Bus EV Ford Tourneo

Michal

Moderator

p0li

Pionier e-mobilności
z elektrycznych vanow to najbardziej mnie urzekl canoo - ciekawe czy i kiedy bedzie dostepny w EU
 

Michal

Moderator
Parametry pracy samochodu elektrycznego

E-Tourneo Custom, napędzany silnikiem elektrycznym o mocy 160 kW i wykorzystujący technologię ogniw akumulatorowych o wysokiej gęstości, zastosowaną w pickupie Ford F-150 Lightning i w jego akumulatorze o użytecznej pojemności 74 kWh, zapewni swoim nabywcom wyjątkowe osiągi i wyjątkową kulturę jazdy.

Pokładowa trójfazowa ładowarka prądu zmiennego o mocy 11 kW jest w stanie w pełni naładować akumulator w czasie krótszym niż osiem godzin, a ładowanie przy użyciu szybkiej ładowarki prądu stałego o mocy 125 kW w zakresie 15-80 procent trwa około 41 minut. 6 Profil pracy systemu ładowania E-Tourneo Custom pozwala na szczególnie szybkie ładowanie w jego początkowej fazie, aby umożliwić szybkie uzupełnienie energii w akumulatorze. W testach laboratoryjnych użycie szybkiej ładowarki 125 kW prądu stałego zwiększało zasięg o prawie 38 km w ciągu zaledwie pięciu minut. 6

Z przyczepą o masie 2 ton

E-Tourneo Custom dysponuje maksymalnym uciągiem przyczepy o masie 2000 kg oraz dużą ładownością, pomagając właścicielom spędzającym aktywnie czas w plenerze łatwo przewozić przyjaciół, rodzinę i sprzęt sportowy, a przedsiębiorcom sprawnie transportować pracowników, klientów i ich bagaż.

Funkcja Pro Power Onboard pozwala użytkownikom na pełne wykorzystanie potencjału zelektryfikowanych wariantów Tourneo Custom, dostarczając energię elektryczną o mocy do 2,3 kW przez gniazda umieszczone z przodu kabiny, co jest rozwiązaniem wręcz idealnym, gdy trzeba zasilić urządzenia cyfrowe, elektronarzędzia lub sprzęt sportowy i kempingowy w warunkach braku dostępu do sieci elektrycznej.
[źródło] - wygląda na przedruk z materiałów promocyjnych Forda, ale jest bateria i moc silnika.

Gdyby nie ta mała bateria, to brzmi naprawdę spoko - sam bym się zastanawiał nad takim autem na wycieczki ze spaniem w aucie, gdyby miało ~100 kWh.
 

JareG

Pionier e-mobilności
Wydaje się sensowniejszy od ID Buzza...
Ciekawe, jak tego Forda wycenią :)

Pozdrawiam
Gdyby nie ta mała bateria, to brzmi naprawdę spoko - sam bym się zastanawiał nad takim autem na wycieczki ze spaniem w aucie, gdyby miało ~100 kWh.
Jeśli wydajność byłaby jakaś w miarę dobra, to lepiej mieć mniejszą baterię (np. jakieś 85kWh) i wagę ok. 2,5T - bo 100kWh to ciężar takiego grata dochodzi pod 3T, a takiem czołgiem jeździ się tak sobie..

Pozdrawiam
 

rafbel

Zadomawiam się
Czas ładowania "15-80 procent trwa około 41 minut" to też troche słabo szczególnie biorąc pod uwagę baterie 74kwh. Zużycie też pewnie będzie nawet większe niż w ID buzz patrząc po bryle auta, co raczej utrudni jego użycie w dłuższej trasie. Duży plus za gniazdo 2.3 kw.
 

skyactivwalker

Pionier e-mobilności
Tuż przed teslą użytkowałem Tournee Custom z 2020 (jesteśmy rodziną patologiczną - 5-osobową :)) W dwa lata natłukłem 80 000km i muszę powiedzieć że to naprawdę super wóz. prowadził się super pomimo sztywnej tylnej osi zawieszonej na resorach piórowych. Jeździło się jak osobówka. Jak będzie wersja EV z zasięgiem realnym 400 km biorę w ciemno. Ładny ten nowy model.
 
Top