którą pokonuję dwa razy w miesiącu. TM3 zrobiłem ją przez wakacje 4 razy i SOC po dojeździe na miejsce pokazywał od 15% do 19%. Najlepszy wynik przy 120km/h na tempomacie na S7 najgorszy - trochę szybciej ;) jak mi się spieszyło. ABRP najwyższy wynik pokazuje SOC 17% gdy degradacja baterii w ustawieniach jest ustawiona na zero. W standardzie jest 5%. Tak więc myślę że ABRP uśrednia wyniki i lokuje się po bezpiecznej stronie, czemu właściwie trudno się dziwić. Tak czy inaczej dobrze że mamy alternatywę dla Softu tesli, choć w tym konkretnym przypadku autko wydaje się wiedzieć lepiej.
 

solik

Pionier e-mobilności
Ja mam SR+ z Q4 i tez nawigacja wbudowana pokazuje realniejsze dane niz ABRP (ten jest zbyt pesymistyczny, odchyl czesto wynosi nawet 10%)
 

newbe

Posiadacz elektryka
Witam!
Przy okazji podsumowania rzeczywistych kosztów ładowania Tesli to policzyłem rzeczywiste zużycie energii za Lipiec i 2369 km w mojej Model 3 LR.
Tesla Fi podaje ~16 kWh, a podlicznik w garażu - 20.2! kWh za 100 km.
Ale liczyłem koszty, więc z abonamentem Ionity którego nie użyłem wyszło 15,5 złotych za 100 km.
🇵🇱Tesla: Prawdziwe koszty prądu lipiec-sierpień 2022
A ekran Tesli nie pokazuje przede wszystkim wszystkich wydatków energii w trybie Park, najwięcej bierze klima póki w samochodzie siedzimy lub robimy pre-conditioning.
A na drugim miejscu - Sentry…
Ale warto oddzielną analizę przeprowadzić.
Zauważyliście że Trip Computer Tesli pokazuje mniej niż TeslaFi w trakcie jazdy?
 

Michal

Moderator
Dzisiejszy przejazd Warszawa - Słupsk:
  • Start z 92%
  • W Ciechocinku ładowanie 25% - 78% przez 19 minut.
  • Dojazd na miejsce z 13%
  • Dystans 511 km
  • Z procentów wynika: zużyte 130% -> 91,65 kWh (zakładając baterie 70,5) -> 179 Wh/km
  • Auto pokazuje zużycie 85 kWh i 167 Wh/km
  • Przy czym auto w sumie prawie godzinę stało z włączoną klimatyzacja - trochę na SuC, a trochę podczas reperowania osłony ;)
  • Czas jazdy 5:30 -> średnia prędkość 93 kmh
  • Zjazd z A1 w Kopytkowie
 
Last edited:

pluto

Pionier e-mobilności
TM3 LR 82 kWh LG M50 po 5,5 miesiącach od kupna dziś stuknęło 15 000 km - średnie zużycie energii 137 Wh/km
- jazda głównie po mieście i po drogach krajowych w promieniu 200-300 km od domu (raz w tygodniu trasa Zielona Góra - Berlin),
- opony całoroczne Kleber Quadraxer 2 235/45 R18 98 W - 2,9 bar (azot) - kołpaki AERO
- najdłuższa trasa bez ładowania 510 km (drogi krajowe)
- degradacja baterii ok. 1% (ładowanie w większości DC 50 kW i AC 11 kW (dom))

IMG_20220827_082231.jpg
 
Top