Bogactwo wyboru czyli Id4/EV6/Ioniq5/Enyaq/Mach-E

poochaty

Posiadacz elektryka
Cześć.
Jak w temacie. Jestem na etapie wyboru autka a segmencie C/D. Budżetowo myślę, że ogarnę wszystkie powyższe. Co byście poradzili? Myślę chętnie o wariantach z największą baterią i ewentialnie 4x4 (warto dopłacić?). Jechałem już Id4 i MachE, Ioniqa 5 - oglądałem i jest NIEZWYKŁY, ale ma cholernie słaby zasięg. Z Mustangiem jest problem śmieszny, ale chyba istotny. Nie da się tam zamontować bagażnika na dach i nie ma rękawa w siedzeniu na włożenie nart = transport nart na dedykowanym stojaku na haku. Koszmar.
Jakie są wasze odczucia w tym segmencie?

A może zrezygnować z fantazji i kupić najlepiej wyposażone eNiro, króre mogę mieć w super cenie w leasingu 1700 brutto (3 lata, 60000 km, pełne ubezpiecznie i serwisy w cenie)?
 
Solution
Faktycznie! Spodziewalem sie ze to marketing i malo realna wartosc, ale nie ze realny max to tylko 220kW. I w sumie jak zajrzalem w cennik to mowa jest o ladowaniu na stacjach 350kW, a nie o ładowaniu z moca 350kW :D

Natomiast nawet przy 220kW laduje sie duzo szybcziej niz mach-e, bo od 20 do 80% w 15 minut (pewnie od 10% do 80% w 18 min tez da rade). Podczas gdy mach-e laduje sie od 20% do 80% w prawie 40minut, czyli 2x dluzej - no bo 150kW to dziala tylko przez 2 minuty, a potem spada do 100kW. Ok, mach-e ma nieco wieksza baterie (88kWh zamiast 72kWh) ale to i tak wyjdzie z 50% dluzej.


Na szczescie mam dzieci lvl 0 i lvl 2 wiec bedzie im bardzo dobrze ;)


Wszystko co wyczytalem z roznych recenzji raczej stawia EV6 blizej Ioniq...

ELuk

Pionier e-mobilności
Analizując awaryjność aut na dzisiaj i biorąc pod uwagę fakt, że Tesla zaczęła przygodę z produkcją aut 10 lat temu, a Ford jest w tym biznesie mocno ponad 100 lat, to po Fordzie możnaby się spodziewać perfekcji.
Jednocześnie zarzut do Tesli, że mieli problem awaryjności w pierwszych latach działalności jest, w tej perspektywie, delikatnie mówiąc tendencyjny. 😉
A co do wyboru auta to bardzo dobrze, że jest z czego wybierać. Dobrze też gdy jest się ze swego wyboru zadowolonym. Takie decyzje to zawsze są jakieś emocje.
Osobnym faktem jest, gdy Ktoś po zakupie swojego auta krytykuje inne.
Cóż to świadczy o tym, że chyba nie do końca dobrze wybrał, a deprecjacja innych wyborów ma mu pomóc w akceptacji swojego. 😉🤗
 

vwir

Pionier e-mobilności
Ale o jakim zarzucie do Tesli piszesz? To nie był zarzut tylko wyjaśnienie, że tesla jako jedyna miała takie problemy i tylko na początkach swojej produkcji. No i raczej nie przekładałbym tego na awaryjność współczesnych elektryków (łącznie ze współczesnymi teslami). Jeśli zauważyłeś w tym jakiś zarzut to nie wiem, może nie czytaj pomiędzy wierszami.

Krytykuję to co moim zdaniem jest do bani. Niezależnie od tego czy wybrałem takie auto czy nie. Poczytaj moje wpisy - Mach-E też krytykuję tam gdzie moim zdaniem skopali. A EV6 chwalę tam, gdzie zrobili coś fajnego.
 
Last edited:

ELuk

Pionier e-mobilności
Peace. ☮️
Wszyscy tutaj jesteśmy po tej samej stronie barykady, a różnorodność jest zaletą.
Gdyby wszyscy jeździli Teslami świat byłby nudny.
Są ludzie, którzy jeżdżą wręcz absurdalnymi podjazdami i się tym cieszą, mimo że ktoś inny uzna taki wybór za bezsensowny.
Ford e-Mach podoba mi się, ale na etapie mojej decyzji zakupowej miał jednak wielką wadę, która zdecydowała, że kupiłem Teslę.
Nie był dostępny od ręki.
Pozdrawiam elektromobilnych.
 

Michal

Moderator
No dokładnie - zastanawiałem się jak to możliwe przy takiej sylwetce jak mi tam wcześniej wciskałeś kit że EV6 to takie będzie oszczędne ;)
 

Cav

Pionier e-mobilności
Obejrzałem sobie dziś ev6 w salonie (tydzień temu przymierzałem się do Ioniqa5).
No i moim zdaniem to auto (ev6) to totalna porażka.
Jakieś takie pokręcone stylistycznie, niewygodne nawet po 1 minucie siedzenia, (głównie przez nisko umiejscowione fotele i kanapę), wykonane z kiepskich materiałów (twarda deska rozdzielcza, jak w Dacii, w aucie za ćwierć bańki?), niska linia dachu (a mam tylko 187 cm).
Do Ioniqa się nie umywa, a żeby było śmieszniej, to jest od niego droższa.

Rację miał vwir jeśli chodzi o tylną kanapę - nie wiem kto to wymyślił, ale powinni go za nią z roboty szybko posunąć.
Jest tak nisko, że wygodnie na tym siedzieć mogą chyba tylko dzieci.
 

Cav

Pionier e-mobilności
Nie wiem czy moge, ale czytajac was nie moge sie powstrzymac.
w sobote jadac z redaktorem elektrowozu. Od tablicy z autostrada do pierwszej bramki za strykowem jechalismy na tempomacie 140km/h

Zmienialiście się na prowadzeniu?

Oczywiscie nie dalo sie tak bez zadnych hamowan ale stale utrzymywalismy 140.
Moja TM3LR 19,4kWh
KIA EV6 ta z napedem na tyl i bateria 77kWh wynik 25,4kWh test na odleglosci 95km.
Chyba ten ich naped nie jest taki idealny.

Przy 130 już tak dramatycznie nie jest - 22 kWh - czyli całkiem w normie.

Ale pokazała się inna ciekawostka - jadąca podobnie wersja AWD zużyła ponad 26 na tym samym odcinku.
Czy elektrowóz na pewno testował RWD? ;-)
 
Top