Bez ściemy... czyli nasze realne zuzycie kWh...

krzyss

Pionier e-mobilności
To miejsce po prawej jest idealne dla oczojeba (i jemu podobnych, z ccs z przodu) 🤣 W Ciechocinku też to jest najlepsze miejsce, ale trzeba nieco najechać na pasy..
View attachment 5737

Pozdrawiam
Dziala Ci SuC w Polsce do ladowania Oczojeba ?
 

JareG

Pionier e-mobilności
Dziala Ci SuC w Polsce do ladowania Oczojeba ?
A skąd, a szkoda - do Ciechocinka mam niedaleko.. 🤣
To był test z czasu, gdy Tesla po rozpoczęciu walk na Ukrainie udostępniała SC. Ale nie udało mi się naładować :D

BTW: Wydaje mi się, że auta z ccs z przodu będą najmniej problematyczne na udostępnionych SC :)

Pozdrawiam
 

Cup

Fachowiec
No i przebiłem 6500 km w dwa miesiące w IONIQ 5. Koszty jazdy cały czas cieszą, a gdybym się nie spieszył na drogach szybkiego ruchu na dłuższych przelotach to chyba w ogóle nie czułbym wydatków na energię w kieszeni.
Nawet infrastruktura na trasie na razie jest bardzo łaskawa i nie utrudnia życia awariami, czy korkami.
P_20220706_195250~2.jpg

P_20220706_201501~2.jpg
 

Michal

Moderator
Kolejny wyjazd, kolejna porcja danych.
  • Trasa Warszawa - Gorzów w piątek i Gorzów - Warszawa w niedzielę.
  • Jazda "tam" była raczej pod wiatr (7 m/s), powrót raczej z wiatrem (5 m/s) - pięknie widać to w zużyciu.
  • Prędkość raczej w górnej granicy dopuszczalnej (A - 145 km/h i S - 130 km/h).


wherestartendstartendused[kWh]charged[kWh][km]time[km/h]charge[Wh/km]
Warszawa09:1880%
SuC Lućmierz10:4611:0640%85%40%28,945%32,5142,301:2897,0200:20203,0
SuC Poznań12:5013:2818%91%67%46,973%51,1196,101:44113,1300:38239,2
Gorzów15:0543%48%34,0145,501:3790,00233,7
There sum155%109,8118%83,60483,904:49:00100,4600:58:00226,9
Gorzów12:2770%
SuC Poznań13:5514:2722%80%48%33,458%40,3161,701:28110,2500:32206,3
SuC Lućmierz16:0916:2321%68%59%41,947%33,4196,601:42115,6500:14213,3
Warszawa18:1832%36%25,3135,201:5570,54186,9
Back sum143%100,5105%73,70493,505:05:0097,0800:46:00203,7
Whole298%210,3223%157,30977,409:54:0098,7301:44:00215,2
 
Last edited:

SamochodyElektryczneKRK

Zadomawiam się
Drugi test autostradowy, tym razem Nissanem Leaf II generacji (40 kWh).

- ponad 70-kilometrowy odcinek autostrady A4 między Tarnowem a Krakowem.
- duża prędkość na liczniku (140 km/h),
- wysoka temperatura powietrza (30-31 stopni Celsjusza), więc włączona klimatyzacja, oraz wcale niemały ruch na A4.

WYNIK:

Ano po 74,1 km przejazdu, średnie zużycie na tym dystansie z tempomatem na 140 km/h (przy średniej prędkości 128 km/h) wyszło - 20,9 kWh/100 km.

Szczegóły w filmie:

Według mnie mniej niż myślałem. A Wasze doświadczenia z takimi prędkościami? W tym modelu? W innej marce?
 

Cav

Pionier e-mobilności
Widzę, że w elektryku nie da się pogonić na autostradzie te 145 km/h żeby dojechać szybciej.
To zależy.

Jeśli zasięgu i tak wystarczy, to się da.
Jeśli to wymusi dodatkowe ładowanie, to wtedy zależy od możliwości ładowarki i auta.

We współczesnym elektryku nadal może to być możliwe, ale Leaf do nich nie należy.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Widzę, że w elektryku nie da się pogonić na autostradzie te 145 km/h żeby dojechać szybciej.
Jak sa czesto ladowarki to mozna jechac 140, ale to glownie DE i inne kraje z gesta siecia. Jezdzisz wtedy 5-65% i ladujesz 120-200kW baterie i jest szybciej. W naszych Polskich warunkach rpzy ladowarkach oddalonych 10km od autostrady i mocowo 50-90kWh tak sie nie oplaca.
 

consigliero

Pionier e-mobilności
Dawno, dawno temu, w czasach gdy jeździłem często do Szwajcarii oplem kadetem i z przekraczaniem granic potrafiłem po 12 godzinach być w Szwajcarii. Pamietam że poznaliśmy w tamtych czasie biznesmena robiącego w reklamie który chciał otworzyć przedstawicielstwo w naszym kraju. Ponieważ mieliśmy trochę czasu na rozmowy zeszło na samochody i podróże samochodem. Pamietam że nie mogliśmy zrozumieć gdy usłyszeliśmy o podróży do naszego kraju ze Szwajcarii trwającej 2 dni. Tym bardziej że wiedzieliśmy że jeździ jakimś porsche z prędkościami około 200 km/h. W trakcie dalszej rozmowy zrozumieliśmy dlaczego, praktycznie zatrzymywał się na każdej stacji benzynowej, moźe niekoniecznie aby zatankować, tylko wypić kawę, zapalić papierosa. W moim przypadku zatrzymanie było tylko w wyniku wyższej konieczności, to średnia była wyższa. Z samej jazdy do Szwajcarii już po autostradach średnia nam wyszła 100km/h a w samych niemczech licząc od Ionity do Ionity średnia na przejechanie tych 367 km według google map wyszła 88 km/h a na pewno jechaliśmy powyżej 120 km/h . Jednym słowem czas dotarcia niekoniecznie musi być sporo większy gdy będziemy chwilowo zapier****ć ile samochód potrafi, tylko jak jesteśmy w stanie utrzymać wysoką średnią przejazdu .
 

Attachments

  • BAC15FBA-8887-454D-9CE5-8C5018EDC84A.jpeg
    BAC15FBA-8887-454D-9CE5-8C5018EDC84A.jpeg
    353,9 KB · Liczba wyświetleń: 50
  • D938E9CE-7DD6-4FEA-B1AC-54963F163761.jpeg
    D938E9CE-7DD6-4FEA-B1AC-54963F163761.jpeg
    82,9 KB · Liczba wyświetleń: 55
  • D6B5E2F1-3D06-4C99-8774-6F590E9E7FCA.jpeg
    D6B5E2F1-3D06-4C99-8774-6F590E9E7FCA.jpeg
    72,6 KB · Liczba wyświetleń: 54
  • 1F56D34B-9475-441E-8C78-0F8E805320D3.jpeg
    1F56D34B-9475-441E-8C78-0F8E805320D3.jpeg
    248,3 KB · Liczba wyświetleń: 54
  • 09257DAA-8C93-4C01-8C1A-D882B8C086F3.jpeg
    09257DAA-8C93-4C01-8C1A-D882B8C086F3.jpeg
    261,1 KB · Liczba wyświetleń: 56

nabrU

Moderator
Widzę, że w elektryku nie da się pogonić na autostradzie te 145 km/h żeby dojechać szybciej.

Jak sa czesto ladowarki to mozna jechac 140, ale to glownie DE i inne kraje z gesta siecia. Jezdzisz wtedy 5-65% i ladujesz 120-200kW baterie i jest szybciej. W naszych Polskich warunkach rpzy ladowarkach oddalonych 10km od autostrady i mocowo 50-90kWh tak sie nie oplaca.

Dokładnie jak wyżej plus to co @consigliero napisał wtedy i można i tak:

IMG-20220412-232811.jpg


i średnia z prawie 2000km trasy wychodzi prawie "stówę" (byłoby chyba lepiej gdyby nie sytuacja drogowo-ładowarkowa w PL):

IMG-20220423-202914.jpg
 
Top