Bogactwo wyboru czyli Id4/EV6/Ioniq5/Enyaq/Mach-E

poochaty

Posiadacz elektryka
Cześć.
Jak w temacie. Jestem na etapie wyboru autka a segmencie C/D. Budżetowo myślę, że ogarnę wszystkie powyższe. Co byście poradzili? Myślę chętnie o wariantach z największą baterią i ewentialnie 4x4 (warto dopłacić?). Jechałem już Id4 i MachE, Ioniqa 5 - oglądałem i jest NIEZWYKŁY, ale ma cholernie słaby zasięg. Z Mustangiem jest problem śmieszny, ale chyba istotny. Nie da się tam zamontować bagażnika na dach i nie ma rękawa w siedzeniu na włożenie nart = transport nart na dedykowanym stojaku na haku. Koszmar.
Jakie są wasze odczucia w tym segmencie?

A może zrezygnować z fantazji i kupić najlepiej wyposażone eNiro, króre mogę mieć w super cenie w leasingu 1700 brutto (3 lata, 60000 km, pełne ubezpiecznie i serwisy w cenie)?
 
Solution
Faktycznie! Spodziewalem sie ze to marketing i malo realna wartosc, ale nie ze realny max to tylko 220kW. I w sumie jak zajrzalem w cennik to mowa jest o ladowaniu na stacjach 350kW, a nie o ładowaniu z moca 350kW :D

Natomiast nawet przy 220kW laduje sie duzo szybcziej niz mach-e, bo od 20 do 80% w 15 minut (pewnie od 10% do 80% w 18 min tez da rade). Podczas gdy mach-e laduje sie od 20% do 80% w prawie 40minut, czyli 2x dluzej - no bo 150kW to dziala tylko przez 2 minuty, a potem spada do 100kW. Ok, mach-e ma nieco wieksza baterie (88kWh zamiast 72kWh) ale to i tak wyjdzie z 50% dluzej.


Na szczescie mam dzieci lvl 0 i lvl 2 wiec bedzie im bardzo dobrze ;)


Wszystko co wyczytalem z roznych recenzji raczej stawia EV6 blizej Ioniq...

consigliero

Pionier e-mobilności
To nie Tesla, nie ma takiej funkcji.. a napewno nie jest dostepna z menu komputera. Olali sprawe calkowicie, kradna cale gamy modelowe nie tylko Niro i Kone. Stingery ida na potege, nawet dziennikarzowi ostatnio zawineli. Sledze watek bo sam mam auto ktore jest celem zlodziei i co - nawet jesli nie uda im sie ukrasc to niszcza tapicerki, rozpylaja gasnice..

w VAG dalo sie wylaczyc keyless dwukrotnie blokujac drzwi. Nie wiem czy nadal sie da np w id3/id4.

Zostaje jakas omega (niekoniecznie tej firmy, chodzi o typ rozwiazania) lub LoJack / Gannet. No i GAP fakturowy od wartosci brutto.
W ID.3 jest opcja w menu
 

Szatan

Posiadacz elektryka
Fotele z cienkiej ceraty, plastiki pomazane farbką, spasowanie wnętrza. Za tą kasę oczekuję normalnej tapicerki i tyle.... Widziałem używane Tesle, masakra... Środek w stanie Total kibel.... Nie bronię innych, ale nowy Mustang naprawdę wygląda solidniej, IONIC 5 tez wydaje się lepsiejszy.... Oczywiście to bardzo subiektywne odczucia... Bo za trzy do pięciu lat wyjdzie co to to jest warte.... Na razie kupiłem tanie autko bo jak okaże się ze to nie moja bajka to mało stracę, najwyżej wrócę do Land Cruisera o ile się znowu pojawią w ofercie...
(...) przejedz się do salonu Tesli w Warszawie i na jazdę próbną nowym autem.
Przesiadłem się z 4 letniej Mazdy 6 z maksymalnym wyposażeniem i zarówno ja jak i moja żona uważamy, że TM3 jest bardzo ładnie wykończona a mamy z naszym aucie "parcial premium" siedzenia. W M6 mieliśmy Bose to mamy zwykłe audio od Tesli bez subuffera i moim zdaniem gra lepiej.

(...)
 
Last edited by a moderator:

solik

Pionier e-mobilności
Nie ma co kogos komentowac ze go nie stac, po prostu wiele osob nadal sie nie pogodzilo z wizja samochodu-komputera a na takiego jest kreowana Tesla i mysla ze to cos zlego no bo jak to.. jezdzic tabletem, kto to widzial.

PADNIE CI TEN TABLET I SE NIE TRAFISZ PALCEM.. :cool:
 

Michal

Moderator
Moim zdaniem to raczej kwestia tego co dana osoba uważa za warte wydawania pieniędzy i opłacalne. Dla jednego to będzie skóra z sutka cielęcia, a dla innego technologia.
 

poochaty

Posiadacz elektryka
Mi się zdaje, że z Teslą jest trochę jak ze smartfonami. Kiedyś były telefony i jak się pojawiły smartfony to ogromny procent ludzi mówił, że to głupota, bo oni mają telefon do dzwonienia i smsowania. Jakość wykonania pierwszysch plastikowych smartfonów np HTC itd była koszmarna w porównaniu do premium Nokii. Z czasem ludzie się nauczyli, że smartfon to komputer z funkcją dzwonienia, a nie telefon. Tak samo jest z Teslą. To komputer z funkcją samochodu. Na początku słabo wykonany, ale jest lepiej i lepiej. Funkcja jazdy jest jednak super dopracowana, a pozostałe funkcje nie istnieją i nie zaistnieją w zwykłych "tylko samochodach".
P.S. Zaraz idę na jazdy testowe TMY :)
 

Szatan

Posiadacz elektryka
Było go stać na Ioniqa5 i Kię EV6, ale na TM3 nie?
Zaiste jakaś dziwna matematyka......
Pojedzie kupi to uwierzę, że go stać na tą chwile jest bicie piany na aut którym się nie jeździło.
w TM3 można jest przyczepić do ergonomii załadunkowej która została rozwiązana w TMY, reszta komentarzy jest śmieszna
 

Cav

Pionier e-mobilności
Pojedzie kupi to uwierzę, że go stać
Pojechał i kupił. tyle że wybrał coś innego.
Max wypasione e-Niro nie odbiega specjalnie ceną od podstawowej TM3, a przynajmniej nie na tyle, że dało się to rozpatrywać w kategoriach "stać/nie stać".
Cennikowo to ponad 200 tys, nie wiem ile zapłacił, ale nawet przy jakimś mega rabacie, na racie leasingowej to różnica max kilkuset zł miesięcznie.
 
Top