Celebryta w elektryku utknął na autostradzie. Chciał być eko, musiał prosić o podwózkę

zlp

Pionier e-mobilności
Swoją drogą, to też jest dziwne, że Orlen, mający wielkie możliwości inwestycyjne, punkty sprzedaży w atrakcyjnych miejscach, w temacie ładowarek ma słabą ofertę.
Bo to taki "złoty biznes" jest.
Gdyby się opłacało, to ładowarki rosłyby jak grzyby po deszczu.
 

carinus

Fachowiec
Gdyby Orlen był operatorem sieci energetycznych, to wtedy przy dystrybutorach mielibyśmy wtyczki. Gdybym miał destylarnię, nie sprzedawałbym wina, każdy dba o własne interesy.
 

zlp

Pionier e-mobilności
Nie widzę konfliktu interesów.
To nie działa tak, że jak kupi prąd, to nie zatankuje benzyny.
 

nabrU

Moderator
To nie działa tak, że jak kupi prąd, to nie zatankuje benzyny.

Właśnie dokładnie tak to działa. Jeden użytkownik ładowarki to potencjalnie jeden użytkownik dystrybutora mniej (zamienił ICE na BEV).
 

TomRS

Pionier e-mobilności
Nie widzę konfliktu interesów.
To nie działa tak, że jak kupi prąd, to nie zatankuje benzyny.
Oczywiście. Poza tym, zabezpieczaliby sobie duży udział we wschodzącym segmencie rynku. Mają coś czego nie ma żaden inny operator - mnóstwo lokalizacji. Jako taka wielka firma, bez problemu kupowaliby energię na giełdzie. Myślę, że bez problemu uzyskali by potrzebne przydziały mocy, bo takiemu wielkiemu graczowi nie odmawia się tak łatwo. Technologię bez problemu kupią, najlepszą. Sensowna osoba na odpowiednim stanowisku i są w stanie zdominować rynek w krótkim czasie.
 

TomRS

Pionier e-mobilności
Właśnie dokładnie tak to działa. Jeden użytkownik ładowarki to potencjalnie jeden użytkownik dystrybutora mniej (zamienił ICE na BEV).
Więc skoro już nie kupuje paliwa, to zaoferujmy mu prąd. I klient zatrzymany. Tak to może działać. I oprócz sikania pewnie kupi kawę czy hotdoga czekając na naładowanie.
 

zlp

Pionier e-mobilności
Właśnie dokładnie tak to działa. Jeden użytkownik ładowarki to potencjalnie jeden użytkownik dystrybutora mniej (zamienił ICE na BEV).
Nie widzę tego.
Przed zakupem BEV ani mnie grzało, ani ziębiło to, czy na Orlenie będzie można ładować samochód.
Teraz, jak zainstalują ładowarki, to na mnie jeszcze zarobią, jeśli nie, to nie.
 
S

Skasowane_na_zyczenie_2025-01-27

Gość
Sensowna osoba na odpowiednim stanowisku i są w stanie zdominować rynek w krótkim czasie.
zgadzam się, dla Orlenu to mogłaby być strategiczna szansa na dywersyfikację. tylko czy tam ktoś myśli strategicznie czy po prostu jest to wydmuszka do wyciągania publicznej kasy?
 

Kierowca23

Posiadacz elektryka
Ale to było dawno temu, a jestem w stanie sobie wyobrazić, że teraz np. Orlen wyłącza Chademo w ogóle....
Wyobraźnia jest nieograniczona :)
Tylko niby dlaczego mieliby to wyłączyć? Bo nagle na stacjach dostaną gratis +100 kW mocy przyłączeniowej i nowszą ładowarkę za ~80k PLN, a na posesji objawi się cudem 2x większy transformator ? ;)

Na dzień dzisiejszy w salonach nadal sprzedają ten model auta z tym gniazdem (mimo że standard Chademo zarzucili ~10 lat temu !), a na ulicach też jest ich całkiem sporo.
 
Top