Biedronka - rozwój stacji ladowania

S

Skasowane_na_zyczenie_2025-03-25

Gość
Energetyka, UDT i tym podobne,
Nie ma czegoś takiego jak "energetyka". UDT wg mojej wiedzy robi generalnie swoje, bo bardzo często korzystamy z ich usług, pytanie czy stawiacze ładowarek spełniają wszystkie wymogi.
 

TomRS

Pionier e-mobilności
Nie ma czegoś takiego jak "energetyka". UDT wg mojej wiedzy robi generalnie swoje, bo bardzo często korzystamy z ich usług, pytanie czy stawiacze ładowarek spełniają wszystkie wymogi.
Spółki energetyczne Enea, Tauron, itd to nie „energetyka” ? Jeżeli proste rozpatrzenie wniosku o podniesienie mocy z 11 na 22 kW, nie mówię o realizacji, a tylko o prostej odpowiedzi czy są w stanie zrobić, czy nie, zajmuje im 6 miesięcy, to coś tam wyraźnie nie trybi. Z UDT ma do czynienia jedną z firm z którą współpracuję, i w mojej ocenie to klasyczny przykład urzędu, z którym należy się obchodzić jak ze śmierdzącym jajem, żeby się przypadkiem Pan Urzędnik nie obraził. Nie widzę za bardzo innego wytłumaczenia, bo skoro taka Biedronka czy Lidl, już wydały pieniądze na taką ładowarkę i jej instalacje, to raczej zależy im, żeby jak najszybciej zaczęła pracować i się zwracać.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
Nie wiem którędy jeździsz ale na pewno mignęło mi Miastko ostatnio.
Byle nie Orlen..
Zazwyczaj właśnie tak jadę.
Ale to za blisko Słupska, po na powrocie nie mam jeszcze miejsca nawet na darmowe kWh z GW...

Do tego Słupsk MOP P+L na S6 i MOP Niekłonice P+L na S11.

Jeszcze na pewno dwie nowe duże stacje (wnioskując po mocy zamówionej) w Koszalinie w pobliżu węzłów S6, Sianów, Duninowo koło Ustki,
W Ustce na Lidlu też już stoi pod pokrowcem.
 

kubatar

Pionier e-mobilności
Jak dla mnie ewidentnie Biedronka postawiła te ladowarki bo musiala przez regulacje i nie widzą w tym biznesu. Ceny zaporowe bo rynek energii obecnie to duże wyzwanie: wysokie koszty energii, bilansowania, oplat mocowych itd.
Na co Polenergia moze sobie pozwolic to Biedronka, Lidl juz nie bardzo. Zarzadzanie portfelem energii to nie takie hop siup jak sie komuś wydaje. - duzi gracze maja know-how i zaplecze.
Śmiem twierdzić że docelowo branża paliwowo-energetyczna przejmie rynek.
 

Kszychu

Pionier e-mobilności
Jak dla mnie ewidentnie Biedronka postawiła te ladowarki bo musiala przez regulacje i nie widzą w tym biznesu. Ceny zaporowe bo rynek energii obecnie to duże wyzwanie: wysokie koszty energii, bilansowania, oplat mocowych itd.
Na co Polenergia moze sobie pozwolic to Biedronka, Lidl juz nie bardzo. Zarzadzanie portfelem energii to nie takie hop siup jak sie komuś wydaje. - duzi gracze maja know-how i zaplecze.
Śmiem twierdzić że docelowo branża paliwowo-energetyczna przejmie rynek.
Branża paliwowa też nie bardzo jest zainteresowana. MOL ma układ z GW. Orlen ma swoje ładowarki z zaporowymi cenami. Shell Bp itd, jak na razie (prawie) nic nie stawia.

Aktualnie na naszym rynku wszyscy podchodzą do tego jak do jeża
 

kubatar

Pionier e-mobilności
Branża paliwowa też nie bardzo jest zainteresowana. MOL ma układ z GW. Orlen ma swoje ładowarki z zaporowymi cenami. Shell Bp itd, jak na razie (prawie) nic nie stawia.

Aktualnie na naszym rynku wszyscy podchodzą do tego jak do jeża
Świadomie napisalem "docelowo". Umówmy się rynek Polski to peryferia EV. Tu wejda na koniec.
Operatorzy stacji pewnie skupiaja sie na papierologi a inwestycje beda realizowac po podjeciu strategicznej decyzji.

Greenway pewnie działa na stacjach na zasadach dzierżawy wiec ich dostep predzej czy później moze sie skończyć wraz z rozwoazaniem umowy. Wg mnie predzej czy później GW zostanie przejety przez jakis zachodni koncern który bedzie chciał szybko osiagnac efekt skali.
Co to shella to zwróćcie uwage jak sie rozwija w Norwegii. Podobnie CircleK. No ale tam liczba EV to juz spory udzial na drogach.
 

Ev3

Pionier e-mobilności
To te darmowe będziesz mógł w Duninowie sobie odebrać bo tam greenway właśnie.:)
Tylko nie wiadomo czy nie partnerski.
Zresztą totalnie nie po drodze, jeżdżę na wschód od Ustki.
 

qb4hkm

Pionier e-mobilności
Co do nieczynnych lidli, z tego co wiem najczęściej przyczyną jest oczekiwanie na przydział mocy.
 
Top