pluto

Pionier e-mobilności
Z uwagi iż niecały tydzień jeżdżę nowy autem od jednego z większych producentów aut elektrycznych na świecie, przedstawię tutaj swój nowy nabytek – BYD SEAL U DM-i w wersji wyposażenia Boost oraz kolorystyką wnętrza czarno-brązową + lakier metalik Time Grey.

IMG_E0513a.jpg


Jest to hybryda szeregowo - równoległa gdzie silnik benzynowy zasila generator, który wytwarza energię elektryczną i przekazuje ją do elektrycznego silnika napędowego, który z kolei napędza koła (podobnie jak to było w mojej Hondzie HR-V e.HEV), z tą różnicą, że w razie bardzo silnego wciśnięcia pedału gazu lub jazdą pod dużym odciążeniem silnik spalinowy wspomaga silnik elektryczny.
W normalnej jeździe dzieje się to bardzo rzadko, tym bardziej że na samym silniki można jechać nawet 150 km/h.

Moc systemowa 218 KM, prędkość maksymalna 170 km/h, przyśpieszenie 0-100 km/h – ok. 8,5 s –najsłabsza a zarazem najtańsza wersja tego modelu.

Auto już w standardzie jest wyposażone po kokardkę i ma m.in.:
  • fotel kierowcy i pasażera regulowany elektrycznie, wentylowany oraz podgrzewany z pamięcią ustawień (kierowca);
  • panoramiczny, elektrycznie otwierany dach z elektryczną roletą;
byd_seal_u_hybrid_grey_2024_117.jpg
  • wygłuszona przednia szyba z filtrem UV;
  • wejście i uruchamianie NFC bez użycia kluczyków oraz za pomocą karty lub iPhone'a,
  • elektrycznie obracany ekran dotykowy 15.6"
  • system kamer 540° w tym widok 3D;
  • system Head Up Display 10” z wizualizacją ostrzeżeń martwego pola na wyświetlaczu HUD
  • V2L ładowanie zwrotne – 230V do 3,3 kW obciążenia
oraz kilkanaście różnych systemów bezpieczeństwa jazdy

Zasięg wg. WLTP - cykl mieszany: 1080 km
Zasięg wg. WLTP - elektryczny: 113 km (mi udało się przejechać 92 km drogami krajowymi i ekspresowymi zanim system przy 25% przełączył się na układ HEV - pierwsza podróż po odbiorze auta).
Po rozładowaniu akumulatora średnia z ostatnich 50 km wyniosła 4,4 l/100 km bez trybu ładowania baterii – jazda drogami krajowymi.

IMG_E0527.JPG

Ładowanie akumulatora:
  • DC 18 kW – super że jest ale wg. mnie za mała moc aby szybko ładować np. w trasie (50 kW to minimum)
  • AC 11 kW - dla normalnego korzystania w domu SUPER (godzinka ładowania i auto gotowe do jazdy)


Moje pierwsze spostrzeżenia i ciekawostki o aucie:
  • akumulator wysokiego napięcia może ładować akumulator 12 V litowo-żelazowo-fosforanowy (78,4 Ah) w przypadku jego rozładowania;
  • w akumulatorze 12 V zastosowano funkcję uśpienia w przypadku długotrwałego parkowania (kilka miesięcy) w celu ochrony przed jego rozładowaniem;
  • w przypadku niskiego poziomu naładowania (SOC) akumulatora wysokiego napięcia, silnik spalinowy może samoczynnie uruchomić się automatycznie w celu wytwarzania energii elektrycznej i jego podładowania np. podczas włączenia funkcji schładzania wnętrza lub jego ogrzania przy braku naładowania akumulatora;
  • przy włączonych światłach mijania, podczas wybrania biegu wstecznego zapala się oświetlenie LED w lusterkach zewnętrznych w celu oświetlenia przestrzeni po bokach auta, aby obraz w kamerach bocznych były oświetlony i widoczny np. w ciemnościach;
  • na środkowym monitorze w prawym górnym roku znajduje się wskaźnik pochylenia drogi w %;

  • seryjny kluczyk (brelok) umożliwia zdalne wyłączanie lub włączania auta (podobnie jak w aplikacji) np. w celu jego schłodzenia lub wstępnego nagrzania;
  • jeżeli kluczyk pozostaje w bezruchu przez ponad 1 minutę, przełącza się w stan uśpienia. W takim przypadku przestają działać mikroprzełączniki, co uniemożliwia próby otwarcia lub uruchomienia pojazdu przez osoby nieupoważnione. Poruszenie kluczyka lub naciśnięcie dowolnego przycisku powoduje wyjście ze stanu uśpienia i przywrócenie normalnego działania funkcji pojazdu;
  • po całkowitym naładowaniu pojazdu gniazdo ładowania odblokowuje się automatycznie, można to ustawić w trybie „inteligentnym” - inny użytkownik wyciągnąć wtyczkę i podłączyć do swojego auta;
  • auto wielkości Tesli Y, z przodu bardziej obudowane (trochę mnie miejsca), z tyłu bardziej komfortowe fotele niż w Tesli, miejsca podobnie;

  • bardzo dobre wyciszenie auta w środku (nawet po załączeniu silnika spalinowego), wszędzie maty wygładzeniowe, szyby dźwiękochłonne, wykładziny tłumiące hałas w nadkolach kół, podwójne uszczelki w drzwiach oraz przy komorze silnika robią swoje. Odgłos zamykania drzwi jak w autach klasy premium, nawet Tesla Y po lifcie nie potrafiła tego dobrze zrobić, nie mówiąc o starszych modelach;

  • gdy zaczął padać deszcz, sensor deszczu uruchomił przednie wycieraczki, włączył światła mijania i automatycznie domknęły się też szyby w tym szyberdach który był uchylony;
  • fotele w aucie są grube, mięsiste, z cudownie miękkimi zagłówkami, typowo jak w amerykańskich krążownikach – na poprzecznych nierównościach „buja się” chwilkę po przejechaniu nad nimi. Bardzo rzadko spotykane to w innych chińskich autach. Auto bardziej do spokojnej i komfortowej jazdy, niż do agresywnej jazdy typu gaz – hamulec (samochód wychyla się na zakrętach i nurkuję podczas hamowania);

  • CarPlay, AndroidAuto działa jak złoto, Waze, Yanosik, Tom Tom i inne aplikacje na telefonie bezprzewodowo śmigają aż miło ..

  • fenomenalny system kamer 540 stopni (wyświetla nawierzchnię pod autem), obraz jest świetny, a podczas manewrów od razu możemy śledzić kilka ujęć w bardzo dobrej rozdzielczości (także w nocy) co np. w Tesli było takie sobie;

  • trochę dziwne jest wyświetlanie wskazania zużycia (przelicza jazdę na prądzie na zużycie paliwa co jest mylące) np. jazda na samych elektryku (zdjęcie poniżej) wylicza że zużycie wynosi 4,2 l chodź auto nie zużyło ani grama paliwa 😊 co potwierdza także samo auto we wskazaniach komputera pokładowego;

  • jazda w trybie doładowania baterii bardzo podnosi zużycie paliwa (nawet do 10 l/100 km), najlepiej jeździć w trybie hybrydowym, a samochód ładować w domu;
  • wyświetlacz HUD ma duże wyraźnie wskazania, tryb zimowy zmienia kolor wyświetlanych informacji na zielone;

  • prędkościomierz wyświetla prędkość wg. GPS-u (brak błędów pomiarowych) – trzeba się pilnować przy radarach;
  • duży prześwit (najniższy pod osłoną przewodów 19,5 cm, pod baterią 22 cm);

  • niskie zużycie energii elektrycznej podczas jazdy po mieście – poniżej 14 kWh widzę często na wyświetlaczu przy spokojnej jeździe;

  • nadwozie ocynkowane – grubość powłoki lakierniczej pomiędzy 117 – 128 μm;
  • podwozie bardzo dobrze zakonserwowane równiutko jakimś preparatem, widziałem auta z końcówki 2024 roku jest różnica na plus, zobaczymy jak to wytrzyma na polskich drogach;

  • hak holowniczy, wyjmowany, ukryty pod zamykaną klapką w dolnej części zderzaka;

  • Auto HOLD (podobnie jak w Hondzie HR-V) raz włączony nie wyłącza się po ponownym włączenie auta;
  • po tygodniu użytkowania pierwsza zdalna aktualizacja i podobnie jak w Tesli usuwają drobne nieprawidłowości;
Podsumowując
Jeżeli chińskie produkty kojarzycie z tandetą, to tutaj naprawdę można się zdziwić, jest wykończony lepiej niż większość konkurentów, z tymi europejskimi Premium włączenie.
Największą wartością BYD jest ten kubeł zimnej wody, dla dotychczasowych gigantów rynku motoryzacyjnego, którzy jak widać obecnie nie nadążają już za chińską motoryzacją. Z korzyścią dla wszystkich tych, którzy chcą kupić nowy samochód, bo może ceny aut, ich wyposażenie i komfort jazdy powinny i muszą się zmienić na korzyść klientów.



Tyle pierwszych uwag które sukcesywnie będę uaktualniał, mam nadzieję że za miesiąc, rok, 2 lata będę dalej zadowolony z zakupu, jeśli nie to także to opisze jak to było z Renault Zoe lub Teslami model 3 lub Y.
 
Last edited:

pluto

Pionier e-mobilności
Dziękuję za wypowiedź.
Rozumiem, że można mieć inne zdanie, ale pozwolę sobie zauważyć, że niektóre informacje nie są zgodne z rzeczywistością. Wszyscy wiemy że to forum jest faworyzowane przez moderatorów i zaciekle broniących swoich aut właściciel Tesla (ok. każdy ma swoje zdanie, inne spojrzenie na to samo), ale mam wrażenie, że to tylko w myśl zasady obce, nie mam, nie będę pewnie miał, ale się wypowiem, bo konkurencja nie może mieć coś lepiej niż "moja mojsza Tesla" ;)

Jeszcze rok lub 2 lata temu pewnie też tak samo być sie wypowiadał, ale na szczęście mamy już większy wybór aut elektrycznych lub hybrydowych i widać jak te auta się dużo zmieniły (na plus) - porównywana Tesla zatrzymała się w rozwoju a taki miała potencjał. (n)
Ponadto stawianie tezy i dorabianie do niej teorii, pomijając obiektywne dowody, może prowadzić do błędnych wniosków, uprzedzeń i pseudonauki, tak ochoczo stosowane przez niektóre osoby tutaj, byle przedstawić w negatywnym świetle inne pojazdy - rozumiem to, w większości nawet nie odnoszę się do przedstawianych opinii bo nie ma sensu :)

Wracając do tematu, temat aut chińskich budzi emocje, ale trzymajmy się faktów. W tej sprawie dostępne są konkretne dane, które pokazują coś innego niż to, co zostało napisane w powyższej wiadomości i nie tylko to moja opinia (bo mogę się także mylić) ale też osób które testują różne auta a nawet mają Tesle w garażu.

Wracając do tematu:
- głośność BYD Seal U DM-i jest jedna z najniższych aut na rynku (szczególnie na tle wspomnianych Tesli wypada bardzo dobrze. Miałem 2 różne Tesle (produkowane w Chinach i z Berlina) więc mam bezpośrednie porównanie - ba nawet były o tym artykuły na elektrowozie. I tak pomierzona głośność w BYD przedstawia się następująco:
Wyciszenie BYD Seal U DMi.jpg
Dla porównania w:
Tesli 3 RWD - 50 km/h (47,4 dB), 90 km/h (59,1 dB), 120 km/h (64,6 dB)
Tesli 3 LR Highland - 50 km/h (48,2 dB), 90 km/h (53,8 dB), 120 km/h (59,5dB)
Tesla Y LR FL - 50 km/h (56,2 dB), 90 km/h (60,6 dB), 120 km/h (65,5 dB) - bez komentarza;
- głośność zamykania drzwi nie wiem jaka jest w Lexusie ale wystarczy delikatnie je zamykać i nic nie wali więc to kwestia wyczucia albo obecnego doświadczenia w Tesli bo też na początku mocno je dobijałem ;)
- fotele jak i jakość materiałów jest na dobrym poziomie, bardzo mięciutkie pufy i zagłówki co potwierdzają także osoby testujące inne auta więc rozumiem opinia bardzie subiektywna niż obiektywna.
Poniżej test BYD w którym także potwierdza moje odczucia w materiałów jak i foteli - a testujący jeździ prywatnie Teslą.


A co do porównania z Mercedesem to miałem taki model (przed Teslami) GLE 400d z 2020 roku (kupione jako nowe), tam faktycznie skóra na fotelach była grubsza, ale po dwóch latach (możesz mi wierzyć lub nie bo wtedy jeszcze nie dokumentowałem wszystkiego) poszycie foteli przednich miałem bardzo popękane a auto służyło tylko jako holownik do przyczepy kempingowej na długie wyjazdy;

- kolejna poruszana kwestia jakość ekranu i tu znowu z całym szacunkiem – to, co napisałeś, nie zgadza się z faktami. Jakość wyświetlanych obrazów jest znakomita nie mówiąc już o obrazach z kamer 540 stopni - kolory są wyraźnie bardzo soczyste (w przeciwieństwie do Tesli w kamerach wyświetlany jest kolor czerwony a nie pomarańczowy jak miałem, przednia kamera nie ma rybiego oka jak w Tesli, ekran wyświetlania martwego pola jest duży i wyraźni w przeciwieństwie do Tesli, a w ciemności to już nawet nie ma porównania (doświetlenie boczne ledami w lusterkach robią robotę). Co do jasności to ekran ma kilka ustawień jasności i kontrastu więc może to kwestia nieodpowiednich ustawień do osobistych preferencji tego nie wiem jak było
Poniżej parę fotek możliwości ich wyświetlania (ustawienia standardowe nic nie ruszałem) - naklejone szkło na ekranie więc w rzeczywistości jest jeszcze lepiej (nie ma widocznych pikseli jak na zdjęciach - nie mam zdolności profesjonalnego fotografowania ani sprzętu ;)

20250613_124144.jpg


20250613_124438.jpg

20250613_124611.jpg
20250613_124801.jpg
20250613_130326.jpg
20250613_131608.jpg

- w zakresie jakości kratek nawiewu to także chyba na siłę napisany komentarz - narożniki kratek są delikatnie zaokrąglone i pokryte częściowo świecącym plastykiem, coś znowu mi nie pasuje bo tam nic nie ma prawa przyciąć palca (przynajmniej w moim egzemplarzu), ale ok rożne rzeczy mogą występować
20250531_192404.jpg

- co do zakupu na firmę to nigdy nie korzystałem, kupowałem auta jako osoba fizyczna więc się nie wypowiadam bo się na tym nie znam, być może masz rację i tutaj BYD powinien skorzystać z lepszych rozwiązań.
Mam nadzieję że w niczym nie uraziłem, a tylko to pomoże wyjaśnić sytuację :)
 

nabrU

Moderator
Wszyscy wiemy że to forum jest faworyzowane przez moderatorów i zaciekle broniących swoich aut właściciel Tesla (ok. każdy ma swoje zdanie, inne spojrzenie na to samo), ale mam wrażenie, że to tylko w myśl zasady obce, nie mam, nie będę pewnie miał, ale się wypowiem, bo konkurencja nie może mieć coś lepiej niż "moja mojsza Tesla" ;)

Myślę, że to troszkę krzywdząca ocena, no ale cóż - każdy ma prawo do swojej...

P.S. Żeby nie było, bardzo chętnie zerkam w ten wątek, choć samochód mnie kompletnie nie interesuje, ale sposób w jaki go opisujesz, bardzo 'mi leży'.
 

TMRexx

Tesla Model 3 LR 2023
Dziękuję za wypowiedź.
Rozumiem, że można mieć inne zdanie, ale pozwolę sobie zauważyć, że niektóre informacje nie są zgodne z rzeczywistością. Wszyscy wiemy że to forum jest faworyzowane przez moderatorów i zaciekle broniących swoich aut właściciel Tesla (ok. każdy ma swoje zdanie, inne spojrzenie na to samo), ale mam wrażenie, że to tylko w myśl zasady obce, nie mam, nie będę pewnie miał, ale się wypowiem, bo konkurencja nie może mieć coś lepiej niż "moja mojsza Tesla" ;)

Jeszcze rok lub 2 lata temu pewnie też tak samo być sie wypowiadał, ale na szczęście mamy już większy wybór aut elektrycznych lub hybrydowych i widać jak te auta się dużo zmieniły (na plus) - porównywana Tesla zatrzymała się w rozwoju a taki miała potencjał. (n)
Ponadto stawianie tezy i dorabianie do niej teorii, pomijając obiektywne dowody, może prowadzić do błędnych wniosków, uprzedzeń i pseudonauki, tak ochoczo stosowane przez niektóre osoby tutaj, byle przedstawić w negatywnym świetle inne pojazdy - rozumiem to, w większości nawet nie odnoszę się do przedstawianych opinii bo nie ma sensu :)

Wracając do tematu, temat aut chińskich budzi emocje, ale trzymajmy się faktów. W tej sprawie dostępne są konkretne dane, które pokazują coś innego niż to, co zostało napisane w powyższej wiadomości i nie tylko to moja opinia (bo mogę się także mylić) ale też osób które testują różne auta a nawet mają Tesle w garażu.

Wracając do tematu:
- głośność BYD Seal U DM-i jest jedna z najniższych aut na rynku (szczególnie na tle wspomnianych Tesli wypada bardzo dobrze. Miałem 2 różne Tesle (produkowane w Chinach i z Berlina) więc mam bezpośrednie porównanie - ba nawet były o tym artykuły na elektrowozie. I tak pomierzona głośność w BYD przedstawia się następująco:
View attachment 29029
Dla porównania w:
Tesli 3 RWD - 50 km/h (47,4 dB), 90 km/h (59,1 dB), 120 km/h (64,6 dB)
Tesli 3 LR Highland - 50 km/h (48,2 dB), 90 km/h (53,8 dB), 120 km/h (59,5dB)
Tesla Y LR FL - 50 km/h (56,2 dB), 90 km/h (60,6 dB), 120 km/h (65,5 dB) - bez komentarza;
- głośność zamykania drzwi nie wiem jaka jest w Lexusie ale wystarczy delikatnie je zamykać i nic nie wali więc to kwestia wyczucia albo obecnego doświadczenia w Tesli bo też na początku mocno je dobijałem ;)
- fotele jak i jakość materiałów jest na dobrym poziomie, bardzo mięciutkie pufy i zagłówki co potwierdzają także osoby testujące inne auta więc rozumiem opinia bardzie subiektywna niż obiektywna.
Poniżej test BYD w którym także potwierdza moje odczucia w materiałów jak i foteli - a testujący jeździ prywatnie Teslą.


A co do porównania z Mercedesem to miałem taki model (przed Teslami) GLE 400d z 2020 roku (kupione jako nowe), tam faktycznie skóra na fotelach była grubsza, ale po dwóch latach (możesz mi wierzyć lub nie bo wtedy jeszcze nie dokumentowałem wszystkiego) poszycie foteli przednich miałem bardzo popękane a auto służyło tylko jako holownik do przyczepy kempingowej na długie wyjazdy;

- kolejna poruszana kwestia jakość ekranu i tu znowu z całym szacunkiem – to, co napisałeś, nie zgadza się z faktami. Jakość wyświetlanych obrazów jest znakomita nie mówiąc już o obrazach z kamer 540 stopni - kolory są wyraźnie bardzo soczyste (w przeciwieństwie do Tesli w kamerach wyświetlany jest kolor czerwony a nie pomarańczowy jak miałem, przednia kamera nie ma rybiego oka jak w Tesli, ekran wyświetlania martwego pola jest duży i wyraźni w przeciwieństwie do Tesli, a w ciemności to już nawet nie ma porównania (doświetlenie boczne ledami w lusterkach robią robotę). Co do jasności to ekran ma kilka ustawień jasności i kontrastu więc może to kwestia nieodpowiednich ustawień do osobistych preferencji tego nie wiem jak było
Poniżej parę fotek możliwości ich wyświetlania (ustawienia standardowe nic nie ruszałem) - naklejone szkło na ekranie więc w rzeczywistości jest jeszcze lepiej (nie ma widocznych pikseli jak na zdjęciach - nie mam zdolności profesjonalnego fotografowania ani sprzętu ;)

View attachment 29031


View attachment 29034

View attachment 29036
View attachment 29037
View attachment 29039
View attachment 29040

- w zakresie jakości kratek nawiewu to także chyba na siłę napisany komentarz - narożniki kratek są delikatnie zaokrąglone i pokryte częściowo świecącym plastykiem, coś znowu mi nie pasuje bo tam nic nie ma prawa przyciąć palca (przynajmniej w moim egzemplarzu), ale ok rożne rzeczy mogą występować
View attachment 29042

- co do zakupu na firmę to nigdy nie korzystałem, kupowałem auta jako osoba fizyczna więc się nie wypowiadam bo się na tym nie znam, być może masz rację i tutaj BYD powinien skorzystać z lepszych rozwiązań.
Mam nadzieję że w niczym nie uraziłem, a tylko to pomoże wyjaśnić sytuację :)
Nie uraziłeś, ale gdzie są komentarze pod Twoim postem innych osób, które to potwierdzą na podstawie swoich doświadczeń choćby na jazdach testowych. A zainteresowanie postem znikome. Może widzą coś, czego ja nie zauważyłem. Aż zacząłem się zastanawiać czy to nie podejrzane, że to wygląda na post sponsorowany tego samochodu :) Teorie spiskowe same w głowie kwitną 😂 Jakieś tam wady wymieniłeś, ale jakimś cudem moje doświadczenia, krótkie bo 25 min, ale jednak zupełnie odmienne, a mi nikt nie zapłacił żebym obsmarował chińskie auto, bo z wieloma znajomymi rozmawialiśmy o nim i byliśmy zainteresowani wynajmem. Egzemplarz testowy którym jeździłem jest w salonie w Szczecinie. Pojedź jak masz niedaleko i sam się przekonaj, czy to ta sama jakość co w Twoim modelu. Ja nie pojechałem tam uprzedzony, a przekonany, że to auto zrobi dobre wrażenie i je weźmiemy w tani wynajem na firmę, a nie jako os. fiz. Tym bardziej, że tyle zachwytów nim w mediach. Żadnym recenzjom które oglądałem wcześniej już nie wierzę. Nie ukrywam, że byłem zły, że zmarnowałem 2h jadąc tam to oglądać. A nie pojechałem sam. Oboje z przyjacielem mieliśmy takie samo odczucie. Chcieliśmy wziąć dwie szt. Czy jestem obiektywny ? Nie. Bo nie muszę, wybieram wg swoich wymagań i doświadczeń i wg mnie ten BYD to wydmuszka samochodu premium mająca zaczarować duperelami jak bezsensownie nieprzydatny obracany ekran. Za 209 000 zł to wg mnie nieporozumienie. A ten drogi wynajem to już w ogóle brak logiki, gdy za podobną ratę masz już auto z prawdziwej półki premium.
 
Top