Bogactwo wyboru czyli Id4/EV6/Ioniq5/Enyaq/Mach-E

poochaty

Posiadacz elektryka
Cześć.
Jak w temacie. Jestem na etapie wyboru autka a segmencie C/D. Budżetowo myślę, że ogarnę wszystkie powyższe. Co byście poradzili? Myślę chętnie o wariantach z największą baterią i ewentialnie 4x4 (warto dopłacić?). Jechałem już Id4 i MachE, Ioniqa 5 - oglądałem i jest NIEZWYKŁY, ale ma cholernie słaby zasięg. Z Mustangiem jest problem śmieszny, ale chyba istotny. Nie da się tam zamontować bagażnika na dach i nie ma rękawa w siedzeniu na włożenie nart = transport nart na dedykowanym stojaku na haku. Koszmar.
Jakie są wasze odczucia w tym segmencie?

A może zrezygnować z fantazji i kupić najlepiej wyposażone eNiro, króre mogę mieć w super cenie w leasingu 1700 brutto (3 lata, 60000 km, pełne ubezpiecznie i serwisy w cenie)?
 
Solution
Faktycznie! Spodziewalem sie ze to marketing i malo realna wartosc, ale nie ze realny max to tylko 220kW. I w sumie jak zajrzalem w cennik to mowa jest o ladowaniu na stacjach 350kW, a nie o ładowaniu z moca 350kW :D

Natomiast nawet przy 220kW laduje sie duzo szybcziej niz mach-e, bo od 20 do 80% w 15 minut (pewnie od 10% do 80% w 18 min tez da rade). Podczas gdy mach-e laduje sie od 20% do 80% w prawie 40minut, czyli 2x dluzej - no bo 150kW to dziala tylko przez 2 minuty, a potem spada do 100kW. Ok, mach-e ma nieco wieksza baterie (88kWh zamiast 72kWh) ale to i tak wyjdzie z 50% dluzej.


Na szczescie mam dzieci lvl 0 i lvl 2 wiec bedzie im bardzo dobrze ;)


Wszystko co wyczytalem z roznych recenzji raczej stawia EV6 blizej Ioniq...

Szatan

Posiadacz elektryka
hahah wystarczyło się przejechać kilkoma autami i nic nie trzeba doradzać :cool:
Może to się kiedyś zmieni ale dla mnie:
a) Jak są pieniążki do kupuje Tesle
b) Jak nie ma pieniążków na auto które mnie interesuje zaczynam szukać u konkurencji alternatywy

Zamówiłeś LR czy P?
 

poochaty

Posiadacz elektryka
hahah wystarczyło się przejechać kilkoma autami i nic nie trzeba doradzać :cool:
Może to się kiedyś zmieni ale dla mnie:
a) Jak są pieniążki do kupuje Tesle
b) Jak nie ma pieniążków na auto które mnie interesuje zaczynam szukać u konkurencji alternatywy

Zamówiłeś LR czy P?
Zamówiłem LR. P będzie dopiero w przyszłym roku. Mając auto które osiąga 100 km/h poniżej 5 sek nie widzę sensu kupowania P.
Jak pisałem wcześniej wybór był bardziej złożony niż tylko "stać mnie to Tesla najlepsza". Są obszary w których najlepsza nie jest, ale rachunek końcowy wskazał na TMY.
 

poochaty

Posiadacz elektryka
Ci co śledzili wątek wiedzą, że miałem mały zgrzyt związany z bardzo uciążliwym wysokim dźwiękiem w czasie przyśpieszania. Później dostałem informację z Tesli, że rzeczywiście sztuka była wadliwa i jest już naprawiona. Problem jest znany w internecie. Zwrócił na to również uwagę Bjorn w swoim ostatnim wideo. Nazywa to high pitch noise ok 4:00.
Co ciekawe. Pisaem dziś mejle z kolesiem z Tesli, że chciałbym się przejechać tą naprawioną Teslą, żeby rozwiać swoje wątpliwości. Dostałem odpowiedż, że ta sztuka już nie jeździ na jazdach próbnych, tylko przerzucili na inny oddział. Jak to tłumaczyć? Z ciekawości przejdę się na parking zobaczyć (chociaż po kolorze) jakie Tesle teraz jeżdżą jako testowe.
 
Last edited:

Szatan

Posiadacz elektryka
Zamówiłem LR. P będzie dopiero w przyszłym roku. Mając auto które osiąga 100 km/h poniżej 5 sek nie widzę sensu kupowania P.
Jak pisałem wcześniej wybór był bardziej złożony niż tylko "stać mnie to Tesla najlepsza". Są obszary w których najlepsza nie jest, ale rachunek końcowy wskazał na TMY.
Tak jak napisałem "Dla mnie" ta decyzja łatwa.

Trochę się interesuje nie tylko jak auto wygląda i jeździ ale również jak jest zbudowane, proces technologiczny, parametry itp i są to rzeczy których na pierwszy rzut oka nie widać ale one się składają na to jak się używa auta na dłużą metę, czyli zużycie energii, awaryjność, proces wyboru komponentów który zmniejsza lub zwiększa ryzyka nieprawidłowego złożenia auta w fabryce. Na kanale Munro Live rozkładali na czynni pierwsze auta które brałeś pod uwagę i mówiąc krótko Tesla jest wciąż przed konkurencją 5-6 lat w większości aspektów jeśli chodzi o konstrukcję auta.

 
Last edited:

daniello d

Zadomawiam się
Ci co śledzili wątek wiedzą, że miałem mały zgrzyt związany z bardzo uciążliwym wysokim dźwiękiem w czasie przyśpieszania. Później dostałem informację z Tesli, że rzeczywiście sztuka była wadliwa i jest już naprawiona. Problem jest znany w internecie. Zwrócił na to również uwagę Bjorn w swoim ostatnim wideo. Nazywa to high pitch noise ok 4:00.
Co ciekawe. Pisaem dziś mejle z kolesiem z Tesli, że chciałbym się przejechać tą naprawioną Teslą, żeby rozwiać swoje wątpliwości. Dostałem odpowiedż, że ta sztuka już nie jeździ na jazdach próbnych, tylko przerzucili na inny oddział. Jak to tłumaczyć? Z ciekawości przejdę się na parking zobaczyć (chociaż po kolorze) jakie Tesle teraz jeżdżą jako testowe.
moge potwierdzic jezdzilem Y i pierwsze co odczulem przy przyspieszaniu to glosniejszy dzwiek silnikow niz w mojej TM3P- jezdzilem biala w Zabkach.... Wiecej moich wrazen tutaj :) https://forum.elektrowoz.pl/threads/tesla-model-y-jazda-testowa-wrazenia.1031/
 

Michal

Moderator
Ale jaja - Ioniq5 po ładowaniu ledwo jedzie :p
Samo ładowanie też już nie jest takie szybkie jak miało być...
Może jednak stara sprawdzona Tesla, to nadal najlepszy wybór ;)
 

krzyss

Pionier e-mobilności
Ale jaja - Ioniq5 po ładowaniu ledwo jedzie :p
Samo ładowanie też już nie jest takie szybkie jak miało być...
Może jednak stara sprawdzona Tesla, to nadal najlepszy wybór ;)
Dziwne to jest. Akumulator lubi cieplo, a to oznacza ze ioniq nie umie szybko go schlodzic… ciekawe jak to w dluzszej perspektywie bedzie.
 

ATnet

Posiadacz elektryka
Dlatego staram sie kupowac modele ktore sa na rynku chociaz rok-dwa.. To samo zawsze mialem z nowymi modelami motocykli, i co znamienne nawet Honda ma choroby wieku dziecięcego….
 
Top