Bez ściemy... czyli nasze realne zuzycie kWh...

krzyss

Pionier e-mobilności
Przygotowanie było niby po drodze. Właśnie nie wiem dlatego ich pytam... Miało być za to co wsadzone do baterii. Ja nie dostałem żadnej aktualizacji zasad ale niestety teraz znaleźć nie mogę za co my tam płacimy :p
No nic - napisałem zgłoszenie i zobaczymy co zrobią.
Przygotowanie po drodze nie przygotuje w tych temperaturach baterii. A jesli zaczeli to liczyc to rowniez grzanie auta w trakcie bedzie liczone jako strata.

Musze sprawdzic przy jakiejs okazji, co prawda kupilem abonament max na GW i teraz SuC raczej mnie nie interesuje za bardzo, to z ciekawosci zobacze jak to wyglada.
 

Michal

Moderator
W serwisie mnie odesłali na drzewo :) (kazali pisać przez formularz kontaktowy)
Napisałem to samo poprzez contact form na stronie.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Skad taka teoria? Powiedzialbym wrecz odwrotnie - zimą czesciej i dluzej bedzie dogrzewal w drodze.
Bo duzo jezdze i wiem jak to dziala ?
Podgladam kiedy dogrzewa baterie, i w tych temperaturach nawet w trasie dlugiej ciezko dogrzac powyzej 30-35 stopni, a full ladowanie masz po ostatnich aktualizacjach w okolocach 50-55 stopni…
Jak stoisz to podgrzewanje jest silnikami 7kW ale podczas jazdy silniki pracuja, i nie dogrzewa tak skutecznie.
 

Robur82

TM3 SR HL 24 Enyaq 80 23r
a możecie podać różnice realnego zużycia w stosunku do tego co pokazują kompy w autach, razem z grzaniem auta.
Przejechałem 250km wlazło prądu tyle i tyle, i nie według auta, tylko według dystrybutora.
A ndodatkowo jeszcze porównać prędkość auta z prędkością na GPS o jaki % auto więcej pokazuje na liczniku niż jedzie w rzeczywistości. Ewentualnie pokonaną odległość policzyć z gps, a prąd doładowany podać ilość z zewnętrznego urządzenia, wtedy beda dane pradziwe.
Wiem, spaliniaki tez na prędkosci oszukuja jakies 3%, i często jeszcze komputer zużycia paliwa nie jest idealnie skalibrowany.
 

Cav

Pionier e-mobilności
a możecie podać różnice realnego zużycia w stosunku do tego co pokazują kompy w autach, razem z grzaniem auta.
Tak się nie da.
W zależności od sposobu ładowania, różnice (strat) mogą sięgać kilkuset procent.

Np. ładowanie wolnym prądem z gniazdka 230v, generuje ze dwa razy więcej strat, niż ładowanie szybszym prądem z siły, o DC nie wspominając.
Do tego jeden grzeje auto przed wyjazdem, będąc podłączonym na kablu, a inny nie, bo mu nie robi czy auto nagrzeje się kilka minut wcześniej czy później (to nie spaliniak, że nagrzanie trwa długo), a auto i tak ma zasięg więcej niż wystarczający na codzień.

Zamiast robić statystyki nic nie wnoszące, załóż że średnio 10-15% więcej potrzeba, zimą ze 20% i będziesz bliski prawdy.
 
Last edited:

Michal

Moderator
Odległości i prędkości Tesla podaje poprawne - nie oszukuje. Testował to wielokrotnie Bjorn Nyland.
Dane o zużyciu które podałem są na podstawie prawdziwego zużycia (z aplikacji TezLab, a nie to co pokazuje auto) - prawdziwe km, prawdziwe kWh i Wh/km. Jedynie bez strat na ładowarce i może jakiegoś małego podgrzewania auta na starcie, ale to naprawdę niewiele powinno zmienić sumarycznie, bo robiłem długą trasę.
Niestety nie mam danych o zużyciu z auta - niby ustawiłem nowy trip na starcie ale później nie spisywałem tego, więc nie mam jak porównać :(
 

kaziwich

Posiadacz elektryka
Bo duzo jezdze i wiem jak to dziala ?
Podgladam kiedy dogrzewa baterie, i w tych temperaturach nawet w trasie dlugiej ciezko dogrzac powyzej 30-35 stopni, a full ladowanie masz po ostatnich aktualizacjach w okolocach 50-55 stopni…
Jak stoisz to podgrzewanje jest silnikami 7kW ale podczas jazdy silniki pracuja, i nie dogrzewa tak skutecznie.
Napisales, ze "nie przygotuje", wiec zrozumialem, że nie odpala sie w ogole (albo rzadko) grzanie baterii podczas jazdy. Tak się sklada, że ja tez podgladam na OBDII i mam troche inne obserwacje.
- nie zauważylem u siebie żeby tak slabo dogrzewal, raczej bez problemu dochodzi do 40st (pomijajac jedna niedawna wersje gdzie bylo totalnie zjeb***)
- to że stoi nie znaczy, że zawsze bedzie 7kw, nie zawsze jest taka potrzeba i jest jakis algorytm na to
Obstawiam jeszcze, że w wersji z pompa ciepla moze slabiej dogrzewac podczas jazdy kiedy jest mocno na minusie. Wowczas cieplo wygenerowane z silnikow ogrzewa tez kabine.
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Napisales, ze "nie przygotuje", wiec zrozumialem, że nie odpala sie w ogole (albo rzadko) grzanie baterii podczas jazdy. Tak się sklada, że ja tez podgladam na OBDII i mam troche inne obserwacje.
- nie zauważylem u siebie żeby tak slabo dogrzewal, raczej bez problemu dochodzi do 40st (pomijajac jedna niedawna wersje gdzie bylo totalnie zjeb***)
- to że stoi nie znaczy, że zawsze bedzie 7kw, nie zawsze jest taka potrzeba i jest jakis algorytm na to
Obstawiam jeszcze, że w wersji z pompa ciepla moze slabiej dogrzewac podczas jazdy kiedy jest mocno na minusie. Wowczas cieplo wygenerowane z silnikow ogrzewa tez kabine.
Jesli w 600km trasie ostatnio przy -5, -10 stopniach na każdym z dwóch ładowań mimo ustawienia ładowarki dogrzewał i się wyłączał co jakiś czas a dojechałem z 36 stopniami na baterii... no i na 50kW GW ładował sie długo, dogrzewał baterię z 20% do aż 70% (grzał do 54 stopni !!!) podczas ładowania...
Wszystko to też zmienia się co aktualizację. Teraz mi dogrzewa jak się ładuję AC 11kW... wcześniej czegoś takiego nie widziałem...
 

Najnowsze dyskusje

Top