BYD oferta w Polsce

p.j.s

Fachowiec
Cos powoli sie rusza :)

Byłem niedawno w Katowicach w Galerii Libero - tam teraz BYD ma swój "showroom". Wcześniej w tym samym miejscu była Tesla :) Stoją tam Seal oraz Seal U. Dealerem jest Krotoski, podobno serwis samochodów BYD ma być w salonie MG w Katowicach Piotrowicach (parę kilometrów na południe). Siedziałem w Seal U, bardzo pozytywnie oceniam, ale to tylko statyczne wrażenia (na jazdy planuję się umówić za jakiś czas). Seal U niestety jest FWD, nie ma AWD... Duży plus za leasing 101%.
 

kubatar

Pionier e-mobilności
Pojawil się Sealion 7 w ofercie na Polskę i już dostępny jest konfigurator.
Spodziewałem się niższej ceny ale pewnie z czasem będą promocje. Ceny startują od 220k
 

Fenrise

Pionier e-mobilności
Wybieram się do tego showroomu w Katowicach. Ale patrząc na ceny Seal to marnie to wygląda, mimo że lada moment ma wejść FL.
 

kubatar

Pionier e-mobilności
Wybieram się do tego showroomu w Katowicach. Ale patrząc na ceny Seal to marnie to wygląda, mimo że lada moment ma wejść FL.
Duza krowa - widziałem na żywo. Niby wymiarami podobna do Y to jakos wydaje sie wieksza. Daj znać jak wrazenia w tym wrazenia z jazdy.
Co do cen sie zgadzam. Tesla wymiata BYD w europie
 

Pedr

Posiadacz elektryka
Obejrzałem relację DG z jego 1000km challenge - chyba na hit się nie zapowiada. DG jak zwykle komentuje że jest zadowolony, chociaż z testu wynika, że duża bateria starcza na trochę ponad 200km jazdy autostradą. Do tego w trakcie jazdy 3x resetował się system i wyłączyły się ekrany 😳 Za to materiały premium i można ekran obracać.
 

STMS

Pionier e-mobilności
Obejrzałem relację DG z jego 1000km challenge - chyba na hit się nie zapowiada. DG jak zwykle komentuje że jest zadowolony, chociaż z testu wynika, że duża bateria starcza na trochę ponad 200km jazdy autostradą. Do tego w trakcie jazdy 3x resetował się system i wyłączyły się ekrany 😳 Za to materiały premium i można ekran obracać.
no i te ładowania na ionity - zaczyna ok 130 kW a po jakimś czasie [ok 40-50%] wskakuje na 200 mimo, że teoretycznie bateria nagrzana ale tego nikt nie wie bo brak wskaźnika czy nagrzewał czy nie 🤣

... wszystko da się poprawić aktualizacją ale to nie jest prototyp a takie bugi, że aż oczy bolą
 

KrzysztofFly

Moderator
Obejrzałem relację DG z jego 1000km challenge - chyba na hit się nie zapowiada. DG jak zwykle komentuje że jest zadowolony, chociaż z testu wynika, że duża bateria starcza na trochę ponad 200km jazdy autostradą.
Byłem dzisiaj w Bydgoszczy na jeździe testowej BYD Sealion 7, jeździłem też (jak DG) tą najbogatszą wersją z dużym akumulatorem. Pierwsze wrażenia - pozytywne, całkiem przyjemnie wygląda z zewnątrz, w środku też się może podobać. Materiały robią bardzo dobre wrażenie. Jeździłem nim około godzinę, jazda miejsko-podmiejska. Raczej bez szaleństw, w mieście lekko zakorkowane, poza miastem kawałek, jednak w dużym ruchu, w sumie jedno dynamiczne wyprzedzanie, reszta raczej zgodnie z ruchem. Temperatura na zewnątrz w okolicy 0 stopni, mimo wszystko wyszło dosyć duże zużycie (22,6kWh/100km), myślę, że Teslą zrobiłbym w tych samych warunkach około 20% mniej.
Wrażenia z jazdy, bardzo przyzwoite, zawieszenie bardziej miękkie od Tesla Y LR, rzekłbym, że pomiędzy e-C4 a Y, miałem okazję pojeździć nim po strefie przemysłowej, na nawet bardzo dziurawej i pofalowanej nawierzchni i moim zdaniem jest ok. Dynamika, w moim odczuciu trochę gorsza, mój Y zbiera się lepiej (mam Boost w swoim Y), aczkolwiek musiałbym pojeździć nim trochę dłużej i się z nim bardziej oswoić., tak jak wspomniałem wcześniej, był duży ruch i wykonałem tylko jeden manewr szybkiego wyprzedzania. Prowadził się pewnie i ogólnie pozostawił po sobie przeświadczenie, że mógłbym takim jeździć.
Samochód duży, minimalnie większy od Y, jednak ilość miejsca w obu bagażnikach mniejsza, co nie oznacza, że jest źle. Mam w swoim garażu jeszcze Stelvio i sam główny bagażnik uważam, ze jest porównywalny.
Do tego w trakcie jazdy 3x resetował się system i wyłączyły się ekrany 😳 Za to materiały premium i można ekran obracać.
Z tego co pamiętam, to nawet cztery mu się zresetował. Podobno był to problem w sofcie i wersja którą ja jeździłem miała już zaktualizowany software, nie mam porównania do starego, jednak sprzedawca twierdził, że nawet chodzi dużo płynniej. Ekran faktycznie można obracać, jednak to raczej taki bajer, aby się pochwalić "chłopakom na wsi", moim zdaniem zupełnie nie jest to potrzebne.
no i te ładowania na ionity - zaczyna ok 130 kW a po jakimś czasie [ok 40-50%] wskakuje na 200 mimo, że teoretycznie bateria nagrzana ale tego nikt nie wie bo brak wskaźnika czy nagrzewał czy nie 🤣

... wszystko da się poprawić aktualizacją ale to nie jest prototyp a takie bugi, że aż oczy bolą
Też to zauważyłem i uważam, że to jest jakiś problem w sofcie, więc jest nadzieja, że się to kiedyś zmieni (a może nawet już się zmieniło), pożyjemy zobaczymy.
 

KrzysztofFly

Moderator
@KrzysztofFly a nie miałeś wrażenia opóźnionej reakcji na gaz? (mnie to bardzo denerwowało w Sealu - być może zmienili), czy kierownica regulowana elektrycznie? I jakie wrażenia z obsługi systemu i jakości ekranów?
Nie miałem takiego odczucia, jednak czasami godzina jazdy i kilkadziesiąt kilometrów, to trochę za mało aby się wczuć w samochód, gdym nim zrobił dobry tysiąc jak DG, to pewnie miałbym dokładniejszy obraz i odczucia. W sumie pod siebie regulowałem lusterka i fotel, kierownicy nie ruszałem, więc nie odpowiem jak jest na pewno, myślę jednak, że jak już nawet ekran obraca się elektrycznie, to i kierownica będzie też regulowana elektrycznie 😉. Ekrany i ich jakoś sprawiły dobre wrażenie, tak samo jak HUD, obsługą się nie zajmowałem, robił to pasażer (sprzedawca), ja się bardziej skupiałem na jeździe. Odniosłem tylko wrażenie, że wbudowana nawigacja trochę dziwnie chciała prowadzić, tak jak wspomniałem, pojeździliśmy także po dzielnicy przemysłowej i to tam miała takie dziwne pomysły 😉.
 

parapsychopatolog

Zadomawiam się
@KrzysztofFly a nie miałeś wrażenia opóźnionej reakcji na gaz? (mnie to bardzo denerwowało w Sealu - być może zmienili), czy kierownica regulowana elektrycznie? I jakie wrażenia z obsługi systemu i jakości ekranów?
Nie wiem jak w Sealion ale w moim Seal jest to opóźnienie reakcji na gaz, generalnie jeśli nie jeździsz na co dzień innym elektrykiem to to nie przeszkadza. To jest jakieś pół sekundy zwłoki. Nie mam pojęcia dlaczego tak zrobili. W porównaniu do innego BEV to może przeszkadzać, zaś do ICE z turbiną itp. zupełnie niezauważalne. Bardziej bym się przejmował krzywą ładowania lub słabymi światłami mijania, bo to w BYD kuleje.
 
Last edited:
Top