Brawo 🇵🇱 Dopłaty

Master

Fachowiec
Tutaj dodałbym sprostowanie odnośnie głównie hybryd w mniejszym stopniu hybryd plug in
Hybryda potrafi nieźle napsuć powietrza na krótkich odcinkach , plug in podobnie jeśli przestaje jechać na aku
Wszystko przez zimny katalizator , w tym kontekście ciekawe są wyniki tych badan - link powyżej
Natomiast co do pytania kto truje mniej uwzględniając całokształt , stare auto spalinowe czy elektryk to chyba to tez zależy jednak od czasu eksplotacji
Jeśli ktoś zaliczy „dzwona” elektrykiem po roku ? Wszystko mama sens w dłuższej perspektywie , ale tutaj jest szansa ze faktycznie będziemy elektrykami jeździć dłużej niż spalinowymi
 

Cav

Pionier e-mobilności
Eeeee tam, elektryk przy grubych minusach i krótkich dystansach zachowuje się jeszcze bardziej nieprzyjemnie.
Oczywiście nie smrodzi, ale hałasuje (gdy ma pompę ciepła) bardziej niż silnik benzynowy.
No i pali nawet dwa razy więcej niż normalnie, a do tego kilka razy wolniej się ładuje.
Co jest połączone z brakiem możliwości jakiegokolwiek szybkiego ładowania (w niektórych modelach) - tzw. coldgate.
Po ostatniej zimie właśnie z tych powodów, chętnie rozstałem się z elektrykiem.....
 

danielm

Pionier e-mobilności
Eeeee tam, elektryk przy grubych minusach i krótkich dystansach zachowuje się jeszcze bardziej nieprzyjemnie.
Oczywiście nie smrodzi, ale hałasuje (gdy ma pompę ciepła) bardziej niż silnik benzynowy.
No i pali nawet dwa razy więcej niż normalnie, a do tego kilka razy wolniej się ładuje.
Co jest połączone z brakiem możliwości jakiegokolwiek szybkiego ładowania (w niektórych modelach) - tzw. coldgate.
Po ostatniej zimie właśnie z tych powodów, chętnie rozstałem się z elektrykiem.....
to prawda, bardzo nieprzyjemne jest wsiadanie zimą do nagrzanego auta. kilka razy wolniej się ładuje? czyli zamiast 150kw masz ile? 10kw? to czym ty jeżdziłeś? Leafem?
 

pluto

Pionier e-mobilności
Mój Zoe przy ok. minus 10 stopniach zużywał ok. 15-16 kWh/100km przy jeździe na odcinku m.in. 9 km na raz (fakt może że mam pompę ciepła, może to, że auto stoi w garażu lekko ogrzewanym) co nie zmienia faktu że realnie przejeżdżałem 250-280 km. Teraz to bajka 300-350 km spokojnie od tankowania do tankowania.
Dlatego na wiosnę planuję zakup kolejnego elektryka (kusi nowe EV6 lub TM3 LR).
 

Master

Fachowiec
to prawda, bardzo nieprzyjemne jest wsiadanie zimą do nagrzanego auta. kilka razy wolniej się ładuje? czyli zamiast 150kw masz ile? 10kw? to czym ty jeżdziłeś? Leafem?
@danielm , kolega cav ma starego smarta ( ale sprzedał? ) , odpowiedział mi w innym wątku , jak się wnerwiłem na jego bajki odnośnie mojej Mazdy , Ioniqa 5 i innych takich tam , szkoda czasu
 

Master

Fachowiec
Mój Zoe przy ok. minus 10 stopniach zużywał ok. 15-16 kWh/100km przy jeździe na odcinku m.in. 9 km na raz (fakt może że mam pompę ciepła, może to, że auto stoi w garażu lekko ogrzewanym) co nie zmienia faktu że realnie przejeżdżałem 250-280 km. Teraz to bajka 300-350 km spokojnie od tankowania do tankowania.
Dlatego na wiosnę planuję zakup kolejnego elektryka (kusi nowe EV6 lub TM3 LR).
Mazda zima -17-18,5 kWh
Latem tj teraz mam 15 kWh - te same dystanse
 

consigliero

Pionier e-mobilności
Mój Zoe przy ok. minus 10 stopniach zużywał ok. 15-16 kWh/100km przy jeździe na odcinku m.in. 9 km na raz (fakt może że mam pompę ciepła, może to, że auto stoi w garażu lekko ogrzewanym) co nie zmienia faktu że realnie przejeżdżałem 250-280 km. Teraz to bajka 300-350 km spokojnie od tankowania do tankowania.
Dlatego na wiosnę planuję zakup kolejnego elektryka (kusi nowe EV6 lub TM3 LR).
To napewno jest klucz to takiego zużycia, bo auto stojące na zewnątrz i nawet podgrzane w początkowej fazie brało ponad 30, by na koniec uśrednić do 20 i tak trzymało w zimie. Teraz nasza średnia to 14,1 auto dalej na zewnątrz i bez pompy ciepła
 

Cav

Pionier e-mobilności
to prawda, bardzo nieprzyjemne jest wsiadanie zimą do nagrzanego auta. kilka razy wolniej się ładuje? czyli zamiast 150kw masz ile? 10kw? to czym ty jeżdziłeś? Leafem?
Leaf (1) akurat coldgate nie miał.
Ale Zoe już tak.
Kia. Hyundai, Tesla - podobnie.

Pewnie jakby sprawdzić to inni producenci tym bardziej.
 

Cav

Pionier e-mobilności
@danielm , kolega cav ma starego smarta ( ale sprzedał? ) , odpowiedział mi w innym wątku , jak się wnerwiłem na jego bajki odnośnie mojej Mazdy , Ioniqa 5 i innych takich tam , szkoda czasu
Zimą nie miałem smarta, więc nie o nim piszę.
Te problemy obserwowałem w Zoe - dlatego poszło do ludzi.
Ale na forum ludzie pisali, że mam się nie dziwić, bo to samo jest w większości podobnych aut.
Chociaż zapewne lepiej to rozwiązali niż Renault i po jakimś czasie ładowanie przyspieszało.
W Zoe nie - zimna bateria ładowała się zawsze wolno.
 
Last edited:

Cav

Pionier e-mobilności
To napewno jest klucz to takiego zużycia, bo auto stojące na zewnątrz i nawet podgrzane w początkowej fazie brało ponad 30, by na koniec uśrednić do 20
O ile dalej jechałeś.
Gdybyś robił TYLKO krótkie odcinki z długimi przerwami, to i to 30 byłoby mało.
Ktoś opisywał że tak traktowany ID3 potrafi wziąć 20 kW na samo grzanie.
 
Top